آیدانیتو > شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی
معافیت پزشکی, معافیت ها

شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی






شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی

در مقاله ی پیش رو به موضوع جزئیات و شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی خواهیم پرداخت. در بسیاری از موارد مشمولانی که به دلیل مشکلات و بیماری های خود معافیت دائم و یا موقت کسب کرده اند قصد ابطال کارت معافیت خود را دارند اما شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی چیست؟ در ادامه مطلب با آن آشنا خواهید شد.

ابطال کارت معافیت به این معناست که فرد قصد دارد به سربازی اعزام شود و کارت پایان خدمت دریافت کند دلیل این که افراد با سختی های فراوان معافیت پزشکی دریافت می کنند و بعد از گذشت مدتی از کارت معافیت پزشکی پشیمان هستند در بسیاری از موارد به روند سخت استخدام در مراکز دولتی و حتی غیر دولتی است، شاید شما هم در آگهی های استخدامی مختلف با عبارت « الزامی است که متقاضیان، کارت پایان خدمت و یا معافیت غیر پزشکی داشته باشند» برخورد کرده اید، البته دلایل شخصی، تحصیلی و… هم در بسیاری از موارد دلایل دیگر ابطال کارت معافیت پزشکی افراد است.

قانون ابطال کارت معافیت پزشکی

از مواردی که معاف شدگان از خدمت سربازی باید بدانند راجع به ابطال کارت معافیت پزشکی است، توجه داشته باشید که نمی توانید از بعد ابطال کارت معافیت پزشکی در خواست معافیت های دیگر از جمله معافیت کفالت، موارد خاص و… داشته باشید و تنها می توانید در خواست اعزام به خدمت داشته باشید و در پایان خدمت کارت پایان خدمت را دریافت کنید.

امکان ابطال کارت معافیت پزشکی

امکان ابطال کارت معافیت پزشکی برای مشمولین وجود دارد اما این امکان با شرایطی همراه است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

اولین نکته از شرط ابطال کارت معافیت پزشکی بهبود کامل بیماری است اگر بیماری فرد به طور کامل بهبود نیافته باشد و با رای شورای پزشکی تا حدی بهبود بیماری پیش رفته باشد که در صورت اعزام معافیت از رزم نیاز باشد امکان ابطال کارت وجود ندارد، بنابراین یکی از مهم ترین شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی بهبودی کامل بیماری است.

دومین شرط ابطال کارت معافیت پزشکی شرایط سنی فرد است که با توجه به مدرک تحصیلی افراد مدت زمان معافیت متفاوت است در ادامه شرایط سنی در مدارک تحصیلی مختلف را مشاهده خواهید کرد.

  • افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند، حداکثر 30 سال معاف خواهند بود.
  • افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم باشند، حداکثر 30 سال معاف خواهند بود.
  • افرادی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند، حداکثر 33 سال معاف خواهند بود.
  • افرادی که دارای مدرک تحصلی فوق لیسانس باشند، حداکثر 36 سال معاف خواهند بود.
  • افرادی که دارای مدرک تحصیلی دکتری باشند، حداکثر 40 سال معاف خواهند بود.

در ادامه مقاله شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی شما را از نحوه ابطال مطلع خواهیم کرد.

نحوه ابطال کارت معافیت پزشکی

برای باطل کردن کارت معافیت باید به دفاتر پلیس +10 رفته و درخواست ابطال کارت معافیت پزشکی را ثبت کنید و بعد از بررسی انجام شده و تایید شورای پزشکی برای بهبود بیماری شما تاریخ اعزام به خدمت مشخص خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی مقاله ی اعزام به خدمت 97 را مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ابطال کارت معافیت پزشکی، مدارک و شرایط مورد نیاز آن با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *