کارشناسی بدون کنکور

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور 98





ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور 98

خوشبختانه در چند سال اخیر فرآیند ورود به دانشگاه بسیار آسان‌تر شده است. به‌طوری‌که کلیه افراد بدون هیچ مشکلی و به راحتی می‌توانند در یکی از زیرشاخه‌های گروه‌های آزمایشی انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی مشغول به ادامه تحصیل و در نهایت اخذ مدرکی معتبر شوند. علت این امر چیزی نیست به جز طرح جامع پذیرش دانشجو بدون نیاز به شرکت در آزمون سراسری که به نوبه خود طرفداران خاصی در میان داوطلبان ورود به دانشگاه پیدا کرده است. در این طرح، پذیرش دانشجویان در رشته‌های مختلف تحصیلی بر طبق معدل کتبی آن‌ها صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که تمامی متقاضیان ورود به دانشگاه سراسری بدون شرکت در آزمون باید یکی از این مدرک معتبر پیش‌دانشگاهی، دیپلم متوسطه، کاردانی (در زمینه رشته‌های کار و دانش و یا فنی حرفه‌ای) را اخذ کرده باشند. در صورت نداشتن مدارک ذکر شده، امکان شرکت در دوره‌های بدون آزمون برای داوطلب وجود ندارد. در این مطلب به بررسی ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور 98 برای آشنایی کامل داوطلبان عزیز می‌پردازیم.

شیوه ثبت نام در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری 98

باید بدانید که ثبت نام در دوره‌های بدون کنکور دانشگاه های سراسری از طریق پر کردن فرمی مخصوص در سایت سازمان سنجش میسر است. پس از کامل کردن اطلاعات ضروری است تا کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی را در برگه‌ای نوشته و تا تاریخ اتمام همه مراحل ثبت نام یعنی مهر 98 از آن نگهداری فرمایید. توجه داشته باشید که پیش از ثبت نام در دوره‌های بدون آزمون خرید کارت اعتباری مخصوص هر دانشگاه با پرداخت مبلغی مشخص از سوی سازمان سنجش برای هر داوطلبی الزامی است. باید بگوییم که هر کدام از داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در دوره‌های بدون آزمون در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانند یکی از سهمیه‌های مناطق ایثارگران و مناطق استفاده نمایند. در این مقاله به تحلیل ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور 98 تخصیص داده شده است.

ظرفیت پذیرش دانشجویان در دوره‌های کارشناسی بدون آزمون سال 1398

تمامی گروه‌های آزمایشی اصلی تجربی، انسانی و ریاضی و زیرشاخه‌های رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی برای تعداد زیادی از رشته‌ها گزینش دانشجو بدون کنکور را اعمال کرده‌اند. با مشاهده دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور 98 می‌توانید ظرفیت‌های پذیرش بدون آزمون هر کدام از دانشگاه‌های سراسر کشور را به تفکیک ملاحظه نمایید. از جمله دانشگاه‌های روزانه مجری این طرح می‌توان به دانشگاه ارومیه، اردکان، بیرجند و ایلام اشاره کرد که در رشته‌های مختلفی اقدام به پذیرش دانشجو کرده‌اند. با نگاهی به ظرفیت‌های هر کدام از رشته‌های دانشگاهی در این جداول متوجه امکان قبولی بیشتر در تعدادی از رشته‌ها از جمله مهندسی مکانیک، مدیریت علوم کامپیوتر، مهندسی عمران، حسابداری، مدیریت، بازرگانی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و معماری می‌شویم. این موضوع نشان از بازار کار مناسب و تقاضای بیشتر داوطلبان برای تحصیل در این قبیل رشته‌ها را دارد. یکی از رشته‌های بسیار محبوب در میان داوطلبان متقاضی دوره‌های بدون کنکور رشته مهندسی کامپیوتر بوده که با توجه به پیشرفت‌های روز به روز در عرصه تکنولوژی از بازار کار مناسبی در ایران برخوردار است. به همین دلیل ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور در این رشته بالا بوده و بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی شریف تهران (با ظرفیتی معادل 30 نفر)، دانشگاه کوثر در شهر بجنورد (ظرفیت 80 نفر) اقدام به پذیرش تعداد زیادی از داوطلبان در این رشته کرده‌اند. در این مقاله، شرح جامعی از ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور 98 خدمت شما دوستان داده شد. علاوه بر این، امکان مطالعه مقاله کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 نیز برای شما وجود دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *