آیدانیتو > معرفی گرایش های دکتری آموزش زبان آلمانی 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی

معرفی گرایش های دکتری آموزش زبان آلمانی 98





معرفی گرایش های دکتری آموزش زبان آلمانی 98

در این مقاله قصد داریم معرفی گرایش های دکتری آموزش زبان آلمانی  98 و تاریخچه ورود رشته زبان آلمان در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد و بررسی وضعیت این رشته در حال حاضر بپردازیم. با تأسیس دانشگاه آزاد در ایران در سال 1361، بعد از گذشت 3 سال، در سال 1364 رشته زبان آلمانی در گرایش مترجمی به جمع گرایش های دانشگاه آزاد، اضافه شد. بعد از گذشت مدتی به دلایل مشخص و تعاملات روز افزون بین کشورهای ایران و آلمان نیاز کشور به دانش آموختگان رشته زبان آلمانی افزایش پیدا کرد . از این رو مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دهه 1380 در دانشگاه علوم تحقیقات در دو رشته زبان آلمانی و ادبیات آلمان تأسیس شد. رشته زبان آلمانی از رشته های  پرطرفدار و جذاب است که در گروه آزمایشی زبان بدون داشتن گرایش خاصی ارائه شده است.

محدودیت در رشته دکتری آموزش زبان آلمانی  98

با وجود نیاز کشور به دانش آموختگان دکتری زبان آلمانی و همچنین محبوبیت این رشته در بین دانشجویان و داوطلبان دکتری آزاد 98، پذیرش این رشته در دانشگاه های آزاد با محدودیت زیادی رو به رو است. محدودیت در ارائه رشته دکتری آموزش زبان آلمانی در سال های گذشته در سال 98 نیز ادامه داشت و رقابت سختی بین داوطلبان دکتری زبان آلمانی به وجود آورده است. جالب است بدانید تنها دانشگاه آزاد در سراسر کشور که رشته آموزش زبان آلمانی در مقطع دکتری دانشجو جذب می کند ، واحد تهران مرکزی می باشد . بنابراین 7 نفر از داوطلبان دکتری آموزش زبان آلمانی آزاد 98 در سراسر کشور می توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند و این امر به این معناست که رقابت بین داوطلبان بسیار سخت و استرس زا می باشد. بنابراین داوطلبان دکتری آموزش زبان آلمانی آزاد 98 بعد از عبور از مرحله سخت و پیچیده ی کنکور زبان آلمانی و کسب رتبه مناسب و تراز قبولی دانشگاه آزاد مورد نظر به مرحله ی مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی آزاد 98 می رسند، که موفقیت و عدم موفقیت در این مرحله به میزان همت و سطح علمی داوطلب بر می گردد.

رشته های مجاز برای شرکت در آزمون زبان آلمانی آزاد 98 

در این قسمت قصد داریم رشته های مجاز برای شرکت در آزمون دکتری زبان آلمانی  98 را برای داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری زبان آلمانی آزاد را دارند نام ببریم. داوطلبان رشته های زبان و ادبیات آلمانی، زبان شناسی همگانی، مطالعه ی کشورهای آلمانی زبان ، مترجمی آلمانی که مقطع کارشناسی ارشد را با موفقیت گذراندند ، مجاز به شرکت در آزمون دکتری زبان آلمان آزاد 98 و در سایت ورود به دانشگاه می باشند . دانشجویان دکتری آموزش زبان آلمانی آزاد 98 که با موفقیت تحصیلات خود را به اتمام برسانند ، می توانند در مؤسسات تحقیقاتی کشور ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج و همچنین تدریس رشته زبان آلمانی، مشغول به کار شوند. پس از معرفی گرایش های دکتری آموزش زبان آلمانی 98 ، پیشنهاد ما به شما داوطلبین عزیز این است  که مقالات مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98  و مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی آزاد 98 را هم مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *