آیدانیتو > دوره آموزشی خدمت
اعزام به خدمت, دفترچه اعزام به خدمت

دوره آموزشی خدمت

 

دوره آموزشی خدمت

در این مقاله جزئیات دوره آموزشی خدمت سربازی را مشاهده خواهید کرد. با توجه به این که معمولاً مشمولان نگران این دروه هستند نیاز است بیشتر راجع به آن صحبت کنیم، سربازی افراد از مهم ترین دغدغه ی آن ها در دوران مشمولیت و حتی قبل از آن است.

سربازی در کل به دو دوره آموزشی و دوره خدمت تقسیم می شود و در برخی از موارد دوره کد هم به دوره ی سربازان اضافه می شود که مخصوص ارتش و نیروی انتظامی است و به آموزش های تخصصی پرداخته می شود و بعد از آن دوره خدمت که بعد از دوره کد یا دوره آموزش آغاز می شود در این مرحله با توجه به میزان تحصیلات سربازان درجه نظامی به آن ها تعلق می گیرد. سربازان بعد از دوره آموزشی در یگان ها و شهرهای مختلف تقسیم می شوند و به طور اتفاقی به یکی از یگان ها برای انجام دوره خدمت اعزام می شوند. با توجه به تخصص برخی از سربازان ممکن است درکارهای غیر نظامی ( به عنوان مثال اداری ) به کار گرفته شوند اما دوره آموزشی خدمت چیست؟ با این دوره در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد.

دوره آموزش خدمت

دوره آموزشی، اولین دوره ای است که سربازان با آن روبرو خواهند شد و در این دوره با سختی های دوره سربازی آشنا خواهند شد، مدت زمان دوره آموزشی 60 روز ( دو ماه ) است که در چشم به هم زدن تمام خواهد شد. معمولاً در دوره آموزش 10 روز مرخصی برای سربازان لحاظ می شود که می توانند از آن استفاده کنند معمولاً دوره آموزشی از نظر افرادی که سربازی آن ها به پایان رسیده است بهترین دوران ضرورت است اما توجه کنید که مرخصی های هر یگان ممکن است با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند.

مرخصی های دوره آموزش

همان طور که گفته شد در دوره آموزشی مجاز هستید از مرخصی استفاده کنید اما لازم است بدانید معمولاً مرخصی های دوره آموزش چهار دسته است. مرخصی ابتدای دوره آموزشیف مرخصی میان دوره ای، مرخصی پایان دوره و مرخصی درون شهری.

  • مرخصی ابتدای دوره در ابتدای اعزام به دوره آموزش داده می شود تا سربازان بتوانند لباس هایی را که دریافت کرده اند را اندازه ی خود کنند که مدت آن معمولاً دو تا شش روز است.
  • مرخصی میان دوره ای هم معمولاً در آخر ماه اول آموزش داده می شود و با توجه به تعطیلات رسمی بین سه تا هفت روز است.
  • مرخصی پایان دوره به زمان برگزاری مراسم تحلیف بستگی دارد و مدت آن بین صفر تا سه روز است. مرخصی پایان دوره از روز مراسم تحلیف تا پایان دوره آموزشی است.
  • مرخصی درون شهری که معمولاً از هفته دوم آموزش شروع می شود برای سربازان برقرار می شود و سربازان می توانند از 4 بعدظهر تا 6 صبح روز بعد در خارج از پادگان باشند.

مشمولین عزیز توجه کنید فرمانده پادگان، فرمانده گردان و یگان افرادی هستند که می توانند مرخصی شما را کاهش یا افزایش دهند.

در چه زمان هایی مدت مرخصی در دوره آموزش افزایش پیدا می کند؟ در ادامه مشمولان عزیز را با این امر آشنا خواهیم کرد.

با رعایت نکاتی که در ادامه خواهیم گفت مدت مرخصی های سربازی در دوره آموزش و افزایش و سخت گیری های این دوره کاهش پیدا می کند.

  • اولین نکته ای که بهتر است آن را رعایت کنید ماه اعزام به خدمت شماست سعی کنید در دوره طلایی که اسفند ماه است اعزام شوید با این روند مرخصی های شما تا 20 روز هم افزایش پیدا می کند.
  • بعد از ماه اسفند ماه رمضان مناسب ترین ماه اعزام است در این ماه علاوه بر افزایش مرخصی، سخت گیری ها کمتر خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله دوره آموزشی خدمت مقاله ی کد مراکز آموزش را مطالعه کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دوره آموزشی با توجه به مدرک تحصیلی و…. با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

2 دیدگاه در “دوره آموزشی خدمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *