آیدانیتو > مدارس استعدادهای درخشان
تیزهوشان

مدارس استعدادهای درخشان

مدارس استعدادهای درخشان

مدارس استعدادهای درخشان یا به زبان عامه مدارس تیزهوشان، مراکز پرورش دانش آموزان مستعد و با بهره ی هوشی بالاست. این مدارس به علت کیفیت بالای تدریس و تحصیل، هم چنین نتایج چشم گیر کنکور در میان دانش آموزان و خانواده هایشان بسیار محبوب است و داوطلبان بسیاری دارد. به همین علت برای فیلتر کردن مستعدترین دانش آموزان، آزمون ورودی تیزهوشان برگزار می شود و طبق نتایج نهایی این آزمون، دانش آموزان به مدارس استعدادهای درخشان راه می یابند. از این رو برای موفقیت در این آزمون داوطلب نیازمند مطالعه ی بیشتر، دقیق تر و هدفمندتر می باشد.

در این راه همراهی خانواده ی داوطلب بسیار لازم است. البته باید دقت کنید که کلاس ها و آزمون های متعدد، هم چنین خیل عظیم کتب تست زنی، کمک چندانی به داوطلب شما نخواهد کرد. لذا سعی کنید با فراهم سازی شرایط مطالعه و برنامه ریزی به دانش آموز فرصت تقویت توانایی تحلیل و بررسی دهید.

سمپاد چیست؟

خالی از لطف نیست اگر پیش از پرداختن به مباحث مدارس تیزهوشان، سمپاد را معرفی کنیم! سمپاد یا سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش، در سال 1355 در دو مرکز دخترانه و پسرانه احداث شد و از سال 1367 به بعد در سراسر کشور مراکزی را زیر قوانین سازمان تأسیس کردند. این مدارس به نام مدارس استعداد درخشان، شناخته می شوند.

شرایط و ضوابط ورود به مدارس تیزهوشان

همان طور که گفتیم تنها راه ورود به مدارس تیزهوشان کسب نمره ی قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می باشد. اما ثبت نام در این آزمون نیز شرایط و ضوابطی دارد؛

شرایط ثبت نام داوطلبان دبیرستان های دوره ی اول (ششم به هفتم) بدین شرح است:

1- داوطلب باید دارای تابعیت ایرانی باشد. البته برای ثبت نام داوطلبان خارجی طبق بخشنامه ی مرکز امور بین المللی برخورد می شود.

2) داوطلب باید دانش آموز پایه ششم باشد.

3) نمره ی خیلی خوب در همه ی دروس و یا نمره ی خوب در یک درس و نمره ی خیلی خوب در درس های دیگر (دروس پایه پنجم)

شرایط ثبت نام داوطلبان نهم به دهم به این شرح می باشد:

1) داوطلب باید تابعیت ایرانی داشته باشد اما ثبت نام داوطلبان اتباع خارجی طبق مندرجات بخشنامه ی پذیرش اتباع امکان پذیر است.

2) داوطلب باید دانش آموز پایه نهم باشد.

3) حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه پایه ی هشتم کسب کرده باشد.

نحوه ی ثبت نام در مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان

برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان می توانید به سایت ثبت نام استعدادهای درخشان به آدرس azmoon.medu.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنید. در صورتی که داوطلب در آزمون پذیرش شود، برای ثبت نام نهایی، این بار به صورت حضوری به مرکز پذیرش شده مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی ثبت نام، مقاله ی ثبت نام مدارس تیزهوشان 97 را مطالعه نمایید.

لیست مدارس استعدادهای درخشان و تیزهوشان (سمپاد)

مدارس تیزهوشان در تمامی شهرهای پرجمعیت سطح کشور، تأسیس شده اند. حدود 40 مرکز در استان تهران و بیش از 500 مرکز در دیگر استان ها قرار دارند.

مدارس تیزهوشان دخترانه تهران

تهران منطقه 1 1- مدرسه فرزانگان 2 (دخترانه- متوسطه اول –مینی سیتی ) 2- مدرسه فرزانگان 2 (دخترانه – متوسطه دوم –قیطریه)
تهران منطقه 2 -1مدرسه فرزانگان 5 (دخترانه – متوسطه اول – شهرک قدس) -2 مدرسه فرزانگان 7 (دخترانه – متوسطه دوم – میدان صنعت)
تهران منطقه 3 مدرسه فرزانگان 3 (دخترانه – متوسطه دوم – میدان اختیاریه )
تهران منطقه 6 مدرسه فرزانگان (دخترانه – متوسطه اول – کردستان) مدرسه فرزانگان (دخترانه – متوسطه دوم – طالقانی ) مدرسه فرزانگان 6  (دخترانه – متوسطه دوم – امیرابادشمالی)
­­­­تهران منطقه 7 مدرسه فرزانگان 8 (دخترانه – متوسطه اول – نظام آباد)
تهران منطقه 10 مدرسه فرزانگان 3 (دخترانه – متوسطه اول – هاشمی )
تهران منطقه 12 مدرسه فرزانگان 7 (پسرانه – متوسطه اول – سعدی)
تهران منطقه 13 مدرسه فرزانگان 4 (دخترانه – متوسطه اول – تهران نو) مدرسه فرزانگان 4 (دخترانه – متوسطه دوم – فلکه آشتیانی)
تهران منطقه 14 مدرسه فرزانگان 9 (دخترانه – متوسطه دوم – پیروزی)
تهران منطقه 16 مدرسه فرزانگان 10 (دخترانه – متوسطه دوم – ترمینال جنوب)
تهران منطقه 17 مدرسه فرزانگان 8 (دخترانه – متوسطه دوم – خیابان ابوذر)
تهران منطقه 18 مدرسه فرزانگان 5 (دخترانه – متوسطه دوم – شهرک ولیعصر) مدرسه فرزانگان 6 (دخترانه – متوسطه اول – معلم)
تهران منطقه 19 مدرسه فرزانگان 9 (دخترانه – متوسطه اول – خانی آباد نو)

در این مقاله به بررسی مدارس استعدادهای درخشان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله زمان ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان بزنید. 
اگر سوالی در زمینه مدارس استعدادهای درخشان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *