مشاوره تحصیلی

شرایط ورود به دانشگاه افسری






شرایط ورود به دانشگاه افسری

دانشگاه افسری در میان بهترین و شناخته شده ترین مراکز دانشگاهی در کشور قرار دارد. نیاز به وجود نیروی انسانی با انرژی و اعتقاد بالا که تخصص لازم را در زمینه امور دفاعی داشته باشد را می توان از جمله مهم ترین و اساسی ترین اهداف تأسیس و شکل گیری این دانشگاه دانست. این مورد از جمله موارد و خصوصیات مهمی هستند که تلاش بی وقفه ای برای رسیدن به آن در دانشگاه افسری که نخستین مدرسه نظامی در ایران مدرسه نظام کامران میرزاست که حتی قبل از راه اندازی مدرسه دارالفنون در کشور احداث گردید. ولی با استقبال بی نظیر جوانان مستعد کشور از تحصیل در این مدرسه نظامی و همین طور نیاز بالای کشور به تربیت و آموزش افسران جوان در سال 1314 هجری شمسی شاهد تغییر نام این مدرسه به سه مرکز مجزا یعنی دبستان، دبیرستان، و دانشکده افسری بودیم. در این مقاله به ذکر شرایط ورود به دانشگاه افسری برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامعی را در رابطه با شرایط ورود به دانشگاه افسری به دست آورید.

شرایط ورود به دانشگاه های افسری

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری در دو دسته شرایط عمومی و همین طور شرایط اختصاصی قرار می گیرد که در زیر شماری از آن ها را خدمتتان بر می شماریم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در رابطه با شرایط ورود به دانشگاه افسری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه افسری

شرایط اختصاصی در نظر گرفته شده برای ورود و ثبت نام در دانشگاه افسری موارد زیادی را شامل می شوند. در اینجا به طور خلاصه شماری از شرایط ورود به دانشگاه افسری را خدمتتان بر می شماریم.

  • کلیه داوطلبان نظام جدید مایل به تحصیل در دانشگاه افسری لزوماً باید مدرک سال دوازدهم تحصیلی خود را با معدل کتبی 10 و معدل کل 14 و نهایتاً تا پیش از آغاز دوره رزم مقدماتی مشترک یعنی تا 22 تیر ماه تقدیم نمایند. از طرف دیگر ارائه مدرک سال یازدهم تحصیلی با معدل کل 14 نیز برای داوطلبان نظام جدید در حال تحصیل الزامی است.
  • کلیه داوطلبان دوره نظام قدیم رشته های نظری انسانی، تجربی و ریاضی باید از معدل کتبی 10 و معدل دیپلم 16 برخوردار باشند.
  • اگر داوطلبی خواستار گذراندن دوره های خلبانی و ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی بود معدل کتبی دیپلم وی لزوماً باید حداقل 12 و معدل کل وی نیز باید 15 باشد.
  • متأهل بودن داوطلب مانع اساسی بر سر راه ورود وی به دانشگاه افسری است و این امر تنها برای افراد مجدد امکان پذیر است.
  • از جمله مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه افسری به عنوان شرط اختصاصی می توان از داشتن سابقه بیماری هایی همچون بیماری های صعب العلاج تالسمی مینور، کور رنگی و مشکلات داشتن جراحی های وسیع اشاره کرد که مانع از ورود فرد به دانشگاه افسری می شوند. علاوه بر این افراد دارای اعتیاد به مواد روان گردان و انواع مواد مخدر به هیچ وجه نمی توانند جهت ثبت نام و ورود به این دانشگاه اقدام نمایند.

شرایط عمومی ورود به دانشگاه افسری

ورود به دانشگاه افسری در گرو برخورداری فرد از شرایط عمومی نیز است. در میان این شرایط ثبت نام دانشگاه افسری ارتش می توان از داشتن حداکثر سن 20 سال جهت ورود به رشته خلبانی، داشتن ایمان قلبی به نظام جمهوری اسلامی ایران و همین طور انقلاب اسلامی و همین طور التزام و اعتقاد قلبی به ولایت فقیه اشاره کرد. برای کسب اطلاعات کاملی تری در رابطه با شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه افسری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی شرایط ورود به دانشگاه افسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ثبت نام دانشگاه افسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه شرایط ورود به دانشگاه افسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *