ثبت نام کاردانی, شرایط و زمان ثبت نام کاردانی بدون آزمون آزاد, کاردانی بدون کنکور

زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کشاورزی 98





زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کشاورزی 98

رشته مهندسی کشاورزی از جمله قدیمی ترین علوم در جهان بوده و امروزه با هدف بهره وری بیشتر محصولات کشاورزی و افزایش راندمان کاری به اضافه کردن این رشته به لیست رشته های دانشگاهی اهتمام ورزیده اند. این گونه، امکان کنترل کشاورزی به شکل علمی و سیستمی وجود دارد. باید بدانید که با توجه به بی آبی ها و خشکسالی های سال های اخیر، رشته مهندسی کشاورزی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به عبارت دیگر، کارشناسان و متخصصان این رشته در پی افزایش میزان محصولات کشاورزی به کمک استفاده از روش های جایگزین بوده اند. مقاله حاضر، موضوع زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کشاورزی 98 را مطرح می نماید. غیر از موضوع زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کشاورزی 98، تمامی گرایش های این رشته تحصیلی همراه با درس های تخصصی هر کدام، بازار کار و توانمندی های ضروری جهت اشتغال در زمینه مهندسی کشاورزی نیز با ذکر جزئیات در این مقاله توضیح داده شده اند. پس مطالعه مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کشاورزی 98 را از دست ندهید.

معرفی شاخه های رشته مهندسی کشاورزی

رشته مهندسی کشاورزی سه گرایش ماشین آلات کشاورزی، اقتصاد کشاورزی و آب را در بر می گیرد. در زیر به ارائه توضیحاتی در مورد هر کدام و لیست دروس تخصصی گنجانده شده در هر شاخه می پردازیم.

شاخه ماشین آلات کشاورزی

در حال حاضر، استفاده از ماشین آلات و دستگاه های مختلف جهت انجام بهتر کارها در زمینه کشاورزی ضروری است. این موضوع با توجه به پیشرفت تکنولوژی، اهمیت بیشتری پیدا می کند. شاخه ماشین آلات کشاورزی از جمله گرایش های مهم مهندسی کشاورزی به حساب آمده و همواره سعی در ارائه وسایل و تجهیزات نوین در عرصه کشاورزی جهت بهبود بهتر کارها را دارد.

شاخه اقتصاد کشاورزی

هدف از ایجاد این گرایش در علم مهندسی کشاورزی، یادگیری و به کارگیری علم اقتصاد در این زمینه است. وجود گرایش اقتصاد به آموزش بهره گیری بیشتر از منابع موجود به دانشجویان می پردازد. به کمک گرایش اقتصاد کشاورزی، امکان افزایش راندمان کاری با بهره گرفتن از بذر، خاک، آب و کود وجود دارد.

شاخه آب

تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در این گرایش، آشنایی لازم را با روش های مصرف و انتقال آب، روش استحصال و ویژگی های مختلف آن آشنا می شوند. با توجه به کمبود شدید منابع آب در جهان این گرایش در ردیف مهم ترین زیرشاخه های رشته مهندسی کشاورزی به شمار می آید.

درس های اختصاصی شاخه آب رشته مهندسی کشاورزی

مقاومت مصالح، نقشه برداری، اصول زهکشی، آب های زیرزمینی، تأمین آب شرب روستاها، هیدرولیک انهار، حفاظت آب و خاک، طراحی ساختمان های انتقال آب، استاتیک، پمپاژ و ایستگاه های پمپاژ، هیدرولوژی آب های سطحی

درس های اختصاصی شاخه ماشین آلات کشاورزی

مقاومت مصالح، ترمودینامیک، تکنولوژی موتور، ماشین های کشاورزی، شناخت و کاربرد تراکتور، نقشه کشی صنعتی، مواد ساختمانی، ادوات کشاورزی، استاتیک

درس های اختصاصی شاخه اقتصاد و کشاورزی

اقتصاد خرد، اقتصاد سنجی، تهیه و ارزیابی طرح های کشاورزی، اقتصاد توسعه و سیاست کشاورزی، اقتصاد کلان، اقتصاد ریاضی، مدیریت مزرعه، روش تحقیق، بازاریابی محصولات کشاورزی، اقتصاد تولید، اقتصاد خرد

بازار کار و آینده حرفه مهندسی کشاورزی

افراد پس از طی دوران تحصیلی در رشته مهندسی کشاورزی امکان فعالیت در سازمان هایی همچون جهاد کشاورزی و یا شرکت های خصوصی را دارند.

توانمندی های لازم جهت کار در زمینه مهندسی کشاورزی

باید بگوییم که آشنایی با علومی مانند مکانیک از ضروریات ورود به این رشته دانشگاهی و اشتغال در آن است. از طرفی، داشتن توانایی در دروسی مانند فیزیک و ریاضی نیز جهت تحصیل و کار در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

تاریخ ثبت نام کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته کشاورزی

خدمت شما داوطلبان و خوانندگان محترم مقاله مربوط به زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور آزاد کشاورزی 98 عرض می کنیم که شما می توانید در یکی از دو ماه پیش روی مرداد و یا دی اقدام به ثبت نام در رشته کشاورزی و در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی بنمایید.

شرایط ثبت نام بدون آزمون در مقطع کاردانی رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد

شما عزیزان با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی و خرید کارت اعتباری با واریز مبلغ مشخصی پول از طریق کارت بانکی امکان ثبت نام در مقطع کاردانی رشته کشاورزی را در دانشگاه آزاد پیدا می کنید. تکمیل کامل اطلاعات فردی و انتخاب شهرهای مورد نظر جهت تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در مقطع کاردانی از دیگر مراحل ثبت نام در این رشته و این مقطع تحصیلی هستند. در پایان پس از فشردن دکمه تأیید ثبت نام، رسید ثبت نام را به صورت اینترنتی دریافت و آن را در نزد خود و در جایی مطمئن نگهداری کنید. در این مبحث، موضوع زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کشاورزی 98 را پیش کشیدیم. در صورت علاقه، می توانید مقاله مرتبط با دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کاردانی 98 را نیز نگاهی بیندازید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *