آیدانیتو > راهنمای دفترچه انتخاب رشته کنکور
انتخاب رشته کنکور

راهنمای دفترچه انتخاب رشته کنکور

راهنمای دفترچه انتخاب رشته کنکور

راهنمای دفترچه انتخاب رشته کنکور

پس از گذشت یک ماه از برگزاری کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کلیه متقاضیان و داوطلبان امکان مشاهده نتایج آزمون خود را در قالب کارنامه دارند. بعد از مشاهده کارنامه نوبت به انتخاب رشته های تحصیلی از میان لیست طول و دراز رشته های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می رسد. البته مطالعه دقیق کلیه فصل های دفترچه انتخاب رشته کنکور را نباید فراموش کرد. اگر می خواهید با بخش های مختلف دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه سراسری آشنا شوید در مقاله حاضر توضیحات کافی راجع به هر بخش داده شده است.

دفترچه انتخاب رشته کنکور چه زمانی منتشر می شود؟

تمامی داوطلبان کنکور بعد از سپری کردن روزهای بسیار پرتنش و پر از استرس آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها باید تا اعلام نتایج آزمون یک ماهی را صبر کنند. با اعلام نتایج کنکور سراسری و منتشر شدن تمامی کارنامه های کنکور دفترچه انتخاب رشته کنکور به وسیله سایت سنجش به صورت جداگانه برای هر 5 گروه آزمایشی مورد امتحانی یعنی زبان، هنر، علوم انسانی، تجربی و ریاضی انتشار پیدا می کند. معمولا دفترچه انتخاب رشته در مرداد ماه منتشر می شود.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور به چه صورت است؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تنها از طریق یک سایت معتبر و آن هم سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان شرکت کننده در این آزمون قرار می گیرد. پس هر داوطلب برای دانلود و دریافت این دفترچه راهی به جز مراجعه به این سایت ندارد.

در مورد بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور چه می دانید؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سه بخش کاملاً مجزا را شامل می شود که در هر بخش مطالبی درج شده اند. عناوین این سه فصل پیوست ها، جداول و توضیحات هستند. در ادامه توضیحاتی را در رابطه با بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور خدمتتان ارائه می کنیم.

اولین فصل دفترچه انتخاب رشته کنکور ( بخش توضیحات)

در اولین فصل از دفترچه انتخاب رشته کنکور تحت عنوان بخش توضیحات اطلاعات مختلفی دیده می شود. این اطلاعات ضوابط و شرایط پذیرش و جذب اتباع خارجی در دانشگاه های ایران و همین طور شرایط اختصاصی و عمومی شرکت در آزمون سراسری را شامل می گردد. علاوه بر این، اطلاعاتی در رابطه با سهمیه های آزمون سراسری نیز در این قسمت قابل مطالعه هستند. علاوه بر این ها، توضیحاتی در رابطه با کارنامه اولیه داوطلبان، شرایط تحصیل در دانشگاه ها، اثر سهمیه در انتخاب رشته، شرایط تحصیل در انواع رشته ها، توضیحاتی پیرامون دو روش متمرکز و غیر متمرکز جذب دانشجو و فرایندها و ملاک های انتخاب رشته در این بخش گنجانده شده اند.

دومین بخش دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ( بخش جداول)

فصل دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشه کنکور مهم ترین قسمت از دفترچه است. مطالب مندرج در این فصل شامل فرم انتخاب، انتخاب رشته به صورت پیش نویس، ظرفیت پذیرش انواع رشته های دانشگاهی و نوع گزینش، مقطع و زیر گروه رشته ها است.

دومین بخش دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ( بخش پیوست ها)

سومین فصل دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری در قالب یک فایل تحت عنوان پیوست ها در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است. شرایط و قوانین اختصاصی و عمومی مراکز دانشگاهی، شرایط و قوانین جذب دانشجو در دو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان و جدول کارآیی های ضروری اعضاء در انواع رشته های تحصیلی در بخش پیوست ها آورده شده اند.

سؤالات متداول در رابطه با دفترچه راهنمای انتخاب رشته

1.چگونه می توانم به دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور دسترسی داشته باشم؟

از طریق ورود به سایت سازمان سنجش امکان دسترسی به این دفترچه برایتان مقدور است.

2. چگونه از ظرفیت پذیرش در دو رشته دندانپزشکی و پزشکی اطلاع پیدا کنم؟

در صورت دانلود فایل دفترچه راهنمای انتخاب رشته تجربی این امر امکانپذیر است.

3. چه زمانی باید منتظر انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشیم؟

بر طبق رسم هر ساله دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور در ماه مرداد انتشار پیدا می کند.
نوشته حاضر توضیحاتی را در رابطه با دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور خدمت شما ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه راهنمای دفترچه انتخاب رشته کنکور ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *