برنامه ریزی و منابع دکتری آموزش زبان فرانسه

منابع دکتری ادبیات فرانسه






منابع دکتری ادبیات فرانسه

کشورهای در حال توسعه و همین طور کشورهای توسعه یافته بر این باور هستند که اطلاع از یک یا دو زبان خارجی از جمله مؤلفه های با سوادی محسوب می شود وقتی بعضی از مردم بر این عقیده هستند که تنها افرادی می توانند عهده دار نقش های مؤثری در جامعه باشند که بهره کافی را از زبان به عنوان ابزاری ارتباطی برده باشند از جمله این زبان ها می توان به زبان فرانسه اشاره  کرد. فرانسه را می توان زبان ادبیات و هنر دانست. زبان افرادی همچون آلفرد دوموسه، اشباندال، ویکتورهوگو و آلفوش دولامارتین که تعداد بی شماری از هنرمندان و نویسندگانی که در قرون 17، 18و 19 میلادی زندگی می کردند علاوه بر این، زبان فرانسه همواره به عنوان زبان رسمی تعدادی از کشورهای مسلمان آفریقایی و از جمله قطب های علمی جهان یعنی کشور فرانسه شناخته می شود به همین روی، کشور ما ایران در جایگاه کشوری دارای تمدن و فرهنگ قدیمی به وجود متخصصان و کارشناسانی کارآمد و متبحر در زمینه زبان و ادبیات فرانسه و همین طور مترجمی زبان فرانسه نیاز مبرمی دارد. باید خاطرنشان کنیم که این رشته تحصیلی در گرایش های مختلف و در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ایران تدریس می شود. در این مقاله، به ذکر منابع دکتری ادبیات فرانسه برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات خوبی در رابط به منابع دکتری ادبیات فرانسه به دست آورید. در ابتدا به احمال در مورد مقطع دکتری رشته ادبیات فرانسه صحبت می کنیم.

دکتری زبان فرانسه

دوره دکتری زبان فرانسه به عنوان بالاترین مقطع دانشگاهی در این رشته تحصیلی به شمار می رود. هدف از ایجاد این مقطع تحصیلی در دانشگاه های کشور آموزش و تربیت اشخاصی است که به کمک آشنایی و داشتن اطلاعات لازم با آثار فرهنگی و ادبی و همین طور شناخت فنون و روش های نوین نقد ادبی به بررسی و نقدر آثار فاخر و مشهور ادبیات فرانسه بر طبق نظریه های علوم انسانی و دستاوردهای نوین روش شناسی بپردازند. دانش آموختگان این مقطع تحصیلی از رشته دکتری زبان نقش پررنگی را در رشد و اعتلای فرهنگ پذیرش در حیطه ادبیات فرانسه، زمین شناسی و زبان ایفا می کنند. باید بگوییم که دوره دکتری زبان و ادبیات فرانسه از دو مرحله پژوهش و آموزشی تشکیل شده است. هر دانشجو در طی دوران آموزشی باید در حدود 18 واحد درسی را در طی چهار سال متوالی پاس نمایند. از جمله دروس گنجانده شده در مقطع دکتری زبان و ادبیات فرانسه می توان از نقد مضمونی ادبیات، سبک شناسی متون ادبی نام برد. هدف اساسی از ایجاد این مقطع تحصیلی آموزش و تربیت افراد فنی و واحد صلاحیت جهت تدریس رشته فرانسه در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و همین طور تأمین نیازهای جوامع مختلف از جهت نیروی متخصص در زمینه تدوین کتب درسی به زبان فرانسه و تدریس این زبان است.

منابع آزمون دکتری ادبیات فرانسه

باید بگوییم که گسترده منابع دکتری ادبیات فرانسه بسیار گسترده است. اما در این قسمت به ارائه لیست شماری از این منابع برای شما می پردازیم. امیدواریم به کمک استفاده از این منابع به موفقیت در آزمون دکتری ادبیات فرانسه دست یابید.

نام کتاب

مؤلف

مترجم

انتشارات

تاریخ ادبیات فرانسه جلد5قرن20میلادی

پیربرونل و دیگران

دکتر نسرین خطاط

دکتر مهوش قدیمی

سمت

تاریخ ادبیات فرانسه جلد 4 قرن 19 میلادی

میشل تروفه
فیلیپ سلیه
دانیل کوتی
ایوان بلانژه
پیربرونل

دکتر افضل وثوقی

سمت

تاریخ ادبیات فرانسه جلد دوم قرن 17 میلاد

پیربرونل و دیگران

دکتر افضل وثوقی

سمت

تاریخ ادبیات فرانسه جلد اول قرون وسطی و قرن 16

دکتر ابراهیم شکورزاده بلوری

سمت

در آمدی برادبیات تطبیقی

دکتر ایلمیر ادادور

سمت

رمان نودر فرانسه

دکترآذین حسین زاده-دکترکتایون شهرراد

سمت

در این مقاله به تحلیل و بررسی منابع دکتری ادبیات فرانسه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید.

اگر سوالی در زمینه منابع دکتری ادبیات فرانسه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *