آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری بدون کنکور شبانه
انتخاب رشته دکتری بدون آزمون شبانه

انتخاب رشته دکتری بدون کنکور شبانه






دکتری بدون آزمون

ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه ها از جمله آرزوهای بسیاری از افراد است در طی چند سال اخیر بعد از به وجود آمدن امکان گذراندن دوره دکتری به شکل بدون آزمون سؤالات فراوانی پیرامون این مسئله مطرح گردید. از جمله سؤالات متداولی که در این میان برای شمار زیادی از داوطلبان و متقاضیان مطرح شد این بود که امکان ادامه تحصیل در چه دوره هایی به صورت بدون آزمون و در مقطع دکتری برای افراد فراهم است؟ از جمله این سؤالات پذیرش دکتری در دوره شبانه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به صورت بدون آزمون است. در این مقاله مبحث مهم و جالب انتخاب رشته دکتری بدون آزمون شبانه را مطح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا با مقاله انتخاب رشته دکتری بدون آزمون شبانه اطلاعات جامعی را در رابطه با انتخاب رشته دکتری بدون آزمون شبانه به دست آورید.

پذیرش بدون کنکور دکتری شبانه

در رابطه با این موضوع باید گفت که پذیرش دکتری بدون آزمون شبانه امکان پذیر نیست و گزینش دانشجویان بدون کنکور در دروه دکتری تنها در پردیس خودگردان بین الملل و دوره روزانه یا همان استعدادهای درخشان صورت می پذیرد. پذیرش در این دوره با مقررات و ضوابط خاصی همراه است و شامل دوره نوبت دوم یا شبانه نمی شود. در نتیجه، به هیچ عنوان پذیرش دکتری بدون آزمون شبانه در مراکز دانشگاهی کشور دیده نمی شود.
با وجود دکتری بدون آزمون دیگر نگران کمبود وقت خود برای مطالعه دروس دکتری در رشته های مختلف تحصیلی نباشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

شرایط پذیرش بدون کنکور دکتری

همان طور که در بالا اشاره کردیم پذیرش دکتری بدون آزمون شبانه تنها در دو دوره پردیس و روزانه دانشگاه صورت می پذیرد. مقطع روزانه که پذیرش دکتری بدون آزامون استعدادهای درخشان نیز خوانده می شود در هر دو دانشگاه آزاد و سراسری وجود دارد. این نوع از پذیرش مختص فارغ التحصیلان و دانش آموختگان برجسته و ممتاز مقطع ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی است. در قسمت های دیگر این مقاله شرایط این نوع از پذیرش را خدمت شما دوستان عنوان می کنیم. لازم به ذکر است که دکتری بدون آزمون دانشگاه پردیس نیز تنها در پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف و همین طور پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران دیده می شود و سایر پردیس های دیگر دانشگاه های کشور مجاز به گزینش بدون کنکور فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد نیستند.

شرایط پذیرش دوره دکتری استعدادهای درخشان

دقت داشته باشید که تنها دانش آموختگان و فارغ التحصیلانی امکان دادن درخواست به عنوان استعداد درخشان جهت پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری بدون آزمون را دارند که به عنوان فارغ التحصیلی برجسته دوره ارشد را به اتمام رسانده باشند و معدل آن ها در این دوره تحصیلی بالا باشد. به طور معمول، هر یک از دانشگاه ها دست به اعلام شرایطی مجزا برای تحصیل بدون آزمون دوره دکتری برای داوطلبان و متقاضیان می کنند. اما در مجموع فرد دانش آموخته برتر در دوره ارشد به فردی اطلاق می شود که معدل دوره فوق لیسانس وی از 17 بیشتر باشد. ( حتی بعضی از دانشگاه ها معدل 18 به بالا را برای این امر در نظر گرفته اند). علاوه بر این، این فرد نباید بیشتر از دو سال تحصیلی از زمان اتمام تحصیلش در دوره کارناشی ارشد گذشته باشد و همین طور موفق به اتمام دوره ارشد در حداکثر 5 ترم تحصیلی شده باشد. نکته قابل ذکر این که شماری از دانشگاه های ایران تنها دانش آموختگان ممتاز و برتر خود را به عنوان دانشجوی بدون آزمون دکتری پذیرش می کنند و از دانشگاه های دیگر جذب دانشجو ندارند.

شرایط پذیرش دکتری بدون کنکور پردیس

گزینش و پذیرش دانشجو در دوره دکتری دو پردیس صنعتی شریف و دانشگاه تهران فقط بر طبق مصاحبه، آزمون اختصاصی و سوابق تحصیلی افراد صورت می گیرد. تمامی داوطلبان پذیرفته شده ملزم به شرکت در کلاس ها در جزیره کیش هستند. علاوه بر این، تمامی کلاس ها به زبان انگلیسی برگزار می گردد و در نتیجه تقدیم مدرکی معتبر در زمینه زبان انگلیسی جهت اخذ پذیرش نهایی در این دوره و دانشگاه ها ضروری است. البته در این میان شرط معدل نیز دیده می شود که این معدل از معدل در نظر گرفته شده جهت پذیرش استعدادهای درخشان کم تر است. در ضمن، از دیگر شرایط پذیرش در این دوره را می توان استطاعت مالی کافی جهت پرداخت شهریه دانشگاه، عدم وجود هیچ مانعی برای خدمت سربازی آقایان و تحویل توصیه نامه اساتید در نظر گرفت.
در این مقاله به انتخاب رشته دکتری بدون کنکور شبانه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دکتری بدون آزمون شبانه بزنید.
با وجود دکتری بدون آزمون در دانشگاه های کشور امکان تحصیل در دوره دکتری به مراتب سهل تر و آسان تر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است.


0 دیدگاه در “انتخاب رشته دکتری بدون کنکور شبانه

  1. امید گفت:

    سلام وقت بخیر…
    انتخاب رشته دکتری بدون کنکور شبانه نداریم که برای پردیس فقط معدل حساب میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، وقت شما نیز بخیر
      فقط سهمیه استعدادهای درخشان است. برای قبولی در پردیس بایستی حداقل 40 امتیاز کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *