معرفی مدارس

مدارس هیات امنایی





مدارس هیات امنایی

مدرسه همواره به عنوان محل تجلی استعداد و نبوغ و شکل گیری شخصیت افراد شناخته شده است. شاید در طول سال های گذشته درس خواندن و کسب تحصیلات برای شماری از افراد کمی مشکل به نظر می رسید. اما در حال حاضر سال های سال است که با زیاد شدن بودجه های خصوصی و دولتی در حوزه آموزش و همین طور افزایش مراکز آموزشی غیر دولتی و دولتی رفتن به مدرسه و درس خواندن از ضروریات زندگی هر فرد محسوب می شود. در کشور ما ایران مسئولیت سازماندهی و مدیریت تحصیل افراد در سنین و پایه های مختلف تحصیلی تا زمان دریافت مدرک دیپلم بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. این سازمان شناخته شده و معتبر این امر خطیر را به کمک کانون آموزش و تحصیل تمام مردم یعنی مدارس و بر پایه استانداردهای معین و معیارهای رسمی صورت می دهد. به بیان دیگر می توان گفت که انواع مدارس در ایران بر پایه دستورالعمل ها، معیارها، ضوابط، وظایف و اهداف مشخصی تحت نظارت و اداره وزارتخانه آموزش و پرورش مسئولیت آماده سازی و آموزش دانش آموزان را جهت شرکت و حضور در آزمون ورودی دانشگاه ها را عهده دار هستند. در طول سال های گذشته تا کنون انواع مختلفی از مدارس در ایران بالاخص در بخش خصوصی (مدارس غیرانتفاعی) احداث شده اند که شماری از آن ها تحت عنوان مدارس مدرن شناخته می شوند. این قبیل مدارس علی رغم داشتن ساختاری متفاوت در مقایسه با مدارس دولتی همچنان تحت نظارت سازمان آموزش و پرورش کشور اداره می شوند. از جمله این مدارس می توان به مدارس هیات امنایی اشاره کرد که از جمله بهترین آن ها در کشور به شمار می روند. در این مقاله، به بحث راجع به مدارس هیات امنایی برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی و مفیدی را در رابطه با مدارس هیات امنایی به دست آورید.

مدارس هیات امنایی چیست؟

مدارس هیات امنایی تحت عنوان مدارسی شناخته می شوند که به جهت ارتقاء و بالارفتن کیفیت برنامه های پرورشی و آموزشی و با هدف استفاده و بهره گیری از مشارکت های عاطفی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فکری مردم تأسیس می شوند. این مدارس در راستای سیاست مدرسه محوری مشمول آیین نامه افزایش و توسعه مشارکت های مردمی و به روش مدیریت هیئت امنایی اداره می گردند.

مدرسه هیات امنایی چیست؟

مدرسه هیئت امنایی مدرسه ای است که هدف از ایجاد آن مشارکت اقتصادی، فرهنگی، عاطفی، فکری و علمی اولیاء در اداره پیشبرد اهداف مدرسه است. در اردیبهشت مال سال 1388، آیین نامه توسعه مشارکت های مردمی توسط شورای عالی آموزش و پرورش و به روش مدیریت هیئت امنایی در مدارس تصویب گردید.

از جمله اعضاء هیأت امنای مدرسه می توان به یکی از کارکنان آموزشی، یکی از معاون های آموزشی مدرسه، مدیر مدرسه، رئیس انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد. مدارس هیأت امنایی در دریف مدارس دولتی به شمار می آیند و از اعتبارات دولتی و منابع مالی جهت امور مدرسه استفاده می کنند، البته مدارس هیأت امنایی امکان استفاده از کمک خیرین، شواری آموزش و پرورش شهرستان و کمک های داوطلبانه را نیز دارند.

شرط معدل و شهریه در مدارس هیات امنایی

ثبت نام در مدارس هیات امنایی با شرط معدل همراه نیست. از طرف دیگر، هیچ شهریه ای از دانش آموز بابت ثبت نام دریافت نمی شد. بلکه هر کدام از مدارس با توجه به مواردی همچون خدمات ارائه شده و منطقه جغرافیایی هزینه ای را بابت خدمات فوق برنامه از دانش آموزان دریافت می کنند. این هزینه در هر شهر و منطقه متفاوت است و در آغاز هر سال تحصیلی مسئولین مدرسه با خانواده ها بابت دریافت این مبلغ توافق می کنند.

 در این مقاله به تحلیل و بررسی مدارس هیات امنایی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه مدارس هیات امنایی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *