آیدانیتو > شرایط خروج از کشور
خروج از کشور

شرایط خروج از کشور






شرایط خروج از کشور

در این مقاله به موضوع شرایط خروج از کشور خواهیم پرداخت

همان طور که در مقالات دیگر نظام وظیفه بارها تکرار شده است انجام خدمت سربازی برای تمامی مشمولان امری ضروری محسوب می شود که عدم انجام و بی توجهمی به آن مشکلاتی را برای مشمولین رقم خواهد زد. از جمله مسئله تحصیل، شغل و…. که شرایط و وضعیت افراد در سربازی را مورد بررسی قرار می دهند در ادامه ی مقاله شرایط خروج از کشور شما را با یکی از محدودیت های بارز امتناع ورزیدن در امر مقدس سربازی آشنا خواهیم کرد، همراه ما باشید.

خروج از کشور

یکی از محدودیت های سربازان دوران خدمت و نظام وظیفه مسئله خروج از کشور است. مهر خروج از کشور به این دسته از مشمولینی تعلق می گیرد، افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند و یا از لحاظ قوانین نظام وظیفه مشکل تردد دارند ( کارت معافیت دائم یا موقت ندارند ) می توانند با رعایت قوانین از کشور خارج شوند.

خروج از کشور معافین سربازی

معافیت درنظام وظیفه دائم و موقت است که هر کدام شرایطی متفاوت برای خروج از کشور دارند، در معافیت های موقت که معافیت تحصیلی مهم ترین معافیت محسوب می شود، مدت زمان مشخص شده با توجه به نوع سفر و وثیقه یا و یا ودیعه سفر انجام می پذیرد و مشمولین باید به مدت زمان مجاز برای دوره سفر توجه داشته باشند.

به عنوان مثال افرادی که از معافیت تحصیلی و… استفاده می کنند می توانند به عنوان سفرهای علمی، سفرهای زیارتی، سفرهای مطالعاتی، سفرهای سیاحتی، سفرهای ورزشی، سفر تحصیلی و… استفاده کنند. شرایط هر یک از این سفرها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد به عنوان مثال شرایط خروج از کشور به منظور سفرهای مطالعاتی شامل موارد زیر می شود:

  • مشمول دارای معافیت تحصیلی باشد.
  • حداکثر مدت زمان این گونه سفرها برای دانشجویان کارشناسی ارشد شش ماه و دکتری یک سال است.
  • در هر مقطع تنها یک بار مجوز خروج از کشور به منظور سفر مطالعاتی به دانشجویان داده می شود.
  • ودیعه مورد نیاز برای این نوع خروج از کشور 50 میلیون ریال است.

شرایط خروج از کشور

در حالت کلی مهم ترین شرط خروج از کشور مشمولین عدم وجود غیبت است. اگر مقالات مرتبط با سفرهای مختلف ( سفر سیاحتی، ورزشی و…) را مطالعه کرده باشید عدم وجود غیبت و داشتن معافیت تحصیلی از شرایط تمامی سفرها محسوب می شود در حالت کلی معافیت تحصیلی و… به مشمولینی که دارای غیبت در سربازی هستند داده نمی شود، بنابراین امکان خروج از کشور برای آن ها وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله ی شرایط خروج از کشور مقاله تردد مشمولان غایب را مشاهده کنید.

در ضمن اگر سوالی پیرامون شرایط خروج از کشور تمامی مشمولین، غایبین و… دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *