انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک-ساخت و تولید

ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک–ساخت و تولید آزاد 98






ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک–ساخت و تولید آزاد 98

دانشگاه آزاد اسلامی جزو معتبرترین دانشگاه های داخلی به شمار می آید که هر ساله دانشجویان بسیاری در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله مقطع دکتری تخصصی  را مورد پذیرش قرار می دهد. در این مطلب ما به معرفی ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک–ساخت و تولید آزاد 98 می پردازیم. در سال های گذشته زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در آذر ماه و متمایز از ثبت نام  آزمون دانشگاه های سراسری بود ولی در سال 96 پس از ادغام آزمون های کنکور دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد اسلامی، با توجه به تغییرات به وجود آمده در ضوابط، نحوه شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد (www.azmoon.org) همانند ثبت نام کنکور دکتری سراسری 98 صرفا نیازمند وارد کردن اطلاعات شخصی، تحصیلی و گروه آزمایشی داوطلب است، در این مرحله نیازی نیست که به شیوه گذشته انتخاب رشته تحصیلی در زمان شرکت در آزمون صورت پذیرد. همچنین از جمله موارد مهمی که باید به آن توجه داشت متناسب بودن گرایش و گروه آزمایشی مقطع کارشناسی ارشد داوطلب با رشته و گروه آزمایشی دکتری وی می باشد. که یکی از شرایط مهم و الزامی ذکر شده در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون بوده و تاکید شده جهت ثبت نام در آزمون هر داوطلبی بایستی در گروه آزمایشی مربوط به خود شرکت نماید. به عبارتی اجازه و امکان شرکت در کد رشته متفاوت با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود را  نخواهد داشت.   البته باید یادآور شد که به برخی از گروه های آزمایشی موجود در دفترچه کنکور دکتری تخصصی که مجموع رشته های محدودی نیز می باشند این امکان داده شده که فارغ التحصیلان از کلیه رشته های تحصیلی مختلف امکان شرکت و ثبت نام در کد رشته مغایر با گرایش کارشناسی ارشد خود را داشته باشند. از جمله این رشته ها می توان به مهندسی مکانیک-ساخت و تولید اشاره کرد، این رشته جزو گروه رشته های فنی و مهندسی می باشد و با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی 98، تمامی داوطلبانی که از رشته های مختلف فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند، می توانند در این کدرشته امتحانی ثبت نام نمایند و محدودیتی برای این دسته از داوطلبان وجود نخواهد داشت.

ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک

ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک– ساخت و تولید آزاد 98 همانند سالهای گذشته به حداکثر 7 نفر در واحدهای دانشگاهی دارای این گرایش می رسد. داوطلبانی که تمایل دارند در مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی مکانیک- ساخت و تولید دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 تحصیل نمایند می توانند باتوجه به ظرفیتی که برای هریک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است در گرایش ساخت و تولید مهندسی مکانیک شرکت نموده و در صورت پذیرش در مقطع دکتری و مصاحبه، در این کد رشته ادامه تحصیل نمایند. واحد الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی تنها واحد دانشگاه آزاد می باشد که رشته مهندسی مکانیک در گرایش ساخت و تولید را دارا می باشد و دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سایر شهرها این گرایش را دارا نمی باشند. جهت پذیرش نهایی دکتری تخصصی در رشته مهندسی مکانیک- ساخت و تولید دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 دارا بودن معیارهای زیر لازم می باشد:

  • برای متقاضیانی که دوره کارشناسی ارشد آنها به صورت آموزشی- پژوهشی بوده است؛

1- آزمون متمرکز (30 درصد)
2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3- مصاحبه علمی و سنجش علمی (30 درصد) 

  • برای متقاضیانی که دوره کارشناسی ارشد آنها به صورت آموزش محور بوده؛

1- آزمون متمرکز (30 درصد)
2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3- مصاحبه علمی و سنجش علمی (30 درصد)
4- تهیه طرح واره (20 درصد)

پذیرش دکتری مکانیک

پذیرش نهایی در این دوره عموما براساس نتیجه آزمون متمرکز و ارزیابی تخصصی صورت خواهد گرفت. در ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک– ساخت و تولید آزاد 98، سهمیه تعلق گرفته به رزمندگان، ایثارگران و نیز سهیمه مربیان و هیئت علمی دانشگاه آزاد نیز برای آن دسته از داوطلبان واجد بهره مندی از این سهمیه به صورت زیر خواهد بود؛ در هر یک از کد رشته محل ها 25  درصد ظرفیت به ایثارگران و رزمندگانی مختص می شود. که نمره علمی لازم قابل کسب برای رزمندگان 80 درصد و ایثارگران 70 درصد نمره کسب شده آخرین شخص پذیرفته شده در هر مرحله از آزمون می باشد. 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت پذیرش دکتری تخصصی مهندسی مکانیک-ساخت و تولید دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 نیز به مربیان و اعضای هیئت علمی در صورت دارا بودن شرایط مندرج در دفترچه و با شرط کسب حداقل نمره علمی 80 درصد از آخرین شخص پذیرفته شده در هر مرحله ی آزمون اختصاص داده شده است. ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک–ساخت و تولید آزاد 98 برای اتباع خارجی نیز به این صورت است که کلیه اتباع بایستی شرایط و ویژگی های مندرج در دفترچه کنکور دکتری تخصصی دانشگاه آزاد 98 را دارا باشند.
در این مقاله به معرفی ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک-ساخت و تولید آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری مکانیک بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک ساخت و تولید آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



0 دیدگاه در “ظرفیت پذیرش دکتری مکانیک–ساخت و تولید آزاد 98

  1. مجتبی گفت:

    جایی هستم ممکن نیست با خط ثابت زنگ بزنم
    شماره ای میدید که بتونم با موبایل زنگ بزنم
    سوال مهمی درباره دکتری دارم
    احتمالا 20 درصد تخصصی و 10 درصد عمومی بزنم
    احتمال قبولی دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، شما می توانید از طریق موبایل با شماره 02142258 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *