پزشکی بدون آزمون, پزشکی بدون کنکور آزاد

دندانپزشکی بدون کنکور آزاد 99

دندانپزشکی بدون کنکور آزاد

 

دندانپزشکی بدون کنکور آزاد

در این مقاله به موضوع دندانپزشکی بدون کنکور آزاد خواهیم پرداخت، رشته دندانپزشکی که بازار کار مناسبی دارد در بین داوطلبان تجربی به یک رشته جذاب و پرمتقاضی تبدیل شده است ، اما موضوعی که به یک مسئله پیچیده و پر ابهام برای داوطلبان و علاقه مندان به این رشته دندانپزشکی تبدیل شده است، آیا رشته دندانپزشکی نیز به روش بدون کنکور ارائه می شود؟ آیا دانشگاه آزاد که به روش بدون کنکور در اکثر رشته ها پذیرش دارد، رشته دندانپزشکی را نیز ارائه می کند؟ برای اطلاع از پاسخ این سؤالات با مقاله دندانپزشکی بدون کنکور آزاد، همراه ما باشید.

دندانپزشکی بدون کنکور

در پاسخ به سؤال اول باید بگوییم شرایط پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور به هیچ عنوان مانند سایر رشته ها نیست. اما تا قبل از سال 98 با شرایط خاصی انجام می شد. داوطلبان عزیز که علاقه مند به رشته دندانپزشکی هستند و هدف خود را تحصیل در این رشته جذاب بنا کرده اند، می توانستند یا در کنکور سال بعد تلاش خود را برای قبولی در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد کنند و یا به روش بدون کنکور که دارای شرایط ویژه ای بود، دانشجوی رشته دندان پزشکی شوند. اما این شرایط چه بود؟، در ادامه شرایط پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور قبل از 98 را مشاهده خواهید کرد. در ابتدا باید بگوییم این شرایط تنها برای داوطلبانی که رشته دوران دبیرستان آن ها ریاضی و یا تجربی است و معدل دیپلم بالای 16 و معدل مدرک پیش دانشگاهی آن ها بالای 17 است، صدق می کرد. داوطلبان عزیز باید 72 واحد درسی را در دانشگاه های دندانپزشکی در خارج از کشور بگذرانند و معدل ان ها بیش از 15 باشد. در این صورت امکان انتقالی به دانشگاه های پذیرنده ایران وجود داشتد. اما تنها دانشگاه ها و کشورهایی که مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم  قرار داشتند، تأیید می شد. داوطلبان  برای اطلاع از لیست دانشگاه های مجاز می توانستند آخرین لیست تأییدیه دانشگاه های خارج از کشور را از وب سایت وزارت بهداشت دانلود کنند.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان دندانپزشکی خارج از کشور

توجه کنید که این قانون لغو شد و دیگر امکان انتقالی و در نتیجه تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در داخل کشور وجود ندارد این قانون به تازگی و از سال 98 اجرا می شود.

دندانپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

درخواست پذیرش به کدام دانشگاه امکان پذیر است؟ باید بگوییم متأسفانه امکان پذیرش در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد وجود ندارد و داوطلبان در صورت برخورداری از تمامی شرایط گفته شده هم مجاز به انتقالی به دانشگاه آزاد نیستند و تنها می توانند درخواست خود را در پردیس خودگردان برخی از دانشگاه های مادر ارسال کنند. بنابراین لازم است بار دیگر متذکر شویم دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد وجود ندارد و داوطلبان در گذشته تنها می توانند در پردیس خودگردان برخی دانشگاه ها شرکت کنند. داوطلبان عزیز که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی را دارید اگر سؤالی پیرامون پزشکی بدون کنکور آزاد برایتان ایجاد شد ، می توانید آن را با مشاوران خبره و آگاه آیدانیتو در میان بگذارید. توجه داشته باشید که مشورت با افراد آگاه در زمینه انتخاب رشته حائز اهمیت است.
پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه دندانپزشکی بدون کنکور آزاد مقاله شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور 99 را مطالعه کنید.
به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم در انتخاب رشته خود که مرحله بسیار حساس و مهم محسوب می شود، با فراد صادق و آگاه مشورت کنید، می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر و انتخاب رشته با مشاوران با سابقه و توانمند آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “دندانپزشکی بدون کنکور آزاد 99

  1. آیدانیتو گفت:

    xzxzxzxzxzxz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *