کودک

روش های از پستانک گرفتن کودک






 

از پستانک گرفتن کودک

از پستانک گرفتن کودک یکی از معضلات بسیاری از والدین است. پستانک وسیله ای است که کودک را آرام می کند. چون مکیدن یک فعالیت فطری است و موجب تجربه احساس لذت و آرامش می شود. در موقعیت هایی که کودک بی قراری می کند، به عنوان مثال  وقتی بعد از شیر خوردن به اندازه کافی، همچنان می خواهد به مکیدن ادامه دهد یا بعد از رفتارهایی مثل نوازش، بازی کردن، آروغ زدن و… آرام نمی شود، ممکن است با استفاده از پستانک بتوان آرامش را به او بازگرداند.

امروزه بسیاری از پژوهشگران و متخصصان کودک اعتقاد دارند که پستانک ابزار مفیدی برای آرام کردن نیست و می تواند موجب آسیب رساندن به رشد فک و دندان، ابتلا به عفونت گوش یا ایجاد تداخل در مکیدن سینه مادر شود.

اما به هر حال نمی توان منکر این شد که پستانک در میان والدین طرفداران زیادی دارد. اگر چه شروع استفاده از پستانک آسان است اما از پستانک گرفتن کودک می تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله تلاش کرده ایم که به فرایند این کار و بهترین زمان برای از پستانک گرفتن کودک بپردازیم.

سن از پستانک گرفتن کودک

بهترین سن از پستانک گرفتن کودک قبل از یک سالگی است. بسیاری از متخصصان معتقدند که بهتر است کودک بعد از شش ماهگی استفاده از پستانک را متوقف کند تا احتمال عفونت گوش در او کمتر شود. همچنین مکیدن پستانک در دو سالگی می تواند مشکلاتی را در دندان ها ایجاد کند.

روش های از پستانک گرفتن کودک

بسته به شخصیت یک کودک و میزان وابستگی اش به پستانک می توان از روش های مختلفی برای جدا کردن او از پستانک استفاده کرد. روش های مثل:

بد طعم کردن پستانک

هرگز از فلفل یا مواد مضر برای بد طعم کردن پستانک کودکتان استفاده نکنید. می توانید مواد خاصی را از داروخانه تهیه کنید که استفاده از آن ها پستانک را بدطعم می کند.

 

تشویق کودک

می توانید به ازای زمان هایی که کودک از پستانک استفاده نمی کند، به او پاداش داد و با این روش او را به کنار گذاشتن دائمی پستانک تشویق کنید.

جابه جایی پستانک با یک عامل آرامش بخش دیگر

والدین می توانند از روش دیگری برای آرام کردن فرزندشان استفاده کنند و در واقع به دنبال یک جایگزین پستانک باشند. مثلاً برای او کتاب بخوانند، موسیقی پخش کنند، کودک را در آغوش بگیرند، نوازشش کنند و….

ایجاد سوراخ های ریز روی پستانک

یک روش تأثیر گذار دیگر برای گرفتن پستانک از کودک این است که با استفاده از قیچی سوراخ های ریز یک میلی متری بر روی پستانک ایجاد کنید. این کار باعث می شود که کودک از مکیدن پستانک لذت نبرد و بعد از مدتی آن را کنار بگذارد.

مشاوره کودک تلفنی در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلفی مثل خانواده، ازدواج، طلاق، خیانت و روابط فرازناشویی، مسائل جنسی، مشکلات زناشویی، فرزندآوری و فرزندپروری، مشکلات کودکان و نوجوانان، مسائل جوانان، اختلالات روانی، مشکلات سالمندان، اختلالات عاطفی و رابطه ای، موضوعات تحصیلی و شغلی، سوالات حقوقی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار و…به مخاطبانشان مشاوره تلفنی بدهند.
مشاوره کودک در آیدانیتو، یکی از مهم ترین و پرتماس ترین موضوعات مشاوره ای است. والدین، معلمان و همه کسانی که با کودکان در تعامل هستند، می توانند از طریق مشاوره کودک، در مورد بهترین روش های فرزندپروری اطلاعات کسب کنند. از پستانک گرفتن کودک هم فعالیتی است که به آگاهی و اطلاعات در زمینه ویژگی های جسمی و روانی کودکان و مراحل رشدی شان نیاز دارد. مخاطبان آیدانیتو می توانند این آگاهی در تماس با مشاوران متخصص به دست آورند.

چرا مشاوره تلفنی؟

استقبال از مشاوره تلفنی هر روز بیشتر از دیروز می شود. شاید این سؤال برای بسیاری پیش بیاید که این نوع مشاوره چه مزایایی دارد و به چه دلیل طرفداران بسیاری پیدا کرده است مهم ترین مزایای مشاوره تلفنی شامل موارد زیر است:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن، نسبت به مشاوره حضوری
  • پاسخ گو بودن در شرایط بحرانی که افراد برای مشاوره حضوری فرصت ندارند
  • کارآمد بودن برای افرادی که زندگی های پر مشغله ای دارند
  • مناسب بودن برای افراد خجالتی و کسانی که تمایلی به گفت و گوهای رو در رو ندارند
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی افراد

در ادامه مطالعه مقاله آموزش دست شویی رفتن به کودکان را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه روش های از پستانک گرفتن کودک ، می توانید با مشاوران خانواده آیدانیتو تماس بگیرید.

 


0 دیدگاه در “روش های از پستانک گرفتن کودک

  1. زهرا رنجبران گفت:

    من زیاد شنیدم که اصلا نباید به بچه پستونک داد. ولی بعضی اوقات چاره ی دیگری وجود ندارد. به نظرم بهترین راه از پستونک گرفتن کودک اینه که هیچ وقت بهشون پستونک ندیم. ممنون از مطالب خوبتون.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله بعضی از متخصصان کودک معتقدند که پستانک معایب زیادی دارد. اما نمی توان منکر مزایای آن هم شد. اگر جایگزین سالم دیگری برای آرام کردن کودک در مواقع بی قراری هایش دارید، می توانید هرگز از پستانک استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *