آیدانیتو > شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور
پزشکی بدون آزمون

شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور

شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور

شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور 

در این مقاله به موضوع شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور 98 خواهیم پرداخت. رشته دندانپزشکی از رشته های پرطرفدار در بین دانش آموزان تجربی و گاهاً ریاضی است. یکی از دلایل علاقه زیاد به این رشته، درآمد بالایی است که در ایران و سایر کشورها کسب می شود. اما با توجه به افزایش تعداد دندانپزشکان جوان در سال های اخیر، رقابت کاری در آینده ای نه چندان دور برای این دسته از فارغ التحصیلان به وجود خواهد آمد. با این حال بسیاری از دانش آموزان به خاطر علاقه زیاد به رشته دندانپزشکی سعی می کنند راه های مختلف ورود به دانشگاه در رشته دندانپزشکی را امتحان کنند. در این مقاله به شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور 98 خواهیم پرداخت تا داوطلبان با مسیرهای دیگر برای ورود به رشته دندانپزشکی آشنا شوند. برای اطلاع از شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور 98 در این مقاله با ما همراه باشید.

دندانپزشکی بدون کنکور!!!

اگر مقاله “ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی” را مشاهده کرده باشید، متوجه صحت تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور شده اید، سؤالی که در ذهن بسیاری از دانش آموزان شکل می گیرد. گرچه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بسیار سخت و ورود به این رشته کار هر کسی نیست، اما داوطلبانی که در آزمون سراسری موفق نمی شوند، می توانند از طریق دیگری وارد رشته دندانپزشکی شوند. البته متذکر می شویم که ورود به رشته دندانپزشکی بدون کنکور مانند سایر رشته های پیراپزشکی و فنی و مهندسی و … نیست که به سادگی و با پر کردن فرم انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در یکی از دانشگاه ها و دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس، آزاد و … مشغول به تحصیل شوید. برای اطلاع از شرایطی ثبت نام داندانپزشکی بدون کنکور 98 به ادامه مقاله توجه کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی

 

در واقع تحصیل بدون کنکور ، تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور است  در قوانینی که به تازگی تغییر پیدا کرده است امکان انتقال وجود ندارد در صورتی که در گذشته داوطلبان می توانستند بعداز گذراندن بخشی ا تحصیلات خود به دانشگاه های داخل کشور انتقالی بگیرند.  بهتر است بدانید لیست دانشگاه ها و کشور های مورد تایید وزارت بهداشت در هر 3 تا 4 ماه یک بار تغییر میکند و عواملی که در این تغییرات تاثیر گذار هستند شامل مقالات دانشگاه ها، سطح علمی و اساتید دانشگاه ، شرایط اقتصادی و سیاسی و … است.

  • اولین شرط داشتن دیپلم ریاضی و یا تجربی در دوران دبیرستان بود. داوطلبانی که خارج از این دو رشته تحصیلی، انتخاب رشته می کردند، نمی توانستند در این مرحله در خدمت ثبت نام کنند.
  • دومین شرط داشتن معدل بالای 17 در مدرک دیپلم و معدل بالای 16 در مدرک پیش دانشگاهی داوطلبان بود.
  • سومین شرط گذراندن 72 واحد درسی در یکی از کشورهای مورد تأیید وزارت بهداشت ایران بود.
  • چهارمین شرط کسب معدل بالای 15 در 72 واحد گذرانده شده در یکی از دانشگاه های خارج از کشور بود.

در صورتی که داوطلبان از شرایط فوق برخوردار بودند، می توانستند درخواست پذیرش به یکی از دانشگاه های پزشکی ایران ارسال کنند و بعد از بررسی و تأیید دانشگاه با درخواست داوطلبان موافقت می شد. نکته حائز اهمیت در این مرحله، انتخاب دانشگاه و کشوری بود که داوطلب در آن مشغول به تحصیل در رشته دندانپزشکی می شد، تنها مجاز به انتخاب دانشگاه هایی بود که مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران قرار می گرفت و همچنین دروس پاس کرده (72 واحد درسی) باید مورد تأیید وزارت بهداشت بود.

داوطلبان باید برای انتخاب دانشگاه مورد نظر ،شرایط دانشگاه را در نظر می گرفتند :

  • بهتر است دانشگاه و کشوری انتخاب میشد که حق کار به دانشجویان تعلق بگیرد(به عنوان مثال در ترکیه حق کار به دانشجویان داده نمیشود.)
  • به شرایط سنی برخی از دانشگاه ها توجه میشود(به  عنوان مثال شرایط سنی در کشور آلمان26 سال است و در کشور کانادا شرایط سنی وجود ندارد.)
  • برخی دانشگاه ها ها شرط معدل برای پذیرش دانشجو دارند.
  • برخی از دانشگاه ها به مقاله داوطلبان توجه میکنند.
  • برخی کشور ها رزومه کاری و تحصیلی داوطلبان را مورد برسی قرار میدهند.(المپیاد و.. )

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور

با توجه به تغییرات ایجاد شده ، امکان انتقالی به دانشگاه های ایران بعد از گذراندن 72 واحد درسی وجود ندارد و دانشجویان باید تحصیلات خود را در همان دانشگاه به اتمام برسانند، داوطلبانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند میتوانند برای تطابق مدارک خود اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشگاه های پذیرنده دندانپزشکی بدون کنکور کدامند؟

آیا علاقه خاصی به رشته دندانپزشکی دارید و تصمیم قطعی برای ادامه تحصیل در آن در یکی از دانشگاه های عالی و بی نظیر خارج از کشور را گرفته اید؟ صبر کنید!! قبل از هر گونه اقدامی برای تحصیل در این دانشگاه ها باید شناختی جامع در مورد این دانشگاه ها از جمله اسامی این مراکز دانشگاهی، فضای آموزشی و غیره را نیز بدست آورید. به هیچ وجه در این مورد نگرانی به خود راه ندهید. زیرا مشاوران آیدانیتو می توانند بهترین اطلاعات را در این زمینه در اختیارتان قرار دهند و اطلاعات کاملی را در رابطه با این دانشگاه های پذیرنده در خارج از کشور به شما بدهند. پس با آن ها تماس بگیرید. 

شهریه دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور دندانپزشکی چقدر است؟

اطلاع از میزان شهریه پرداختی از جمله موارد مهم و حیاتی است که تا قبل از شروع به تحصیل در دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور دندانپزشکی باید از آن اطلاع پیدا کرد. مشاوران آیدانیتو در این زمینه در خدمت شما دوستان عزیز هستند. 

  برای اطلاع از دانشگاه های پذیرنده دندانپزشکی بدون کنکور در ایران و دانشگاه های و کشورهای مجاز به تحصیل در سایر کشورها به مقاله لیست دانشگاه های دندانپزشکی بدون کنکور 98   مراجعه کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور 98 و تغییرات به وجود آمده با آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *