آیدانیتو > گرایش های دکتری حسابداری
انتخاب رشته دکتری حسابداری, دکتری حسابداری

گرایش های دکتری حسابداری

گرایش های دکتری حسابداری

گرایش های دکتری حسابداری

قبل از معرفی گرایش های دکتری سراسری حسابداری، لازم است بدانیم که رشته حسابداری، از معدود رشته هایی است که تمام رشته ها آن را پذیرش می کند؛ از جمله رشته انسانی.  رشته حسابداری یکی از رشته هایی است که با اعداد و ارقام زیادی سرکار دارد؛ یعنی ما باید به خوبی بتوانیم از عهده بازی با اعداد بربیاییم. رشته حسابداری همچنین یکی از پرکاربردترین رشته هاست و دارای بازار کار زیادی است و هر ساله تعداد بی شماری از دانشجویان را جذب بازار کار می کند.

اولین قدم در رشته حسابداری چیست؟

 هر دانشجویی که در رشته حسابداری پذیرفته می شود، باید بداند اولین قدم در رشته حسابداری، داشتن دقت و تمرکز بالاست؛ دانشجویی که در یکی از گرایش های دکتری پذیرفته می شود، باید توانایی این را داشته باشد که بتواند به مدت طولانی و بدون خستگی پشت میز کار خود بنشیند. کسی که در رشته حسابداری پذیرش می شود، علاوه بر داشتن دقت و تمرکز و صبر حوصله، باید از نظم ترتیب زیادی هم برخوردار باشد؛ داشتن توانایی در کار هم شرط اصلی پذیرش است؛ یعنی شما باید توانایی جمع بندی اعداد ارقام را داشته باشید.

بازار کار رشته حسابداری در کجاست؟

این رشته در بانک ها خواهان بیشتری دارد؛ و کسی که رشته آن حسابداری است، می تواند در بانک ها یا خیلی جاهای دیگر مشغول به کار شود.  همچنین افرادی که در رشته حسابداری مشغول به تحصیل و در آینده مشغول به کار می شوند، باید دارای چشمانی تیزبین باشند تا بتوانند به درستی کار خود را انجام دهند.

در اینجا ما به معرفی گرایش های دکتری سراسری حسابداری ، می پردازیم، تا بتوانیم  بیشتر با این رشته آشنا شویم و بهتر بتوانیم تصمیم گیری کنیم و با آشنایی کامل از این رشته بتوانیم مسیر درستی را در زندگی انتخاب کنیم؛ زیرا داشتن انتخاب خوب، آینده بهتری را در زندگی به ارمغان خواهد آورد.

 گرایش های دکتری سراسری حسابداری
حسابداری مالی
حسابداری دولتی
 بانکداری
 حسابداری صنعتی
  بعد از معرفی گرایش های دکتری سراسری حسابداری. به معرفی اجمالی هریک از این گرایش ها می پردازیم.

حسابداری مالی

حسابداری مالی از آن دسته از حسابداری هایی می باشد که، فرد در آن حساب پول و سود و زیان های بانک را جمع آوری می کند و به صورت یک جا؛ به کسی که سهامدار بانک است ارائه می کند.

حسابداری دولتی

حسابداری دولتی هم از آن دسته گرایش هایی است که ؛ درآن درباره بودجه های سالیانه تصمیم گیری می شود.

بانکداری

بانکداری هم یکی از گرایش های دیگر رشته حسابداری است، که درآن تمام عملیات بانکی  اعم از افتتاح حساب کوتاه مدت و بلند مدت، بستن حساب، مقدار سود دهی بانک ها، انجام می شود.

حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی هم نوع دیگری از گرایش های رشته حسابداری است که در مباحث آن، هزینه ها، دریافت و جمع آوری می شوند. هر دانشجویی می تواند بعد از اتمام تحصیلات خود، در زمینه حسابداری به سرعت جذب بازار کار شود، به شرط این که در کار خود توانایی لازم را داشته باشد؛ البته رشته حسابداری دارای بازار کار بسیاری است. مثلا: به غیر از کار در بانک ، کار در فروشگاه ها  و صندوق داری سایر شرکت ها، هم می توان نام برد. تعداد کلی واحد های حسابداری در زمینه دکتری؛ سی و شش واحد است، که این سی و شش واحد تشکیل می شود از : هجده واحد پایه وتخصصی و هجده واحد رساله.

درس های کنکور دکتری حسابداری با ضریبهای مختلفی هستند. مثلا: درس های عمومی در رشته حسابداری عمدتا با ضریب یک و درس های تخصصی هم با ضریب چهار نشان داده می شوند و هر دانشجویی بتواند در کنکور با این ضریب قبول شود می تواند در یکی از گرایش های دکتری حسابداری به ادامه تحصیل مشغول شود.

در این مقاله به بررسی موضوع گرایش های دکتری حسابداری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی دکتری حسابداری 98 بزنید. 
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری حسابداری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *