آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری تاریخ اسلام

ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98






ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98

دانشگاه های دوره روزانه، شبانه و غیر انتفاعی و پیام نور که جز دانشگاه های سراسری قرار می گیرند، در مقطع دکتری رشته تاریخ اسلام ظرفیت پذیرش دارند. معمولاً رقابت برای ورد به چند دانشگاه برتر سراسری بیشتر است که از فرصت و اعتبار اساتید بزرگی برخوردار هستند. توجه به ظرفیت های پذیرش در مقطع دکتری تاریخ اسلام در انتخاب رشته دکتری، در پذیرش و تعیین اولویت های متقاضیان نقش بارزی دارد. از این رو اطلاع از ظرفیت های پذیرش دکتری تاریخ اسلام در انتخاب رشته نیز داوطلبان را کمک خواهد کرد.  

دانشگاههای رشته تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98

رشته تاریخ اسلام در دوره روزانه در دانشگاه های الزهرا (تهران)، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز و دانشگاه لرستان ظرفیت ورودی دارد. دانشگاه الزهرا مختص زنان است و ظرفیت ورودی آن 3 نفر می باشد. دانشگاه تربیت مدرس نیز در مقطع دکتری تاریخ اسلام 3 نفر دانشجو می پذیرد. دانشگاه تهران دارای ظرفیت ورودی 2 نفرس است و دانشگاه های لرستان و شیراز نیز هر یک 3 نفر دانشجوی دوره ی دکتری جذب می کنند که در میان این 5 دانشگاه برتر رشته تاریخ اسلام، دانشگاه الزهرا، 2 نفر، تربیت مدرس 1 نفر و تهران 1 نفر در دوره ی شبانه نیز ظرفیت ورودی دارند. ظرفیت های ورودی این دانشگاه های ممتاز معمولاً مختص رتبه های زیر 10 است و البته رزومه و مصاحبه علمی نیز طرف دیگر قضییه است و وزنه سنگینی است. این دانشگاه ها از قدمت چندین ساله در حوزه تدریس و آموزش دانشجویان رشته تاریخ برخوردار هستند و از اساتید به نام بهره می برند. و همان طور که ذکر کردیم از ظرفیت های ورودی محدودی نیز برخوردار هستند.

تنها دانشگاه پیام نور که دوره ی دکتری رشته تاریخ اسلام دارد، دانشگاه پیام نور استان هرمزگان واحد قم است که از موقعیت جغرافیایی زیبا و در عین حال سطح علمی استاندارد نیز برخوردار است وظرفیت ورودی آن 5 نفر می باشد. دانشگاه پیام نور به دلیل انعطاف در برگزاری کلاس درس و نیز شهریه مناسب ، طرفداران قابل توجهی دارد که به نسبت این شرایط از سطح علمی قابل قبولی نیز برخوردار می باشد. دو دانشگاه غیر انتفاعی به نام های باقرالعلوم قم و نیز دانشگاه مذاهب اسلامی نیز جذب دانشجو دوره دکتری تاریخ اسلام دارند که متقاضیان این دانشگاه ها می بایست شهریه ای مطابق با قوانین دانشگاه های غیر انتفاعی پرداخت نمایند. دانشگاه باقرالعلوم قم 7 نفر دانشجو جذب می کند و دانشگاه مذاهب اسلامی نیز دارای همین تعداد جذب دانشجوی دکتری تاریخ اسلام است و با توجه به اینکه این دانشگاه به تحقیق و پژوهش در مورد مذاهب اسلامی توجه دارد و گرایش تاریخ اسلام نیز ارتباط نزدیکی به این حوزه ها دارد برای علاقه مندان به رشته تاریخ اسلام ، دانشگاه مذاهب اسلامی گزینه انتخابی خوبی است .در این حوزه  دانشگاه باقرالعلوم برای جذب دانشجوی دکتری رشته تاریخ اسلام دارای شرایطی اختصاصی است که شامل: ارائه مدرک سطح 2 و 3 حوزه های علمیه هماهنگ با رشته مورد نظر است که این دانشگاه از طلاب دارای شرایط مشخص شده شهریه دریافت نمی کند.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *