آیدانیتو > مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری 98
مصاحبه دکتری, مهندسی معدن

مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری 98






مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری 98

مهندسی معدن در مقطع دکتری دارای چند گرایش است که یکی از این گرایش ها، اکتشاف می باشد. گرایش اکتشاف به کشف و اکتشاف و تبیین و طراحی راهکارهای اکتشاف و نیز برآورد ادامه پایان اکتشاف معادن، مواد و مصالح معدنی می پردازد. می توان گفت که مهندسی معدن از جمله عناصر اصلی و مهم در تمدن بشری است. چرا که مدتیست با کاربرد انواع مصالح و مواد معدنی آغاز شده است و هم اکنون نیز صنایع و معادن در کشور ایران از جایگاه مهم و قابل توجهی برخوردار هستند. علاقه مندان و داوطلبانی که در کنکور دکتری مهندسی – اکتشاف شرکت کرده اند و موفق به کسب حد نصاب لازم بر طبق کارنامه کتبی و اینترنتی شده اند و قصد دارند در مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری 98 شرکت کنند. لازم است از جزئیات مهم و قوانین لازم برای طی کردن موفقیت آمیز آن مطلع باشند. شایان ذکر است که آزمون کتبی و کسب میانگین های لازم برای دعوت به مصاحبه انواع دانشگاه های سراسری، تنها طی کردن نصف راه و به دست آوردن 50 امتیاز ازکل امتیازهای لازم برای ورود به مقطع دکتری مهندسی معدن اکتشاف می باشد. از این قبل از زمان مانده به مصاحبه حتماً نکات اساسی بعدی را مدنظر قرار دهید.

شرایط مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری98

کدامیک از داوطلبان دکتری مهندسی معدن – اکتشاف از شرایط لازم برای مصاحبه برخوردارند؟ داوطلبانی که مطابق با اعلام نتایج اولیه و صدور کارنامه اینترنتی در سایت سازمان سنجش کشور توانسته اند حد نصاب لازم برای هر یک از دانشگاه های مندرج در دفترچه را کسب کنند و جزو متقاضاین مجاز شده به حساب می آیند. بنابراین می توانند انتخاب رشته نمایند. داوطلبانی که بر اساس حد نصاب های به دست آورده دعوت به مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری 98 شده اند و امکان سنجش علمی و حضوری آنها توسط دانشگاه ها وجود دارد، دعوت به مصاحبه در هر یک از دانشگاه های سراسری به صورت اختصاصی و جداگانه است و لازم است در زمان و مکانی که هر کدام از این دانشگاه ها مشخص می کنند، داوطلبان برای مصاحبه حضور یابند.

نحوه مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری 98

مهندسی معدن از جمله رشته های مهندسی مرتبط با علوم گوناگونی همچون ریاضی – زمین شناسی مهندسی عمران و مکانیک و مواد در ارتباط است. از این رو دانشگاه های سراسری دعوت کننده متقاضیان دکتری مهندسی معدن – اکتشفا به میزان دانش و آگاهی فرد نسبت به این علوم مرتبط توجه می کنند و ممکن است حتی سؤالات آنها در حوزه های مربوط به ارتباط مهندسین معدن – اکتشاف با این علوم باشد. بعد از انتخاب رشته، کسانی که دعوت به مصاحبه می شوند، لازم است با آمادگی کامل، این مرحله را طی کنند. چرا که بیشتر از خود آزمون کتبی، این مصاحبه است که تعیین کننده خواهد بود. برای مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری 98 توجه به نکات زیر مهم است:
1- ارائه رزومه علمی و پژوهشی مثل کتاب، مقاله های معتبر چاپ شده و تأیید شده به نام داوطلب، ترجمه و دیگر فعالیت های تحقیقی

2- داشتن پایان نامه کارشناسی ارشد خوب کار شده با نمره بالا
3- کسب اطلاع از پذیرفته شدگان سالهای قبل برایش ناخت استراتزِ های اساتید و جو علمی و کلی دانشگاه مربوطه

4- داشتن اعتماد به نفس، تواضع، پشتکار و علاقه و نشان دادن آنها به اساتید مصاحبه کننده، برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره ها و نیز مخترعان در مصاحبه دکتری مهندسی اکتشاف، امتیازات ویژه دارند. نکته ای که لازم است مورد توجه قرار گیرد، توجه به ظرفیت های ورودی در زمان انتخاب رشته است. چرا که این امر در زمان مصاحبه اهمیت خود را نشان می دهد. بدین معنی که دانشگاه های دارای ظرفیت ورودی که احتمال جذب شما را با توجه به رتبه و ترازتان خواهد داشت، را جزو اولویت هایتان قرار دهید زیرا در صورتی که در دانشگاه های بعدی دعوت به مصاحبه شوید، علت انتخاب دوم یا چندم دانشگاه دعوت کننده را از شما خواهند پرسید و لازم است پاسخ های منطقی و قابل پذیرش ارائه دهید.
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره مصاحبه دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی معدن – اکتشاف سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *