اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور سراسری

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری سراسری

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری سراسری

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری سراسری

رشته محبوب پرستاری جزء زیر شاخه های مهم و مورد توجه گروه علوم پزشکی قرار داشته و جای خود را در میان اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان گروه تجربی باز کرده است. پرستاری، به عنوان رشته ای در میان مردم جامعه شناخته شده که امر سنگین و خطیر مراقبت از بیماران مختلف از جمله وظایف مشخص شده در آن محسوب می شود. حتما برایتان جالب است اگر بگوییم که جایگاه و ارزش حرفه ای و کاری پرستارها و پزشکان در یک ردیف در نظر گرفته شده و همین موضوع نشان از اهمیت این حرفه در جامعه دارد. عموماٌ می توان نقش های مهم و وظایف یک پرستار را در مواردی همچون به عهده گرفتن هر یک از بخش های مراکز درمانی خلاصه کرد. از جمله توانایی های ضروری برای یک پرستار می توان به نداشتن هیچ گونه بیماری، مشکل جسمی و روحی اشاره کرد. علاوه بر این صبر و تحمل بالا و علاقه شدید به حرفه پرستاری نیز از دیگر ضروریات این رشته به حساب می آید. مورد دیگر این که یک پرستار باید کنترل زیادی بر احساسات فردی خود داشته باشد. با توجه به اهمیت رشته پرستاری ، در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری می‌پردازیم. شما را به خواندن مطلب آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد دعوت میکنیم.

 شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی سراسری پرستاری

دقت کنید که فقط یک راه جهت تحصیل در رشته پرستاری آن هم بدون کنکور پیش روی شما دوستان قرار داده شده است.  باید بگوییم که گذراندن حدود دو سال تحصیلی در یکی از کشورهای خارجی و پاس کردن 72 واحد درسی مختلف در رشته پرستاری تنها راه حل پیش بینی شده برای تحصیل در پرستاری بدون کنکور است. بعد از بازگشت به ایران امکان تحصیل پرستاری در پردیس های خود گران برای داوطلبان فراهم می شود. گواهی نامه های دیپلم و پیش دانشگاهی در یکی از رشته های تجربی، انسانی و ریاضی از شروط اولیه برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی سراسری به حساب می آید. در نظر داشته باشید که اگر فاقد مدارک رشته های نظری بوده و مدارک کار و دانش و یا فنی و حرفه ای را دارید، شرکت در طرح بدون کنکور کارشناسی سراسری برایتان امکان پذیر نیست. در مورد دومین شرط می توان به اقدام به گذراندن 72 واحد در مقطع کارشناسی رشته پرستاری در دانشگاه های پذیرنده این رشته در خارج از کشور و به دست آوردن معدلی برابر با 15 در دروس مورد نظر اشاره کرد که به عنوان حداقل معدل باید به آن دست پیدا کنید. به غیر از موارد گفته شده معدل هر کدام از داوطلبان بوده که به هیچ وجه نباید زیر 16 باشد.

زمان پذیرش کارشناسی بدون کنکور سراسری پرستاری

راجع به زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری سراسری لازم است به این نکته اشاره کنیم که زمان خاصی به این امر تخصص داده نشده و این مسئله تماماً به خود فرد داوطلب وابسته است. به عبارت دیگر، همه چیز منوط به زمان رفتن و بازگشت داوطلبان از خارج از کشور و پاس کردن تمام 72 واحد درسی مشخص شده ،دارد. نکته ای که باید همراه به آن توجه کرد این است که تمامی این 72 واحد باید تطابق کاملی با چارت درسی این رشته در ایران داشته باشد. علاوه بر این، به تایید رسیدن این دروس توسط وزارت بهداشت الزامی است. اگر میخواهید که از زمان اعلام نتایج تیزهوشان اطلاع یابید کلیک کنید.

ظرفیت دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور کارشناسی سراسری پرستاری

در مورد ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری سراسری باید چند توضیح مختصر را خدمتتان ارائه نمائیم باید گفت که ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری سراسری برای هر یک از پردیس خودگردان پذیرنده مشخص نبوده و بستگی مستقیمی به تمایل مسئولین دانشگاه به جذب تعداد کم یا زیاد دانشجو دارد.

قانون جدیدی که امکان تحصیل بدون کنکور پرستاری در ایران را لغو کرد…

در بالا توضیح دادیم که هر فرد متقاضی تحصیل بدون کنکور پرستاری باید چه کاری جهت این کار انجام دهد. اما در حال حاضر باید عرض کنیم که این قانون مربوط به سابق می شد و از سال قبل تاکنون همه چیز زمین تا آسمان فرق کرده است. به این معنا که یا به خارج می روید و تا اتمام تحصیلات کارشناسی خود در رشته پرستاری آن جا می مانید یا کلا قید تحصیل بدون کنکور پرستاری در ایران را باید بزنید. 

در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری سراسری، سری هم به مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری بزنید.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *