آیدانیتو > مصاحبه دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی 98
مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی

مصاحبه دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی 98






مصاحبه دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی 98

بعد از کنکور دکتری سوالی که ذهن داوطلبان را مشغول میکند این است چگونه برای مصاحبه دکتری آماده شویم؟در این مقاله نحوه مصاحبه دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی 98 را بررسی می کنیم. داوطلبان بعد از اعلام نتایج آزمون که توسط سازمان سنجش انجام شد باید آماده مصاحبه شوند. طریقه دعوت متقاضی به مصاحبه دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر__هوش مصنوعی 98 به این گونه است که در سایت سنجش در هر کدام از رشته محل هایی که نمره متقاضی از حد نصاب که در نظر گرفته شده است بیشتر شود داوطلب میتواند در مصاحبه ی آن دانشگاه شرکت کند. مکان مصاحبه دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی 98 در دانشگاه های سراسری  به صورت جداگانه است و برای هر دانشگاه در محل همان دانشگاه میباشد.

نحوه ی امتیازها در دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی 98

کل امتیازات از 100 میباشد که 50 نمره آن مربوط به آزمون کتبی میباشد که توسط سازمان سنجش انجام میشود و 50 نمره آن مربوط به مصاحبه می باشد. آن قسمت امتیاز که مربوط به مصاحبه است خود به 20و30 نمره تفکیک میشود یعنی 20نمره برای سوابق آموزش و پژوهشی است و 30 نمره آن برای مصاحبه تخصصی است.

منظور از سوابق آموزشی موارد زیر می باشد:

  1. تسلط به زبان انگلیسی و مدرک زبان معتبر
  2. معدل
  3. کیفیت دانشگاهی که متقاضی تحصیل کرده تا دوره کارشناسی ارشد
  4. برگزیدگی در المپیاد های مربوط به رشته تحصیلی.
متقاضیان توجه داشته باشید که برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر_ تسلط بر زبان انگیلیسی_ مقالات علمی که مربوط به رشته تحصیلی است_ تالیف یا ترجمه کتابی که مربوط به رشته تحصیلی است_ مقاله های کنفرانس های معتبر که به چاپ رسیده است همگی این ها مواردی هستند که در مصاحبه دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر_هوش مصنوعی تاثیر دارند.

مدارک مورد نیازبرای مصاحبه ی دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر_هوش مصنوعی 98

  1. تکمیل فرم اطلاعات داوطلبان(که برای داوطلبان سراسری الزامی است) اگر داوطلب در زمانی که تعیین شده به سایت مراجعه نکند و فرم را تکمیل نکند به  منزله ی انصراف است.
  2. اصل مدارک شناسایی
  3. تهیه توصیه نامه (در مدارک به مصاحبه 2یا3 توصیه نامه از استاد های دوره کارشناسی ارشد دانشجو خواسته میشود)
  4. مواردی را که گفتیم در مصاحبه تاثیر دارد (مقالات-کنفرانس ها-اختراعات و……) در مصاحبه همراه داشته باشید.
  5. اصل مدرک زبان
  6. اصل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدو ریز نمرات
  7. گواهی که نشان دهنده داشتن سهمیه قبول شدن داوطلب است(ویژه مربیان-ایثارگران-رزمندگان)
  8. همراه داشتن رزومه

راه های موفقیت در مصاحبه دکتری

  1. تمرین مکالمه به زبان انگلیسی و تسلط کامل، اگر بلد نیستید حداقل دیکشنری کلمات مهم رشته خود را قبل مصاحبه مطالعه کنید.
  2. آماده کردن پایان نامه و مرور کردن آن که تسلط کافی داشته باشید.
  3. اگاهی از جهان پیرامون و دانش روز
  4. مروری بر نکات مهم درسی و مرور مقاله هایتان که تسلط کافی داشته باشید که اگر سوالاتی در مورد آن ها پرسیده شد پاسخ آنهارا در ذهنتان از قبل جمع بندی کرده باشید.
  5. شناخت اساتید مصاحبه (وقتی متوجه شدید اساتید مصاحبه چه کسانی هستند از دانشجوهایی که قبلا با انها مصاحبه داشتند در مورد خصوصیات و نحوه سوال پرسیدن اساتید مصاحبه پرس و جو کنید)
  6. تعیین کردن موضوع رساله دکترای خود:بهتر از قبل از مصاحبه در مورد موضوع رساله خود به خوبی فکر کنید همچنین تحقیق کنید که آیا حداقل یکی از اساتید مصاحبه به موضوع رساله شما علاقه مند است یا نه که اگر یکی از استادها به موضوع شما علاقه داشته باشد این شانس قبولی شما را در مصاحبه بیشتر میکند.
  7. سعی کنید 45 دقیقه قبل مصاحبه در محل مصاحبه حضور داشته باشید.
تذکر:تمامی داوطلبانی که طی بررسی سابقه علمی و ارزیابی توسط دانشگاه تایید شوند، هنوز مورد تایید نهایی قرار نگرفته اند. توجه داشته باشید که تایید آنها به صورت مشروط است و پذیرش نهایی و قطعی آنها از سوی دبیر خانه گزینش دانشجو خواهد بود.

آیا با سؤالات مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی آشنایی دارید؟

آیا شما نیز از شرکت کنندگان مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر-هوش مصتوعی هستید؟ در این صورت آیا آشنایی کافی را با سؤالات مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی دارید؟ در صورت عدم آشنایی با سؤالات مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید تا با آشنایی با سؤالات احتمالی مطرح شده در این مصاحبه مقداری از نجگرانی ها و استرس شما در این مصاحبه سرنوشت ساز کم شود. 
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید. 

اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری سراسری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *