آیدانیتو > مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98
مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی

مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98






مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98

در این مقاله به نحوه مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98 همچنین تعریف و توضیح مختصری راجع به رشته زبان آلمانی خواهیم پرداخت تا با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و شناخت بیشتر این رشته انتخاب موفق تری داشته باشید.

معرفی مختصری از دکتری آموزش زبان آلمانی 

جالب است بدانید رشته ی زبان آلمانی درسال 1334 در ایران وارد شد و در سال 1384 در مقطع دکتری نیز شروع به پذیرش دانشجو کرده و هم اکنون نیز مقطع دکتری آموزش زبان آلمانی دانشجو می پذیرد و این رشته بر اساس ضرورت های یادگیری این زبان به خاطر تعاملات بین ایران و آلمان اولین بار در دانشگاه سراسری تهران تأسیس شد و هدف اصلی از تأسیس مقطع دکتری در رشته ی آموزش زبان آلمانی، همانطور که می دانید، افزایش هر چه بیشتر توانایی انتقال دانش زبان آلمانی و آموزش بهتر به زبان آموزان این رشته می باشد.

نقش مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98 

همان طور که در مقالات پیشین گفته شد، بعد از ادغام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد در سال 96 به بعد، میزان تأثیرگذاری مصاحبه افزایش پیدا کرد و این موضوع موجب تغییراتی در قبولی داوطلبان به دانشگاه ها شد. طبق تغییرات ایجاد شده در مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی، 50 درصد از نقش قبولی در دانشگاه ها را ایفا می کند. بر اساس مطالب گفته شده، مرحله ی مهم بعد از آزمون کتبی و کسب رتبه قبولی، دعوت به مصاحبه و نحوه نتیجه گیری در مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانیس سراسری97 می باشد. سهم مصاحبه و آزمون کتبی و رزومه علمی در جدول زیر نمایش داده شده است :  

سهم آزمون متمرکزرزومه علمیمصاحبه علمی
50%20%30%

  محدودیتی در تعداد دانشگاه ها برای مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی وجود ندارد. داوطلبان رشته دکتری آموزش زبان آلمانی می توانند در تمامی دانشگاه های سراسری که دعوت به مصاحبه شده اند، شرکت کنند و فقط بررسی ساعت و روز مصاحبه و تداخل های ایجاد شده در برخی مواقع ضروری است. همان طور که در مقاله ی انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی گفته شد، قبولی و کسب رتبه و نمره برتر در آزمون کتبی و گاهاً رتبه های برتر و تک رقمی، قبولی در دانشگاه های سرتسری برتر که عمدتا در تهران میباشد ، در این رشته را تضمین نمی کند. پس بهتر است تمامی داوطلبان بعد از انتخاب رشته، خود را برای انجام مصاحبه آماده کنند. در ادامه با نحوه مصاحبه و سؤالات مصاحبه کنندگان، نکات مهم برای روز مصاحبه گفته خواهد شد که مطالعه ی آن تأثیر مثبتی در روند مصاحبه شما خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای مصاحبه 

بهتر است در ابتدا مدارک خود را قبل از روز مصاحبه به طور کامل آماده کنید و دچار مشکل نشوید. مدارک مورد نیاز برای مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی شامل: کپی شناسنامه و کارت ملی، رزومه تحصیلی، مدارک معتبر علمی، مدارک زبان آلمانی، گواهی تدریس، ریز نمرات دانشجو درمقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته زبان آلمانی، دانشنامه کارشناسی ارشد، فرم توصیه نامه که توسط دو نفر از اساتید در مقطع کارشناسی ارشد تأیید شده است و رزومه کاری درخشان ، مدارک تدریس در سایر دانشگاه ها در زمینه رشته ی مورد نظر داوطلب ، مقالات و کتاب های تالیف شده و یا ترجمه شده و هر آنچه که در توانایی های داوطلب است.

نحوه مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98 

زبان آلمانی از جمله رشته های سخت در دوران دکتری محسوب می شود. از این رو ممکن است با سخت گیری هایی در روز مصاحبه مواجه شوید، اما نکته ی کلیدی در طول مصاحبه، حفظ آرامش و فروتنی است. سؤالات قطعا با زبان آلمانی از داوطلبان پرسیده شود، و دلیل این امر سنجش میزان توانایی و قدرت بیان و تسلط داوطلب می باشد. مصاحبه کنندگان ، فرد مصاحبه شونده را به چشم یک مدرس در آینده میبینند و تسلط بر زبان آلمانی و همچنین اعتماد به نفس بالا حین صحبت کردن ازجمله مواردی است که از  مصاحبه شونده انتظار میرود. با توجه به این موضوع که دکتری آموزش زبان آلمانی، بالاترین مقطع تحصیلی در این رشته محسوب می شود، از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه  سراسری را دارند، انتظارات بالایی می رود.

سؤالات مطرح شده در مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98

یکی از بزرگ ترین مسائل و سؤالات داوطلبان دکتری آموزش زبان آلمانی در دانشگاه سراسری، نحوه سؤال مصاحبه کنندگان و سؤالات پرسیده شده است، همان طور که می دانید سؤال های مطرح شده داوطلبان با یکدیگر متفاوت است، اما برخی سؤالات مشابه که از داوطلبان پرسیده خواهد شد، در ادامه گفته می شود:

  • معرفی کامل داوطلب و سابقه کاری و تحصیلی که قطعه به زبان آلمانی درخواست میشود .
  • توضیح در مورد پایان نامه دوره کارشناسی ارشد
  • عنوان رساله و تز در دوره دکتری
  • هدف و انگیزه از ادامه ی تحصیل در این رشته و در این مقطع
  • حرفه مورد علاقه و انگیزه ی تحصیل در مقطع دکتری

نکات مهم جهت موفقیت در مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98

  • هنگام ورود به اتاق مصاحبه با اعتماد به نفس کامل باشید.
  • قبل از پاسخگویی به سؤالات، اندکی فکر کنید.
  • تنها یک بار قادر به انجام مصاحبه در دانشگاه سراسری را دارید، پس به بهترین نحو از پس آن بربیایید.
  • قبل از روز مصاحبه روی مواردی که سؤال می شود، تسلط پیدا کنید.
  • اگر در طول مصاحبه با مشکلی مواجه شدید، خونسری خود را حفظ کنید.
  • در طول مصاحبه، توانایی ها و سابقه درخشان خود را بازگو کنید.
  • ترجمه و تألیف کتاب در مورد رشته تحصیلی خود نقش بسزایی در نتیجه ی مصاحبه دارد.
  • با ظاهری آراسته و معقول در مصاحبه حاضر شوید.
  • قدرت بدن و تأثیر نگاه در طول صحبت ها فراموش نشود.
  • انگیزه و هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته آموزش زبان آلمانی را به طور کامل بازگو کنید و سعی در تأثیرگذاری روی اساتید داشته باشید.
  • با کسب اطلاعات لازم روی اساتید دانشگاه و مصاحبه کنندگان، از علاقه ی آنها در راستای مصاحبه استفاده کنید . (برای شناخت بیشتر اساتید میتوانید در سایت آن دانشگاه پروفایل اساتید را مشاهده کنید )

در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98 پرداختیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید سری به مقاله های  مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی و تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *