بدون کنکور

رشته های بدون کنکور هنر


رشته های بدون کنکور هنر

گروه هنر یکی از گروه های خاص کنکور است و داوطلبین و علاقه مندان خاص خود را دارد. پذیرش در برخی از رشته های هنر نیاز به قبولی در کنکور دارد، اما در برخی از رشته های بدون کنکور هنر نیز پذیرش وجود دارد.

اگر رشته های بدون کنکور هنر جز رشته های مورد علاقه شماست، شما می توانید به راحتی در رشته مورد نظرتان ثبت نام کنید و به تحصیل بپردازید. در ادامه شما را با رشته های بدون کنکور هنر آشنا می کنیم.

لیست رشته های بدون کنکور هنر سراسری

در تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خود گردان، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد، رشته های بدون کنکور هنر تعریف شده است. در ابتدا به رشته های بدون کنکور هنر سراسری می اندازیم.

دوره

رشته

روزانه

صنایع دستی، باستان شناسی، فرش، هنراسلامی، مرمت بناهای تاریخی

نوبت دوم

باستان شناسی، صنایع دستی، فرش، هنر اسلامی، مرمت بناهای تاریخی

پردیس خود گردان

طراحی صنعتی

غیرانتفاعی و پیام نور

کاردانی گرافیک-ارتباط تصویری-بازیگری-تلویزیون و هنرهای دیجیتال-طراحی صنعتی-طراحی لباس-سینما-نقاشی-نوازندگی موسیقی ایرانی-هنر اسلامی-طراحی پارچه-طراحی صحنه-ادبیات نمایشی-نمایش عروسی-کتابت و نگارگری-طراحی و ساخت طلا و جواهر-کاردانی انیمیشن-عکاسی -کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی-کاردانی هنر سفالگری-چاپ-باستان شناسی-کارگردانی تلویزیون-هنر اسلامی

 

همان طور که در جدول بالا آمده است، بسیاری از رشته های هنر در گروه غیرانتفاعی و پیام نور به عنوان رشته های بدون کنکور هنر جای گرفته اند، اما رشته های بدون کنکور هنر دوره های روزانه و نوبت دوم بسیار محدودتر است.
همچنین می‌توانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور مجازی را مطالعه نمایید.

رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد

بیش از 90% رشته های دانشگاه آزاد، پذیرش بدون کنکور دارند و از این بین تعداد بسیار بالایی در گروه رشته های بدون کنکور هنر آزاد قرار گرفته اند که چ می توان به رشته های فرش، بازیگری، کارگردانی، گرافیک، عکاسی، نقاشی و… اشاره کرد. پذیرش در رشته های بدون کنکور هنر آزاد و سراسری، بدون کنکور و بر اساس سوابق  تحصیلی است. اما باید دقت داشته باشید که بعد از قبولی امکان جابجایی واحد و رشته وجود ندارد. بنابراین در هنگام انتخاب رشته خود دقت فرمایید. برای اطلاع از رشته های بدون کنکور هنر که واحدهای نزدیک به محل سکونتتان ارایه می شود می توانید به مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر

ثبت نام در رشته های بدون کنکور هنر دارای شرایط خاص وپیچیده ای نیست. در ادامه به شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور هنر اشاره می کنیم.

ابتدا لازم است که شرایط عمومی تحصیل در دانشگاه ها را داشته باشید. از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران می توانید در مدت زمان مد نظر گرفته شده توسط دانشگاه نیز، مدرک دیپلم خود را دریافت کنید. برای زمان برای نیمسال اول تا آخر شهریور ماه است. سپس لازم است رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید و واحدهای مورد نظرتان را مشخص کنید. بعد به سایت دانشگاه آزاد و یا سنجش ( بسته به دوره مد نظرتان) مراجعه کنید و بعد از تهیه کارت اعتباری یا کد مربوط به آن، ثبت نام و انتخاب رشته خود را تکمیل کنید.
بعد از مطالعه رشته های بدون کنکور هنر و انتخاب رشته خود می توانید با مطالعه مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد با نحوه ثبت نام آشنا شوید.

برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور هنر واحد مد نظرتان و همچنین اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *