مشاوره تحصیلی

شهریه دانشگاه آزاد پزشکی

شهریه دانشگاه آزاد پزشکی

شهریه دانشگاه آزاد پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مراکز غیر دولتی پژوهشی و آموزشی در کشور محسوب می شود. این دانشگاه جامع در هر سال تحصیلی به جز رشته های بدون آزمون اقدام به پذیرش و جذب دانشجویان به وسیله آزمون سراسری در تمامی رشته های تحصیلی از جمله رشته پزشکی می کند. پس از انتشار نتایج اولیه آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی کلیه افرادی که حد نصاب نمره را جهت انتخاب رشته تحصیلی پزشکی آزاد به دست آورده اند با اطلاع از لیست دانشگاه های  پذیرنده پزشکی و همین طور ظرفیت پذیرش آن ها دست به تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد می زنند.

به دلیل پر متقاضی بودن رشته پزشکی در میان رشته های دانشگاه آزاد اطلاع از میزان شهریه دانشگاه آزاد پزشکی برای داوطلبان علاقه مند در واحدهای ظرفیت مازاد خود گردان و عادی الزامی است. مبلغ شهریه دانشگاه آزاد پزشکی در نوشته حاضر در قالب شهریه ثابت و متغیر ذکر شده است. البته مبالغ شهریه دانشگاه آزاد پزشکی قید شده در این نوشته مربوط به افراد ورودی سال جاری یعنی سال 98 است. جهت اطلاع از هزینه شهریه دانشگاه آزاد پزشکی در سال بعد یعنی سال 99 باید تا زمان اعلام آن صبر کرد.

شهریه ثابت و متغیر آزاد پزشکی

کلیه داوطلبان تحصیل در رشته پزشکی آزاد باید به بررسی شهریه دانشگاه آزاد واحد پزشکی بپردازند و تنها در صورت داشتن توان مالی برای پرداخت مبلغ شهریه دانشگاه آزاد واحد پزشکی این رشته تحصیلی را در لیست انتخاب های خود بگنجانند. همان طور که می دانید شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد از دو شهریه متغیر و ثابت تشکیل شده است. جهت اطلاع شما از تفاوت موجود بین این دو نوع شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد توضیحاتی را راجع به هر یک خدمتتان ارائه می کنیم.

شهریه متغیر پزشکی آزاد

شهریه متغیر هزینه ای است که هر دانشجوی رشته پزشکی آزاد موظف به پرداخت آن در هر ترم تحصیلی است و همان طور که از نامش مشخص است مبلغ آن بسته به واحدهای اخذ شده توسط دانشجوی پزشکی متفاوت است.

شهریه ثابت پزشکی آزاد

شهریه ثابت رشته پزشکی دانشگاه آزاد با توجه به سال ورود هر دانشجوی پزشکی به دانشگاه متفاوت است. مبلغ این شهریه پزشکی آزاد با توجه به نام آن با اتمام دوران تحصیل فرد دانشجو تغییری نمی کند.( البته بعضاً شاهد افزایش شهریه ثابت پزشکی نیز بوده ایم). باید عرض کنیم که شهریه ثابت دانشگاه آزاد پزشکی ارتباطی به تعداد واحدهای انتخابی دانشجو و نحوه انتخاب واحد وی ندارد.

مبلغ شهریه دانشگاه آزاد پزشکی چقدر است؟

در این بخش شهریه دانشگاه آزاد پزشکی در سال جاری را با جزئیات کامل خدمتتان ذکر می کنیم.

مبلغ شهریه پزشکی آزاد
مبلغ شهریه متغیر آزاد پزشکیمبلغ شهریه ثابت آزاد پزشکیمبلغ بیمهمبلغ خدمات آموزشی
1.093.12574.737.21231.50015.000.000

توجه داشته باشید که کلیه مبالغ شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ذکر شده در بالا به ریال آورده شده اند.
نوشته حاضر توضیحاتی را در رابطه با شهریه دانشگاه آزاد پزشکی خدمت شما ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله پزشکی بدون کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *