کارشناسی بدون کنکور

لیست دانشگاه های بدون کنکور دندانپزشکی 99

لیست دانشگاه های بدون کنکور دندانپزشکی 98

لیست دانشگاه های بدون کنکور دندانپزشکی 99

رشته دندانپزشکی از ممتازترین رشته های دانشگاهی است و قبول شدن در آن اصلا کار آسانی نیست و به چند سال برنامه ریزی دقیق و فشرده و پشتکار زیاد بالا در مطالعه کنکور نیاز دارد؛ در این صورت به هیچ عنوان نمی توان در رشته دندانپزشکی پذیرفته شد. اما چند سال پیش وزارت علوم و وزارت بهداشت طرحی را تصویب کردند که به موجب آن دانشجویان رشته دندانپزشکی در خارج از ایران می توانستند به دانشکده های علوم پزشکی داخل کشور منتقل شوند. البته برای انتقال شرایطی تعریف شده بود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. در این مقاله به بررسی لیست دانشگاه های بدون کنکور دندانپزشکی 99 می پردازیم. 

چگونه می توان بدون کنکور در رشته دندانپزشکی ثبت نام کرد؟

در واقع، بدون کنکور در هیچ شرایطی امکان وارد شدن به دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های آزاد و سراسری وجود ندارد. در سال های گذشته ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی فقط مختص دانشجویان رشته دندانپزشکی خارج از کشور بود که در دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم در حال تحصیل بودند و تحت شرایطی خاص می توانستند به ایران بازگردند ولی مطابق آخرین اخبار این امکان دیگر وجود ندارد..

مطابق قوانین سال های قبل، دانشجویانی مجاز به اخذ انتقالی بودند که 72 واحد از مجموع واحدهای الزامی رشته را گذرانده بودند و معدل آنها پس از گذراندن این تعداد واحد می بایست بالای پانزده می بود. دیپلم دبیرستان متقاضیان انتقالی هم باید تجربی یا ریاضی می بود، ضمن اینکه معدل دیپلمشان نیز باید بالای 17 و معدل پیش دانشگاهی شان بالای 16 می بود. نکته مهمی که در این رابطه باید به آن توجه می کردند نیز این بود که هم دانشگاه محل تحصیل در خارج از کشور و هم واحدهای درسی گذرانده شده را بایستی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأیید می کرد.

اما با توجه به تغییر قوانین مرتبط با انتقال دانشجویان از خارج به ایران، دیگر هیچ کدام از این شرایط و ضوابط صحت ندارد و داوطلبان بایستی پس از پذیرش در رشته و دانشگاه خود در خارج از کشور، تمامی واحدهای درسی خود را در همان دانشگاه خارجی ادامه دهند.

 در کدام دانشکده های علوم پزشکی امکان تحصیل بدون کنکور رشته دندانپزشکی وجود دارد؟

با توجه به تغییر قوانین مرتبط با انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور، در داخل کشور هیچ پردیسی، پذیرش بدون کنکور نخواهد داشت. داوطلبان فقط در یک صورت خواهند توانست به صورت بدون کنکور در رشته دندانپزشکی ادامه تحصیل دهند و آن نیز پذیرش بدون کنکور دندانپزشکی در دانشگاه های خارج از کشور و فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه هاست. البته باید به اینکه دقت کنید که حتما بایستی در دانشگاهی به تحصیل بپردازید که پس از فارغ التحصیلی، مدرک مورد تایید وزارت های ایران را از آن ها دریافت کنید.

دانشکده های دندانپزشکی کدام کشورها مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؟

آلمان، چین، روسیه، ترکیه، مجارستان، کانادا، بلاروس، هندوستان، اسلواکی، آمریکا، ایتالیا، قبرس، سوئیس، ژاپن، کره جنوبی، لهستان، استرالیا، نیوزلند، اکراین، نروژ، چک، لتونی، آذربایجان، رومانی، فیلیپین، لبنان، پرتغال، بلژیک، اسپانیا، گرجستان، سوئد ارمنستان، اتریش، دانمارک، هلند، فرانسه، بلغارستان، صربستان، ایرلند، استونی، فنلاند و یونان کشورهایی هستند که دانشکده های دندانپزشکی آنها مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. البته در هر یک از این کشورها تحصیل در رشته دندانپزشکی شرایط متفاوتی دارد. پذیرش در برخی کشورها فقط از از طریق آزمون سراسری است و در برخی فقط براساس سوابق تحصیلی و در بعضی کشورها مانند ترکیه هم از طریق آزمون و هم سوابق تحصیلی امکان ورود به رشته دندانپزشکی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندانپزشکی بدون کنکور، علاوه بر لیست دانشگاه های بدون کنکور دندانپزشکی 99 مطالعه ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی و پزشکی بدون کنکور  هم توصیه می شود.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان دندانپزشکی خارج کشور

مطابق آخرین اخبار، از سال 2019 ، شرط انتقالی دانشجویان دندانپزشکی خارج کشور به ایران وجود ندارد و دانشجویان بایستی پس از فارغ التحصیل به شرط تایید مدرک و موفقیت در سنجش، نسبت به ادامه تحصیل در ایران اقدام کنند. این در حالی است که در سال های گذشته مطابق شرط انتقالی دانشجویان، دانشجویان می توانستند پس از گذراندن 72 واحد درسی به پردیس های ایران برگشته و ادامه تحصیل دهند.
اگر سوالی در زمینه دندانپزشکی بدون کنکور دارید، پیشنهاد می کنیم که آن را حتما از مشاوران آیدانیتو بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *