آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری 98
انتخاب رشته دکتری, مهندسی عمران-ژئوتکنیک

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری 98






ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری 98

اولین نکته ای که در انتخاب رشته دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری می بایست مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری است. هر دانشگاه با توجه به امکانات آموزشی و علمی خود و نیز میزان ورودی در هر سال، ظرفیت پذیرش دکتری خود را تعیین می کند. ظرفیت های ورودی از طریق دفترچه انتخاب رشته دکتری مشخص و منتشر می شوند و لازم است هریک از داوطلبان با توجه به این دفترچه و نوع دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند از ظرفیت های پذیرش مطلع شوند. دفترچه انتخاب رشته دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری، مجزا از دفترچه انتخاب رشته دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک آزاد می باشد چرا که تنها آزمون دکتری این دو دانشگاه با هم مشترک است و بعداز اعلام نتایج اولیه، مسیر داوطلبان دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک آزاد از سراسری جدا می شود. از این رو برای اطلاع از ظرفیت های ورودی دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک آزاد، می بایست دفترچه انتخاب رشته دکتری را از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دریافت کنید. ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری با آزاد متفاوت است و هر یک از دانشگاه های سراسری که شامل: روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان است، دارای تعداد پذیرش متفاوت و مجزایی با واحدهای دانشگاه آزاد هستند. مقطع دکتری عالی ترین دوره تحصیلات تکمیلی است که معمولاً به دلیل حساسیت این مقطع و لزوم پرورش دانشجویان دکتری که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح قابل انتظاری قرار داشته باشند، معمولاً ورود به  دوره دکتری واجد شرایط و نیز محدودیت های دارای کمیت است.

تعداد ظرفیت های پذیرش دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری 

دکتری رشته مهندسی عمران ژئوتکنیک که به بررسی و تحلیل و طراحی پی های ساختمانی و ارتباط سازه با بستر آن می پردازد که رشته ای کاربردی است و به تبع آن از علاقه مندان قابل توجه برخوردار است. به فراخور این نیاز و تقاضا در دانشگاه های سراسری از ظرفیت مشخص برخوردار است. حداکثر ظرفیت ورودی این رشته در دانشگاه های سراسری 4 نفر است و حداقل ظرفیت پذیرش 1 نفر می باشد. دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک در طیفی از روزانه، شبانه و پردیس خودگردان وجود دارند که اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. اطلاع از ظرفیت های پذیرش در انتخاب رشته دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک کمک شایانی در جهت سنجش و برآورد تعداد نفرات ورودی و استراتژی های انتخاب رشته می نماید چرا که دانشگاهی که از ظرفیت ورودی محدودی برخوردار است قطعا می بایست در انتخاب رشته آن تامل و دقت بیشتری کرد. در ظرفیت های پذیرش، دانشجویان در دو نیمسال امکان ورود به دانشگاه را دارند که دانشجویان نیمسال اول ورودی مهر و نیمسال دوم ورودی بهمن ماه و تحت عنوان تکمیل ظرفیت دکتری خواهند بود. البته بیشتر دانشگاههای آزاد رشته دکتری مهندسی عمران اقدام به جذب دانشجو در دو نوبت می کنند و دانشگاههای سراسری تنها یکبار در سال در صورت درخواست دانشگاهها برای استفاده حداکثری از امکانات آموزشی، اقدام به تکمیل ظرفیت می نمایند و در واقع تکمیل ظرفیت بعداز ثبت نام متقاضیان و پر نشدن ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها است.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک بزنید.
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *