آیدانیتو > فراگیر پیام نور 98
کارشناسی ارشد, کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

فراگیر پیام نور 98

آخرین اخبار در زمینه دانشگاه های فراگیر پیام نور : در سال 99 ارشد فراگیر پیام نور حذف شده است

با توجه به آخرین اخبار رسمی جلسه پانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو در روز 4 مرداد سال 99، به تصویب رسیده است که پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور متوقف و لغو شده است. البته در سال های گذشته قانون لغو فراگیر در دوره های کارشناسی و دکتری نیز اعمال شده بود که با احتساب این خبر در مقطع کارشناسی ارشد، در حال حاضر امکان شرکت در فراگیر هیچ مقطعی وجود ندارد. در ادامه به بررسی دانشگاه های فراگیر پیام نور می پردازیم که البته با حساب اینکه امکان ادامه تحصیل به شیوه فراگیر در حال حاضر وجود ندارد، این مقاله فقط به منظور آشنایی شما عزیزان با این شیوه در سال های گذشته تدوین شده است.

فراگیر پیام نور

دانشگاه نیمه دولتی پیام نور یکی از مطرح ترین و بهترین مؤسسات آموزش عالی در ایران بوده که گرفتن مدرک تحصیلی معتبر در آن تمایل بسیاری از افراد است. دانشگاه پیام نور همواره به عنوان دانشگاهی بسیار مناسب شرایط افراد شاغل و پرمشغله شناخته می شود. زیرا روش آموزش این دانشگاه مبتنی بر متد آموزش از راه دور است. همان طور که اطلاع دارید، روش جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور به دو شیوه کاملاً متفاوت اتفاق می افتد. در نخستین روش، افراد به وسیله آزمون سراسری جذب تحصیل در یکی از رشته های این دانشگاه می شوند. ولی در دومین روش، داوطلبان بعد از خواندن درس های ترم اول تحصیلی رشته دلخواه خود را در آزمونی مخصوص حضور پیدا کرده و در صورت بدست آوردن حد نصاب نمره می توانند تحصیلات خود را در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور و در یکی از رشته های دانشگاهی ادامه دهند. در این مقاله، نکات و جزئیات ضروری در ارتباط با فراگیر پیام نور در اختیار شما عزیزان گذاشته می شود.

شیوه ثبت نام در فراگیر پیام نور

قابل توجه شما دوستان گرامی که عملیات ثبت نام در فراگیر پیام نور فقط به شکل اینترنتی برایتان میسر است. تمام فرآیند ثبت نام در فراگیر پیام نور فقط در در یک سایت و آن هم سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که جهت خرید کارت اعتباری ثبت نام ملزم به پرداخت پول زیادی برابر 70.000 تومان می باشید. تهیه این کارت برای انجام بقیه مراحل ثبت نام فراگیر پیام نور کاملاً ضروری است. لازم به ذکر است که آزمون فراگیر پیام نور در ماه دی هر سال اجرا می گردد.

تفاوت آزمون فراگیر پیام نور با آزمون ارشد دانشگاه پیام نور

قابل توجه شما دوستان عزیز که در فراگیر پیام نور در امتحانی فرد امتحانی با سؤالاتی طرح شده از درس های اولین ترم کارشناسی ارشد رشته مورد نظر خود شرکت و در صورت پذیرفته شدن و کسب حد نصاب نمرات از ترم دوم ارشد تحصیلاتش را ادامه می دهد. دیگر اینکه، سایت سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت طراحی سؤال ها و اعلام نتایج این آزمون را عهده دار است.

شرایط لازم برای ثبت نام فراگیر دانشگاه پیام نور

دقت کنید که شرکت و قبولی در فراگیر پیام نور منوط به داشتن کارشناسی در رشته های متنوع تحصیلی است. جالب است بدانید که دو رشته جذاب مهندسی معماری و طراحی شماری در فراگیر ارشد پیام نور جذب دانشجو ندارد.

مواد امتحانی در فراگیر دانشگاه پیام نور

همان طور که اشاره کردیم، منابع مورد سؤال در ارشد فراگیر پیام نور دقیقاً همان دروس ترم اول کارشناسی ارشد رشته مورد نظر شخص را شامل می شود. جهت دریافت لیست تمامی کتب مورد سؤال می توانید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید. در این مقاله، به بحث و بررسی در مورد فراگیر پیام نور پرداخته شد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره تحصیلی، می توانید مقاله دانشگاه های فراگیر پیام نور را نیز مطالعه بفرمایید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *