بدون کنکور, پزشکی بدون آزمون, لیست دانشگاه ها

لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی هوشبری 98





 

لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی هوشبری 98

در این مقاله با موضوع لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی هوشبری 98 همراه داوطلبین گروه تجربی هستیم. رشته هوشبری یکی از رشته های پرطرفدار گروه پیراپزشکی است و علاقه مندان مخصوص به خود را دارد. داوطلبین گروه تجربی به دو دلیل به سمت رشته هوشبری می روند. اول کسانی که از ابتدا قصد تحصیل در این رشته را داشتند و دوم داوطلبینی که برای گروه پزشکی به رشته تجربی آمده اند اما حال به علت عدم کسب رتبه دلخواهشان می خواهند رشته های پیراپزشکی را نیز انتخاب کنند. اما از طرفی دیگر برخی از داوطلبین دانش آموز رشته ریاضی و تجربی قصد تحصیل در رشته هوشبری را دارند، اما به هر دلیلی مایل به شکست در آزمون سراسری نیستند و به دنبال راهی برای تحصیل در رشته هوشبری بدون کنکور هستند. برای این دسته از عزیزان در این مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی هوشبری 98 را بررسی می کنیم.

هوشبری بدون کنکور

شما می توانید در مقطع کاردانی به مطالعه رشته هوشبری بپردازید اما با شرایط خاص: این تحصیل برای مناطق محروم است و تعهد خدمت به کار در مناطق محروم را دارند .اما امکان تحصیل در رشته هوشبری در مقطع کارشناسی وجود ندارد. بهتر است بگوییم امکان تحصیل کارشناسی هوشبری بدون کنکور در ایران وجود ندارد. برای تحصیل رشته هوشبری در مقطع کارشناسی و بدون کنکور تنها راه تحصیل در خارج از ایران است. لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی هوشبری 98 شامل تمام دانشگاه هایی است که پذیرش این رشته را دارند و مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

نحوه ثبت نام هوشبری بدون کنکور 98

همان طور که گفتیم تنها راه گرفتن کارشناسی هوشبری در دانشگاه های خارج از ایران است. اما تحصیل در دانشگاه های کشورهای دیگر نیز مشکلات خود را دارد. دانشگاه ها برای پذیرش شرایط عمومی و اختصاصی دارند. برخی آزمون ورودی برگزار می کنند و برخی گذراندن دوره کالج را اجبار می کنند. شرایط عمومی گرفتن پذیرش برای رشته هوشبری در سایر کشورها در زیر آمده است. البته هر کشور و هر دانشگاه شرایط اختصاصی خاص خود را دارد. بهتر است بعد از انتخاب دانشگاه و کشور مورد نظر خود اقدام به مطالعه و کسب آگاهی درباره ی شرایط پذیرش آن کنید. 1- داشتن دیپلم ریاضی یا تجربی 2- داشتن پشتوانه مالی و گواهی 3- داشتن معدل دیپلم بالای 17 و پیش دانشگاهی 16 به بالا برای اطلاع دقیق از شرایط و نحوه ثبت نام مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوشبری 98 را مطالعه کنید.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان هوشبری خارج از کشور

در شهریور ماه 98 معاون وزارت بهداشت در افتتاحیه بورد تخصصی از تغییر روند گرفتن انتقالی به ایران سخن گفت. معاون وزارت بهداشت بیان کرد که از ابتدای سال 2019 دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از کشور می روند نمیتوانند از قانون انتقالی به ایران استفاده کنند. این داوطلبین باید تحصیل خود را در کشور مورد نظرشان به اتمام برسانند و پس از اخذ مدرک به ایران برگردند. در صورتی که مدرک اخذ شده آنها مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد میتوانند در ایران از مدرک خود استفاده کنند و مشغول به کار شوند.  

لیست دانشگاه های پذیرنده کارشناسی هوشبری بدون کنکور

اگر در فکر گرفتن پذیرش هستید، حتماً توجه کنید که دانشگاه مقصد شما مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد. دانشگاه های بسیاری از کشورها به مانند: اتریش، دانمارک، آلمان، آمریکا، ترکیه و … در رشته هوشبری دانشجو می پذیرند. در گذشته شما میتوانستید بعد از گرفتن پذیرش به ایران انتقالی بگیرید. شرایط گرفتن انتقالی تا قبل از تابستان 98 به شرح زیر بوده است: 1- گذراندن 72 واحد مطابق چارت تحصیلی ایران در رشته هوشبری 2- کسب معدل بالای 15 3- مورد تأیید بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت با داشتن شرایط فوق شما می توانستید در دانشگاه های پردیس ایران که شامل پردیس علوم پزشکی تهران، پردیس علوم پزشکی اصفهان، پردیس علوم پزشکی تبریز، پردیس علوم پزشکی مشهد، پردیس علوم پزشکی شیراز به تحصیل بپردازید. اما در حال حاظر امکان گرفتن انتقالی به دانشگاه های داخل وجود ندارد و شرایط به کلی تغییر کرده است. داوطلبین باید تحصیل خود را در خارج از کشور به پایان برسانند و در صورت داشتن شرایط لازم میتوانند بعد از تحصیل به ایران برگردند. برای اطلاع از اطلاعیه جدید وزارت بهداشت بامشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر مایل به تحصیل در رشته هوشبری بدون کنکور هستید برای گرفتن راهنمایی و بهترین تصمیم ممکن با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. در این مقاله با موضوع لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی هوشبری 98 همراه شما بودیم. شما می توانید مقاله ثبت نام بدون کنکور پیراپزشکی را مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *