لیست رشته ها کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد یزد


لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد یزد

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد یزد را در این مقاله برای متقاضیان تحصیل در این واحد دانشگاهی گرد آورده ایم. لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد یزد، در 4 مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون کنکور دانشجو می پذیرد. داوطبان کافیست پس از مشاهده و بررسی لیست رشته ها،  رشته هایی را که بیش از دیگر رشته ها با علایق شخصی و توانایی های فردی آنها مطابقت دارد را در لیست 20 کد رشته / محل انتخابی قرار داده با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org نسبت به تکمیل ثبت نام اقدام کنند.

معرفی دانشگاه آزاد یزد

دانشگاه آزاد اسلامی یزد، قدیمی ترین و بزرگ ترین واحد دانشگاهی در کل استان یزد است و جایگاه ویژه ای در بین مردم استان یزد و هم چنین دیگر استان ها یافته است. این جایگاه سبب گشته است که اکنون بیش از 15000 دانشجو در 26 رشته ی دوره ی دکتری، 85 رشته ی کارشناسی ارشد و بیش از 60 رشته کارشناسی، در این مرکز مشغول به تحصیل باشند.

برای مشاهده ی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد خرم آباد کلیک کنید.

هم چنین این دانشگاه دارای 7 دانشکده به شرح زیر می باشد:
  1.  دانشکده هنر و معماری
  2.  دانشکده پزشکی علوم انسانی
  3.  دانشکده پزشکی علی ابن ابیطالب
  4.  دانشکده فنی مهندسی
  5.  دانشکده علوم پایه
  6.  دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی
  7.  دانشکده نساجی و پلیمر

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد یزد دوره ی کاردانی پیوسته

دانشگاه آزاد یزد در دوره کاردانی پیوسته 6 رشته بدون کنکور ارائه کرده است که تمامی این رشته ها در حوزه صنعت و فناوری قرار دارند. معمولا داوطلبان این رشته ها دانش آموزان فارغ التحصیل از هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش می باشند.

ردیفرشته
1الکتروتکنیک – الکترونیک عمومی
2الکتروتکنیک – برق صنعتی
3الکتروتکنیک – تأسیسات الکتریکی
4معدن – استخراج معدن
5متالوژی – ریخته گری
6صنایع نساجی – صنایع صنایع نساجی

 لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد یزد دوره ی کاردانی ناپیوسته

همانطور که میدانید تحصیل در دوره کاردانی ناپیوسته نیازمند فارغ التحصیل شدن از مقطع پیش دانشگاهی می باشد . لذا اکثر داوطلبان آن  فارغ التحصیلان رشته های نظری هستند. از میان رشته های بدون کنکور برای این دوره دانشگاه آزاد یزد 10 رشته در زمینه صنعت و آموزش را در لیست خود گنجانده است.

ردیفرشته
1کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی
2کاردانی آموزش دینی و عربی
3کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی
4کاردانی حسابداری
5تربیت معلم آموزش علوم تجربی
6کاردانی فنی قدرت
7کاردانی فنی کارهای عمومی ساختمان
8کاردانی فنی عمران
9کاردانی فنی نساجی
10کاردانی نرم افزار کامپیوتر

 لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد یزد دوره کارشناسی پیوسته

دانشگاه آزاد واحد یزد در دوره کارشناسی پیوسته 16 رشته از زیر شاخه های علوم نظری را ارائه داده است که رشته های سطح بالایی چون مهندسی برق و عمران نیز در این میان به چشم میخورد .

ردیفرشته
1زبان و ادبیات فارسی
2آموزش زبان و ادبیات فارسی
3فقه و مبانی حقوق اسلامی
4علوم اقتصادی
5مدیریت صنعتی
6حسابداری
7شیمی کاربردی
8شیمی محض
9مهندسی برق
10مهندسی عمران
11مهندسی مواد و متالورژی
12مهندسی نساجی – مهندسی شیمی نساجی
13مهندسی نساجی
14گیاهپزشکی
15طراحی پارچه و لباس – طراحی لباس
16طراحی پارچه و لباس – طراحی بافت پارچه

 لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد یزد دوره ی کارشناسی ناپیوسته

رشته های دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد یزد تقریبا با رشته های دوره کاردانی ناپیوسته یکسان است و بیشتر شامل رشته هایی در زمینه صنعت و آموزش می باشد. البته بهتر است بدانید که اگر تمایل ندارید در رشته قبلی خود ادامه تحصیل دهید دانشگاه آزاد این امکان را برای شما فراهم آورده است.

ردیفرشته
1آموزش دینی و عربی
2آموزش و پرورش ابتدایی
33حسابداری
4آموزش علوم تجربی
5مهندسی تکنولوژی الکترونیک
6مهندسی تکنولوژی برق -قدرت
7مهندسی تکنولوژی جوشکاری
8مهندسی فناوری متالورژی – ذوب فلزات
9مهدسی تکنولوژی صنایع نساجی
10مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر
11ارتباط تصویری
12گرافیک
13طراحی و تکنولوژی دوخت
14مهندسی اجرایی عمران
پس از بررسی موارد فوق خالی از لطف نیست اگر به جنبه های دیگر تحصیل در این دانشگاه نیز دقت کنیم . تحصیل در دانشگاه آزاد با وجود پذیرش بدون کنکور التزام به پرداخت هزینه را دربردارد. هزینه تحصیل در دوره کاردانی چه پیوسته و چه ناپیوسته حدود 700.000 تومان به ازای هر ترم تحصیلی و بین900.000 الی 1.200.000 تومان به ازای هر ترم تحصیلی در دوره های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) می باشد. از دیگر مواردی که بهتر است به آن دقت کنید فاصله دانشگاه با محل زندگیست، از آنجایی که تحصیل در هر واحد دانشگاه آزاد، بدون کنکور و بدون هیچ پیش شرط اولیه است  بهتر است دانشگاهی را برگزینید که ادامه تحصیل را برایتان دشوار نسازد. به طور مثال شهر یزد بهترین مکان تحصیل برای ساکنان استان یزد و حتی استان فارس می باشد اما با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی شاید گزینه مناسبی مثلا برای متقاضی ساکن استان اردبیل نباشد. لذا پیشنهاد می کنیم پیش از انتخاب رشته به تمامی موارد تاثیرگذار در ادامه تحصیل خود دقت کنید.
در این مقاله به بررسی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد یزدپرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارشناسی ارشد بدون کنکور بزنید. 

اگر سوالی در زمینه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد یزد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *