آیدانیتو > سفر سیاحتی مشمولین خدمت
انواع سفر مشمولین

سفر سیاحتی مشمولین خدمت





سفر سیاحتی مشمولین خدمت

در این مقاله به موضوع سفر سیاحتی مشمولین خدمت خواهیم پرداخت. با توجه به این که امکان سفر به خارج از کشور برای مشمولین وجود دارد، تصمیم داریم شرایط و چگونگی آن را برای مشمولین عزیز توضیح دهیم، اگر مقاله ی انواع سفر مشمولین را مطالعه کرده باشید با تعداد و جزئیات این سفر ها آشنا شده اید. یکی از این سفرها، سفر سیاحتی مشمولین خدمت است. تمامی سفرهای مشمولین دارای محدودیت است به عنوان مثال محدودیت در زمان و مدت سفر و … .

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند بدون دریافت مجوز می توانند سفر خود را به هر دلیلی انجام دهند اما با قرار گرفتن در سن مشمولیت از 18 سالگی آغاز می شود . دیگر این چنین نیست، افرادی که با گرفتن معافیت تحصیلی اعزام به خدمت خود را به تعویق می اندازند می توانند از برخی شرایط مانند مسافرت به خارج از کشور بهره مند شوند اما در صورتی که از سایر شرایط مورد نیاز نیز برخوردار باشند.

سفر سیاحتی مشمولین سربازی

با توجه به سخت گیری های قانون نظام وظیفه شاید اکثر افراد و مشمولان سربازی از موضوع امکان سفر سیاحتی در خارج از کشور اطلاعاتی نداشته باشند، از این رو برای افزایش آگاهی شما عزیزان راجع به نحوه دریافت مجوز سفر سیاحتی مشمولین خدمت صحبت خواهیم کرد، همراه ما باشید.

سفر سیاحتی به منظور گردش و تفریح در کشورهای خارجی برای قشر خاصی از مشمولین امکان پذیر است.

آن دسته از مشمولین که معافیت موقت تحصیلی دریافت کرده اند تا زمان مجاز و اعتبار می توانند از سفر سیاحتی استفاده کنند در ادامه شرایط سفرهای سیاحتی مشمولین خدمت را مشاهده می کنید.

شرایط سفرهای سیاحتی مشمولین خدمت

همان طور که گفته شد وجود غیبت در سربازی محدودیت های زیادی را به همراه دارد بنابراین اصلی ترین شرط. سفر سیاحتی مشمولین خدمت عدم وجود غیبت است، در واقع مشمولین باید دارای معافیت تحصیلی باشند تا شامل غیبت نشوند.

نکته ی دیگر توجه و اهمیت به مدت زمان مجاز در نظر گرفته شده برای سفر مشمولان است، حداکثر مدت زمان این گونه سفرها 20 روز است.

به این نکات توجه کنید:

  • بازگشت مشمولین به داخل کشور باید در بازه زمانی مشخص شده باشد و مشمولان تا 10 روز بعد از تاریخ پایان مجوز فرصت دارند تا خود را به نظام وظیفه معرفی کنند.
  • به سفرهای سیاحتی، سفر غیر علمی نیز گفته می شود و در واقع به دلیل افزایش اطلاعات عمومی و معمومات فردی، بازدید بازدید از بستگان ساکن در خارج از کشور انجام می شود.
  • مهم ترین مدرکی که برای دریافت مجوز خروج از کشور سفرهای سیاحتی ( غیر علمی) لازم است وثیقه و یا ودیعه نقدی است، مشمولان با مراجعه به شعبه های موسسه مالی و اعتباری قوانین در سراسر کشور مبلغ 150 میلیون ریال را به موسسه می سپارد و اصل رسید را به مراکز وظیفه عمومی محل سکونت ( ویا ارائه ضمانت بانکی) تحویل می دهد.

نحوه ی دریافت مجوز سفر سیاحتی

ابتدا نیاز است با در دست داشتن گواهی اشتغال به تحصیل وارد مراکز پلیس +10 شوید توجه کنید که گواهی باید مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرارگیرد، بعد از واریز و تکمیل کردن فیش های بانکی و ضمانت نامه بانکی و فرم های مربوطه درخواست مشمول در نظام وظیفه مورد بررسی قرار می گیرد و بابررسی پرونده مشمول توسط کارشناسی مجوز صادر می شود در این زمان که مجوز خروج در سیستم جامع نظام وظیفه ثبت شد اطلاعات فرد به صورت آنلاین دیده می شود.

آن دسته از افرادی که گذرنامه دارند به اداره گذرنامه و سایر مشمولان ( گذرنامه ندارند یا نیاز به تمدید است) به دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی مراجعه خواهند کرد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه سفر سیاحتی مشمولین خدمت مقاله سفر علمی مشمولین خدمت را مطالعه کنید.

اگر سوالی پیرامون سفر سیاحتی مشمولین خدمت دارید، با مشاورات آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *