آیدانیتو > ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98
بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98

رشته پر درآمد حسابداری از شناخته شده ترین رشته های دانشگاهی در دنیا است. رشته ای که اشتغال در آن از قرن ها قبل در ممالک مختلف رایج بوده و افراد بسیاری به انجام آن مشغول بوده اند. سرو سامان دادن به دخل و خرج روزانه و بررسی وضعیت مالی همواره از عادت های مردم در طول اعصار مختلف بوده است. تا پیش از رواج واژه حسابداری در بین مردم، کلمه ی میراز برای افراد شاغل در این زمینه درنظر گرفته شده بود. هر چند که در طی سال ها این لغت جای خود را به لفظ دفتردار و بعدها به حسابدار داد. در این مقاله، به بیان ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 برای شما داوطلبان گر امی می پردازیم. همچنین، در کنار مبحث اصلی این نوشته یعنی ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 آوردن مطالبی همچون درس های مقطع کارشناسی و تاریخچه رشته حسابداری نیز خالی از لطف نیست.

تاریخچه ای کوتاه در مورد رشته پرطرفدار حسابداری

جالب است بدانید که بنا نهادن پایه های اصلی رشته محبوب حسابداری به سال 1494 میلادی باز می گردد. در این سال، شخصی به اسم لوکاپاچولی اقدام به این امر در اروپا کرد و تحولی در دنیا به وجود آورد. اولین شخصی که مبحث نحوه ی نوشتن نشانه ای عددها و شمارش دهی را مطرح کرد کسی نبود به جز خوارزمی که علاوه بر این موارد به بررسی مفهوم صفر نیز پرداخته است. در سال های بعد، لئونارد فیبوناچی اولین ریاضی دان اروپایی، اقدام به ترجمه این رساله کرد. این گونه بود که سیستم دهدهی پا به عرصه علم ریاضیات گذاشت. ورود حسابداری به دانشگاه های ایران در سال 1345 اتفاق افتاد. آموزشگاه عالی حسابداری وابسته به شرکت نفت ایران عنوان اولین مکان برگزار کننده دوره های آموزش حسابداری در سطح عالی را با خود یدک می کشد. به تدریج، با راه یابی این رشته به دانشگاه تهران و در طی سال ها به سایر مراکز آموزش عالی مانند دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و روزانه روبه رو بودیم.

اسامی درس های دانشگاهی مختلف رشته حسابداری

بر حسب نیاز شما دوستان گرامی، این بخش از مقاله ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 به ذکر نام های دروس مختلف رشته تحصیلی حسابداری تخصیص داده شده است.

درس های عمومی موجود در مقطع لیسانس رشته حسابداری

دروس عمومی
اندیشه اسلامی 1آشنایی با قانون اساسی
اندیشه اسلامی 2تاریخ تحصیلی صدر اسلام
آشنایی با قرآن کریمتفسیر موضوعی نهج البلاغه
تربیت بدنی 1انقلاب اسلامی و ریشه های آن
جمعیت و تنظیم خانوادهانقلاب اسلامی و ریشه های آن
زبان عمومیتاریخ و فرهنگ تمدن اسلام
ورزش 1تفسیر موضوعی قرآن
وصایای امام (ره)آشنایی با دفاع مقدس

 

درس های اختصاصی موجود در مقطع لیسانس رشته حسابداری

دروس اختصاصی
اصول تنظیم کنترل بودجه دولتیحسابرسی سیستم های کامپیوتر
اصول حسابرسی 1 در مدیریتحسابداری صنعتی
پژوهش عملیاتیمبانی سازمان و مدیریت
پول و ارز بانکداریرشد و توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
حسابداری میانه 2حسابداری پیشرفته 2
حقوق تجارتحسابداری مالیاتی
رشد و توسعه اقتصادی و برنامه ریزیمبانی سازمان و مدیریت
روانشناسی عمومیاصول علم اقتصاد (1) خرد
روش های تحقیق و مأخذ شناسیمبانی جامعه شناسی
ریاضیات و کاربرد آنریاضیات پایه
زبان تخصصیاصول حسابداری 1
مبانی و کاربرد کامپیوترحسابداری میانه 2

ارزیابی ظرفیت پذیرش مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته حسابداری سال 98

در بخش انتهایی این مقاله قصد ذکر ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 در برخی از دانشگاه ها را داریم. متأسفانه ظرفیت های این رشته در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد ذکر نشده است. اما در مجموع دانشگاه های آزاد سر تا سر ایران هر ساله افراد بسیاری را در رشته حسابداری پذیرش می کنند و آمار قبولی داوطلبان در این رشته واقعاً زیاد است. در این مطلب، به تحلیل و بررسی ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 برای شما دوستان گرامی پرداختیم. توصیه ما به شما مطالعه مطلب مربوط به انتخاب رشته بدون کنکور آزاد نیز است.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *