افسردگی

علائم افسردگی در زنان

علائم افسردگی در زنان

 

علائم افسردگی در زنان

افسردگی از شایع ترین بیماری های عصر حاضر است و در کل دنیا روندی فزاینده را به خود گرفته است. این در حالی است که حدوداً نیمی از افراد مبتلا به افسردگی از بیماری خود اطلاعی ندارند و یا پزشک بیماری آن ها را چیز دیگری تشخیص داده است. افسردگی را نمی توان یک بیماری اختصاصی و مختص فرد یا افراد خاصی دانست، بلکه در همه نژادها و سنین هم در مردان و هم در زنان ظهور پیدا می کند. افسردگی را نمی توان بیماری ساده ای دانست بلکه باید انواع مختلفی را برای آن قائل شد، به صورتی که در برخی از افراد به شکلی ظهور پیدا می کند که عموماً آن را به عنوان بیماری افسردگی نمی شناسیم. باید بگوییم که پس از درمان افسردگی با مسائل مختلفی همراه است. شخص مبتلا به افسردگی خود را از نظر اجتماعی فردی مطرود و حتی منفور خانواده خود می داند. حتی گاهی این انزوا می تواند فرد را به سوی مرگ سوق دهد. همان طور که در بالا اشاره کردیم امکان بروز بیماری افسردگی چه در مردان و چه در زنان وجود دارد. اما بنا به دلایلی چند زنان بیشتر از مردان ( دو برابر) به این بیماری شایع دچار می شوند. باید اشاره کنیم که حقایق بسیاری در ارتباط با افسردگی در زنان وجود دارد که امکان دارد از آن بی خبر باشید. حتی ممکن است اطلاع دقیقی هم از علائم افسردگی در زنان نداشته باشید. به طور مثال هر ساله در ایالات متحده آمریکا حدود 15 میلیون نفر به افسردگی مبتلا می شوند که اکثریت قریب به اتفاق این افراد زنان هستند و متأسفانه دو سوم از این قبیل افراد کمک های لازم را جهت بهبود حال خود دریافت نمی کنند. از آنجایی که شیوع این بیماری شایع در زنان از مردان بیشتر است شناخت علائم افسردگی در زنان خالی از لطف نیست. در نتیجه موضوع مقاله حاضر را به بحث در رابطه با علائم افسردگی در زنان اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا با علائم افسردگی در زنان آشنایی لازم را پیدا کنید.

علایم افسردگی شدید در زنان

از آنجایی که زنان بیشتر از مردان احساساتی هستند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی های شدید قرار دارند. از طرف دیگر آن ها بیش از مردان تحت استرس های شغلی و رابطه های خود قرار دارند و همچنین مجبور به متعادل کردن زندگی خود هستند. از این رو درصد زنان مبتلا به افسردگی نه مراتب از مردان بیشتر است. در این بخش به ذکر شماری از علایم افسردگی شدید در زنان برای شما دوستان گرامی می پردازیم.

احساس نگرانی و ناراحتی

از جمله علائم افسردگی در زنان آن هم از نوع افسردگی شدید وجود حس ناراحتی در آن هاست آن ها معمولاً همه چیز را از دید منفی و نه مثبت می نگرند و در هر شرایطی بی قرار و نگران می شوند و بی دلیل گریه می کنند.

ایجاد مشکلات گوارشی

از دیگر علائم افسردگی در زنان و منحصراً در افسردگی مزمن یا شدید ایجاد مشکلات گوارشی در آن هاست. این افسردگی حتی می تواند موجب بروز یبوست نیز در وی شود. زیرا در عملکرد و فعالیت زمان بدن اختلالاتی به وجود می آید.

ایجاد اختلالاتی در خواب

یکی از علائم افسردگی در زنان که در خانم های مبتلا به افسردگی شدید به وفور دیده می شود ایجاد اختلالاتی در خواب است. این قبیل از زنان یا اصلاً نمی خوابند یا به اندازه کافی نمی خوابند و یا ساعت خواب آن ها بیشتر از حد معمول است. این موضوع می تواند سلامت ذهن این خانم ها را تحت تأثیر خود قرار دهد. از طرفی با ایجاد اختلالاتی در خواب به عنوان یکی از علائم افسردگی شدید در زنان سطح ناکامی بانوان دچار افسردگی در انجام کارهایشان افزایش پیدا می کند.

علائم افسردگی در خانم های جوان

در رابطه با خانم های جوان باید عرض کنیم که عوامل بسیاری می تواند موجب بروز افسردگی در آن ها شود که هر کدام با علائم و نشانه هایی همراه هستند. به عنوان مثال از علائم افسردگی پریناتال در بانوان که درست بعد از بچه دار شدن شما و یا در طول دوران بارداریتان رخ می دهد می توان از ایجاد اختلال در خوابیدن داشتن حس قادر نبودن جهت مراقبت از نوزاد یا خودتان و یا ایجاد افکار خودکشی در آن ها اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم که جهت جلوگیری از بروز علائم افسردگی در زنان جوان که بدین وسیله ایجاد می شود با پزشکی خود صحبت کنید علی الخصوص اگر سابقه افسردگی شدید را در گذشته دارید البته عوامل دیگری از جمله سندرم پیش از قاعدگی نیز می توانند موجب بروز افسردگی در خانم های جوان شود. شما دوست عزیز می توانید با شناخت کامل عوامل و علائم افسردگی در زنان جوان به جلوگیری و یا بهبود این بیماری در خود یا اطرافیانتان کمک کنید.

علائم کلی افسردگی در زنان چیست؟

در آخرین بخش از مقاله حاضر سعی در ذکر شماری از نشانه های افسردگی در زنان به صورت کلی را  داریم. این نشانه های افسردگی در زنان بسیار شایع بوده و در بین عموم مبتلایان به صورت نسبی رواج دارد.

  • خستگی و کمبود انرژی
  • ایجاد تغییر در عادت های خواب
  • از دست دادن لذت و علاقه به فعالیت ها و کارهایی که تا قبل از این انجام آن ها لذت می برند
  • فکر کردن زیاد به مقوله مرگ و افکار مربوط به خودکشی
  • احساس بی ارزشی، ناامیدی و گناه

به عنوان یک زن از افسردگی رنج می برید؟ شاهد آسیب های شدید جسمی و روانی ناشی از افسردگی در یکی از عزیزانتان هستید؟ می خواهید هر چه زودتر این بیماری را درمان کنید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی علائم افسردگی در زنان برای شما پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله افسردگی شدید را به شما پیشنهاد می کنیم.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *