آیدانیتو > رشته باستان شناسی بدون کنکور
بدون کنکور

رشته باستان شناسی بدون کنکور

رشته باستان شناسی بدون کنکور

رشته باستان شناسی بدون کنکور

رشته باستان شناسی از جمله زیر مجموعه های گروه آزمایشی علوم انسانی به شمار می رود. این رشته علمی است که سعی در شناخت اعتقادات و باورها، آداب و رسوم، فرهنگ، شیوه زندگی و نظام سیاسی و اقتصادی اقوام گذشته مطابق بقایا و اشیای به جا مانده از آن ها دارد. در حقیقت، ابزار استخوانی و سنگی، ظرف های فلزی و سفالی و بقایای جانوری و گیاهی می توانند به عنوان یک منبع اطلاعاتی مفید برای یک باستان شناس به شمار روند.
از جمله توانمندی های مورد نیاز برای تحصیل در رشته باستان شناسی می توان به علاقه زیاد به کار و فعالیت در طبیعت و تمایل زیاد به کشف مجهولات، جستجو و کاوش درباره تاریخ و ادوار گذشته اشاره کرد. علاوه بر این، داشتن اطلاعات و آگاهی بالا در علومی مانند تاریخ و جغرافیا و همین طور تسلط کامل به زبان انگلیسی را می توان از دیگر توانایی های ضروری برای تحصیل در این رشته محبوب به شمار آورد. لازم به ذکر است که رشته باستان شناسی به صورت بدون کنکور نیز در ایران جذب دانشجو دارد که متقاضیان می توانند مطابق سوابق تحصیلی خود تحصیل در این رشته را آغاز نمایند. هر دو دانشگاه سراسری و آزاد دارای رشته باستان شناسی بدون کنکور بوده و امکان تحصیل در این رشته را بدون آزمون در کشور فراهم کرده اند. با مطالعه نوشته حاضر اطلاعاتی از جمله لیست دانشگاه های پذیرنده دانشجو در رشته باستان شناسی بدون کنکور، شرایط ثبت نام در این رشته و مواردی از این دست را کسب می کنید. رشته های بدون کنکور بسیاری است که می توانید به راحتی در دانشگاه به تحصیل در آن ها بپردازید.

 

شرایط ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور سراسری

در رابطه با شرایط ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور سراسری باید خاطر نشان کنیم که گزینش دانشجو در دوره روزانه این رشته و در مقطع کارشناسی بدون کنکور، مطابق سوابق تحصیلی فرد است. در میان شرایط ثبت نام در رشته باستان شناسی بدون کنکور دارا بودن گواهی نامه دیپلم و پیش دانشگاهی مشاهده می شود که بدون وجود آن ها امکان ثبت نام و انتخاب رشته باستان شناسی بدون کنکور برای شما میسر نیست.
در صورت مطرح شدن هر گونه پرسشی در رابطه با رشته باستان شناسی بدون کنکور می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور سراسری

زمان ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور سراسری در ماه مرداد هر سال و هم زمان با انتخاب رشته دوره با آزمون دانشگاه سراسری است. باید عرض کنیم که ثبت نام و انتخاب رشته باستان شناسی بدون کنکور سراسری در سال 1400 و در اسفند ماه آغاز شده است و تا شهریور ماه برای ثبت نام فرصت دارد.

نحوه ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور سراسری

برای ثبت نام و انتخاب رشته باستان شناسی بدون کنکور سراسری ملزم به ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور هستید. پس از ورود و تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام و انتخاب رشته باستان شناسی بدون کنکور، بایستی دکمه تایید ثبت نام را فشرده و کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی را دریافت کنید. حتی برای کارشناسی ارشد بدون کنکور هم می توانید اقدام کنید.

زمان ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش در مقطع کارشناسی رشته باستان شناسی بدون کنکور را دو بار در هر سال انجام می دهد( بار اول درماه مرداد و شهریور و مرتبه دوم در ماه آذر و یا دی). باید بدانید که داوطلبان می توانند برای ثبت نام کارشناسی رشته باستان شناسی بدون کنکور آزاد 99 برای مرحله دوم یعنی بهمن ماه در دی ماه و در نیمه دوم آن اقدام به ثبت نام نمایند.

نحوه ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور آزاد

فرایند ثبت نام و انتخاب رشته باستان شناسی بدون کنکور شامل خریداری کردن کارت اعتباری، وارد شدن به قسمت ثبت نام و پر کردن فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام و بارگذاری مدارک خواسته شده است. هر کدام از داوطلبان می توانند 20 کد رشته محل را در رشته باستان شناسی بدون کنکور برگزینند. فقط توجه داشته باشید که چنین رشته های انتخابی باید بر طبق علاقه شما باشد. در انتهای عملیات ثبت نام دریافت رسید ثبت نامی را فراموش نفرمایید.

شرایط ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور آزاد

داشتن گواهی نامه های پیش دانشگاهی و دیپلم را می توان از مهم ترین ضوابط ورود به رشته باستان شناسی بدون کنکور و تحصیل در آن دانست. به علاوه، عدم وجود هیچ مشکلی در نظام وظیفه برای داوطلبان آقا نیز ضروری بوده و در غیر این صورت از ثبت نام آن ها جلوگیری به عمل می آید.

دانشگاه های پذیرنده رشته باستان شناسی بدون کنکور سراسری و آزاد

شاید شما دوستان نیز تمایل به شناخت دانشگاه های آزاد و سراسری پذیرنده رشته باستان شناسی را داشته باشید. البته منظور ما دانشگاه هایی است که این رشته را به صورت بدون کنکور ارائه می دهند. در این بخش، اسامی دانشگاه های پذیرنده رشته باستان شناسی بدون کنکور را خدمتتان عنوان می کنیم. در ابتدا می خواهیم بدانیم که کدام دانشگاه آزاد رشته باستان شناسی را دارد.

                                                  دانشگاه روزانه پذیرنده باستان شناسی

مجتمع آموزشی عالی گناباد- دانشگاه مازندران-بابلسر ( محل تحصیل دانشکده میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نوشهر)
ردیف                                                                             دانشگاه های آزاد پذیرنده باستان شناسی (مقطع کارشناسی)
1استان آذربایجان غربی واحد ماکو
2استان آذربایجان شرقی واحد میانه
3استان تهران واحد ورامین
4استان خراسان جنوبی واحد بیرجند
5استان خوزستان واحد شوشتر
6استان خوزستان واحد دزفول
7استان زنجان واحد کازرون
8استان ایلام واحد ایلام

نکات و جزئیات مرتبط با رشته باستان شناسی بدون کنکور از جمله لیست دانشگاه های آزاد و سراسری در بالا توضیح داده شده است. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور بزنید.
پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با رشته باستان شناسی بدون کنکور با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “رشته باستان شناسی بدون کنکور

  1. Reza گفت:

    من معدل ديپلم 18 و آيلتس 7/5 دارم ميخواستم بدون باستان شناسي دانشگاه تهران ميتونم بدون کنکور پذيرش بگيرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *