آیدانیتو > مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98
مصاحبه دکتری مهندسی شیمی- بیوتکنولوژی

مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98






مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98

مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 ، مرحله نهایی برای ارزیابی و سنجش داوطلبان به منظور ورود به دوره دکتری است. دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجویان دوره دکتری به سه فاکتور توجه دارد: 1- کنکور یا آزمون (50 درصد) 2- رزومه علمی و پژوهشی (20 درصد) 3) مصاحبه تخصصی و علمی (30 درصد)

شرایط مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98

کسانی که آزمون دکتری را پشت سر گذاشته اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، نصف راه را طی کرده اند و مابقی راه مربوط به مصاحبه دکتری است. در مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98، داوطلبانی که با توجه به انتخاب رشته دکتری آزاد، دعوت به مصاحبه شده اند بر اساس واحد دانشگاهی آزاد استانی که مجری برگزاری مصاحبه دکتری مهندسی شیمی است، می بایست در زمان تعیین شده و با توجه به مهلت مصاحبه دکتری آزاد به همراه کلیه مدارک لازم و رزومه علمی خود در رشته مهندسی شیمی به محل مصاحبه مراجعه کنند. ممکن است یک داوطلب دارای حد نصاب چند واحد دانشگاهی آزاد دکتری رشته مهندسی شیمی باشد و نیاز نیست این فرد به هر کدام از این واحدها برای مصاحبه برود. بلکه ملاک پذیرش در هر کدام از این واحدها این است که متقاضی در مصاحبه دکتری رشته مهندسی شیمی یک واحد دانشگاهی آزاد که توسط مجری واحد دانشگاهی استانی تعیین شده است، پذیرفته شود.

قبولی مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98

روند و نحوه مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 گام نخست مصاحبه دکتری است وآنچه که اهمیت دارد، آمادگی داوطلب برای روز مصاحبه و داشتن رزومه متناسب با رشته مهندسی شیمی است. کسب اطلاع از تجربه پذیرفته شدگان سالهای قبل رشته مهندسی شیمی دکتری آزاد به شما در آمادگی مصاحبه کمک میکند. از این رو با کسانی که در مصاحبه دکتری این رشته در دانشگاه آزاد قبول شده اند، گفت و گو کنید و انتظارات اساتیدی که مصاحبه می کنند و نیز سطح لازمی که برای رزومه پژوهشی و علمی دانشجو دکتری را ضروری می دانند، جویا شوید. سوابق پژوهشی و علمی دانشجو گستره ی فعالیت ها و اقدامات علمی وی را در بر می گیرد. از این رو یک داوطلب دکتری مهندسی شیمی دانشگاه آزاد می بایست برای پذیرش، میانگین قابل قبولی که متناسب با میانگین قبولی دکتری دانشگاه آزاد است را دارا باشد. این میانگین ها باید در کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد، تعداد مقالات منتشر شده در مجلات علمی کشور و میزان تسلط بر زبان های خارجی وجود داشته باشد. در کنار این سوابق، مقوله ی دیگری که اهمیت دارد، توانایی سخن وری و اعتماد به نفس فرد است. از این رو در جلسه مصاحبه به خود ایمان داشته باشید و در عین اینکه ممکن است رزومه مطلوبی نداشته باشید، اما این اعتماد را در اساتید حاضر در جلسه به وجود بیاورید که توان پژوهش و پیگیری اهداف علمی را دارید و علاقه مند هستید. توجه اساتید را از معیاری کمی به معایرهای کیفی جلب کنید و اگر نمرات قابل توجهی چه در دروس دوره ی کارشناسی و چه در دوره ی کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی ندارید و یا نمره پایان نامه شما چندان مطلوب نیست، تعمق و ارائه اطلاعات قابل قبول در معیارهای کیفی همچون مهارت و اعتماد به نفس، کفه ی ترازوی قبولی مصاحبه دکتری رشته مهندسی شیمی را به نفع شما سنگین خواهد کرد. بعضی از دانشگاه ها قبل از مصاحبه حضوری و شفاهی ممکن است، آزمون کتبی هم برگزار نمایند و معمولاً این آزمون شیوه های پژوهش علمی و نیز سنجش دانش زبان خارجی داوطلب را مورد گزینش قرار می دهد.
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره دکتری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *