انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر






ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر

یکی از رشته های دانشگاهی که روز به روز شاهد افزایش نیاز و پیشرفت آن هستیم، رشته کامپیوتر است، رشته کامپیوتر در داخل کشور هم مانند سایر کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است و در واقع می توان گفت رشته کامپیوتر رشته محبوب و پر طرفدار در سراسر جهان است، تحصیل در کشور ما در این رشته از مقطع کاردانی تا دکتری امکان پذیر است.

با توجه به تخصص های مختلف رشته کامپیوتر و همه گیر شدن کامپیوتر و اینترنت، بازار کار این رشته برای فارغ التحصیلان مناسب است و از جمله رشته هایی است که به راحتی می توان با تخصص در آن وارد بازار کار شد.

رشته کامپیوتر از پر درآمدترین رشته های مهندسی محسوب می شود که از این جهت بسیاری از داوطلبان رشته کامپیوتر را در الویت انتخاب های خود قرار می دهند.

همیشه کنکور برای داوطلبانی که تحصیل در دانشگاه های برتر و دولتی مد نظرشان نبوده سخت وخسته کننده است، اما خوشبختانه در حال حاضر این دسته از داوطلبان می توانند در هر دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد بدون کنکور مشغول به تحصیل شوند.

داوطلبانی که قصد دارند بلافاصله بعد از اخذ دیپلم و یا پیش دانشگاهی وارد دانشگاه شوند، کاردانی بدون کنکور انتخاب مناسبی برای آن ها خواهد بود. اما قبل از ثبت نام و انتخاب رشته اطلاع از ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر از سؤالات بی پاسخ داوطلبان است که در مقاله پیش رو به آن پرداخته ایم. قبل از اطلاع از ظرفیت های پذیرش هر مرکز دانشگاه آزاد بهتر است ابتدا شرایط ثبت نام و انتخاب رشته را بررسی کنید تا در صورتی که از واجدین شرایط برای تحصیل در این رشته بودید، از ظرفیت ها مطلع شوید.

داوطلبانی که از مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بر خوردر هستند می توانند در این ثبت نام شرکت داشته باشند، توجه داشته باشید معیار پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، سوابق تحصیلی یا همان معدل کتبی دیپلم است، در ادامه ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر را مشاهده می کنید.

ظرفیت های پذیرش بدون کنکور آزاد کامپیوتر

یکی از مشکلاتی که داوطلبان دانشگاه آزاد دارند، فقدان ظرفیت مشخص برای هر رشته است. بنابراین داوطلبان در انتخاب رشته دچار سردرگمی می شوند. اما لازم است بدانید گرچه ظرفیت های دانشگاه های آزاد به طور روشن مشخص نمی شود، اما تعداد پذیرش در رشته های مختلف از جمله رشته کامپیوتر بالا است. معمولاً دانشگاه آزاد 35 تا 60 دانشجو در این مقطع پذیرش می کند.

دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر بدون کنکور آزاد

رشته کامپیوتر از رشته هایی است که انتظار می رود تمامی دانشگاه ها آن را ارائه کنند، اکثریت واحدهای دانشگاه آزاد هم از این رشته برخوردارند. به عنوان مثال دانشگاه های استان آذربایجان غربی از جمله پیران شهر، سردشت، بوکان و… استان تهران آموزشکده فنی و حرفه ای سما اندیشه و پردیس، پرند و… رشته کامپیوتر را ارائه می کنند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی را مطالعه کنید.

اگر سؤالی در خصوص ظرفیت های دانشگاه آزاد دارید می توانید با مشاوران آیدانتیو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *