پزشکی بدون آزمون

ظرفیت پذیرش داروسازی بدون کنکور 98

ظرفیت پذیرش داروسازی بدون کنکور 98

ظرفیت پذیرش داروسازی بدون کنکور 98

در این مقاله میخواهیم به موضوع ظرفیت پذیرش داروسازی بدون کنکور 98 بپردازیم . رشته داروسازی یکی از رشته های پرطرفدار و برتر گروه تجربی است. بسیاری از داوطلبین کنکور تجربی یا افرادی که وارد گروه تجربی شده اند، تحصیل در این رشته است. امروزه با وجود پذیرش دانشجو بدون کنکور توسط دانشگاه آزاد و سراسری بسیاری خواستار پذیرش بدون کنکور در رشته داروسازی هستند. لازم به ذکر است که پذیرش در رشته داروسازی در ایران تنها در صورت قبولی در کنکور امکان پذیر است. حال این سؤال پیش می آید که چگونه می توان بدون کنکور به تحصیل در رشته داروسازی پرداخت؟ برای تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور نیاز به تحصیل در کشوری دیگر است. اما این موضوع نیز دارای شرایط و ویژگی هایی است. برای اطلاع از این شرایط می توانید مقاله شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور 98 را مطالعه کنید. وقتی از پذیرش بدون کنکور صحبت می کنیم به یاد پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی می افتیم. اما لازم است بگوییم نمره پذیرش رشته داروسازی بسیار متفاوت از نحوه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است. برای گرفتن پذیرش در رشته داروسازی علاوه بر رعایت قوانینی در ایران باید شرایط دانشگاه مقصد را نیز در نظر بگیرید. برای تحصیل در رشته داروسازی، دانشگاه های خارج از ایران هر کدام روش متفاوتی را برای پذیرش دانشجو درنظر می گیرند. به همین دلیل نیاز است شناخت کافی از این اطلاعات داشته باشید. از جمله این شرایط می توان به برگزاری آزمون اشاره کرد. برخی از دانشگاه ها برای ورودی دانشجو از آزمون استفاده می کنند و پذیرش در برخی از دانشگاه ها نیز بدون آزمون و بر اساس معدل دیپلم و پیش دانشگاهی و همچنین ریزنمرات این دو دوره صورت می گیرد. داوطلبین پسر که مایل به تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور هستند، توجه کنند امکان خارج شدن از کشور در صورتی که دوره سربازی را سپری نکرده باشند و یا معاف نباشند، وجود ندارد.

نکات مهم قبل از گرفتن پذیرش

قبل از بررسی ظرفیت پذیرش داروسازی بدون کنکور 98 نگاهی به نکات مهمی که باید بدانید می اندازیم. اگر شما مایل هستید در ایران به کار بپردازید باید مدرکی معتبر از نظر کشور داشته باشید. به همین دلیل در زمان انتخاب دانشگاه برای تحصیل در رشته داروسازی به مورد تأیید بودن آن توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت توجه کنید. ما به شما توصیه می کنیم قبل از خروج، مجوز و تأییدیه های لازم جهت تحصیل در دانشگاه موردنظرتان را از وزارت علوم و وزارت بهداشت بگیرید. ذکر این نکته نیز لازم است که زمان شروع به تحصیل و ورود به دانشگاه شما برای گرفتن تأییدیه اهمیت دارد نه زمان اتمام تحصیل. اسامی دانشگاه های معتبر از نظر وزارت بهداشت در سایت وزارت مشخص است و این لیست در سال چند بار تغییر می کند. پس بهتر است قبل از خروج بررسی های لازم را انجام دهید.

شرایط جدید گرفتن انتقالی دانشجویان داروسازی خارج از کشور

معاون وزارت بهداشت در افتتاحیه بورد تخصصی در دهم شهریور ماه اعلام کرد، طبق قانون جدید امکان گرفتن انتقالی به ایران و اتمام تحصیل در دانشگاه های ایران برای آن دسته از افرادی که از ابتدای سال 2019 در خارج از کشور مشغول به تحصیل میشوند وجود ندارد. این داوطلبین باید تحصیل خود را در دانشگاه های خارج از ایران به اتمام برسانند و با مدرک تحصیلی خود به ایران برگردند. در صورتی که مدرک تحصیلی آنها مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد می توانند در ایران مشغول به کار شوند.

پذیرش دانشجویان داروسازی در ایران

قبل از 10 شهریور 98 دانشجویانی که موفق به گرفتن پذیرش از دانشگاه مقصد شده اند، می توانستند بعد از گذراندن 72 واحد درسی که مطابق با چارت آموزشی رشته داروسازی ایران بود و با کسب حداقل معدل 15 به دانشگاه های داخل ایران منتقل شوند. این انتقال تنها به پردیس های خودگردان امکان پذیر بوده است و همچنین تنها 5 دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی تبریز و علوم پزشکی مشهد پذیرای این دانشجویان بوده اند. داوطلبین بر اساس معدل و رتبه علمی دانشگاه خود و یا بر اساس ظرفیت پذیرش داروسازی بدون کنکور 98 به یکی از این 5 دانشگاه یا پردیس خودگردان دانشگاه های دیگر منتقل می شدند و تحصیل خود را تمام میکردند.اما در تاریخ دهم شهریور ماه 98 معاون وزارت بهداشت اعلام کرد که دیگر امکان گرفتن انتقالی به دانشگاه های داخل در حین تحصیل وجود ندارد و داوطلبین باید تحصیل خود را در دانشگاه مقصد به اتمام برسانند.و بعد از اتمام تحصیل در صورت دارا بودن شرایط لازم مدرکشان مورد تایید وزارت علوم قرار خواهد گرفت. پردیس خودگردان دانشگاه های زیر رشته داروسازی را ارائه می دهند:

دانشگاه های پردیس خودگردان پذیرنده داروسازی بدون کنکور

علوم پزشکی ارومیه

علوم پزشکی اصفهان

علوم پزشکی تبریز

علوم پزشکی تهران

علوم پزشکی جندی شاپور

علوم پزشکی زنجان

علوم پزشکی شهید بهشتی

علوم پزشکی کرمان

علوم پزشکی کرمانشاه

علوم پزشکی مشهد

علوم پزشکی همدان

 

توجه داشته باشید که داوطلبینی که مایل به گرفتن انتقالی از خارج از ایران به ایران و اتمام تحصیل خود در ایران هستند، باید شرایط فعلی را در نظر بگیرند. این داوطلبان میتوانند از تسهیلات وزارت بهداشت استفاده کنند و تحصیل خود را به اتمام برسانند.  برای اطلاع از دانشگاه های پذیرنده داروسازی بدون کنکور می توانید مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور داروسازی 98 را مطالعه کنید.

برای اطلاع از قوانین جدید وزارت بهداشت و اینکه چه افرادی میتوانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا اطلاعات جامعی به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *