آیدانیتو > دفترچه ثبت نام ارشد سراسری 98
ثبت نام آزمون ارشد

دفترچه ثبت نام ارشد سراسری 98

دفترچه ثبت نام ارشد سراسری 98

کنکور کارشناسی ارشد همواره از دغدغه های بسیاری از فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می باشد این داوطلبان در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل، می توانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده و وارد دانشگاه شوند. از این روتوصیه می کنیم اگر داوطلب آزمون ارشد 98 هستید ، دفترچه ثبت نام ارشد سراسری 98 را به دقت مطالعه کنید. ارشد بدون کنکور نیز میتواند مورد خوبی برای تحصیلی بی دغدغه  های کنکور باشد.

زمان ثبت نام ارشد 98

ثبت نام آزمون ارشد 98 ، 16 الی 25 آذر ماه ذکر شده و دفترچه ثبت نام نیز در همین بازه زمانی منتشر میشود کلیه فارغ اتحصیلان دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای می توانند نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام ارشد سراسری 98 اقدام کنند.

شرایط دفترچه ثبت نام ارشد سراسری

در دفترچه ثبت نام ارشد 98 دو نوع شرایط ،شامل شرایط عمومی واختصاصی ذکر شده است که به شرح زیر می باشند:

شرایط عمومی ثبت نام ارشد سراسری

1-اعتقاد به یکی از ادیان الهی
2-عدم احراز به فساد اخلاقی
3- نداشتن عناد با جمهوری اسلامی

شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد سراسری

1- تمامی فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ، دوره های کارشناسی ارشد و دکتری، همچنین دانشجویان سال اخر دوره کارشناسی که تا 31 شهریور ماه سال 98  فارغ التحصیل می شوند مجاز به شرکت در این آزمون هستند.
2-دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حق شرکت در این آزمون را ندارند مگر در صورتی که قبل از موعد ثبت نام انصراف داده باشند.
3 – فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری و صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه میتوانند در رشته دیگری در آزمون ارشد 98 شرکت کنند و در صورت تمایل برای استفاده از تسهیلات رایگان  مستلزم به پرداخت شهریه (معادل شهریه شبانه ) هستند.
4-داوطلبانی که در آزمون 97 پذیرفته شده اند مجاز به شرکت در این آزمون نخواهند بود، اما برای داوطلبان پذیرفته شده در دیگر دوره ها ( غیر روزانه مانند پردیس خودگردان، پیام نور و …)  شرکت در آزمون مانعی نخواهد داشت.
5-فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دبیری و داوطلبان شاغل در ادارات دولتی و وزارت خانه ها نیازمند موافقت سازمان مربوطه برای شرکت در آزمون هستند.

مقررات وظیفه عمومی برای ثبت نام ارشد سراسری

مقررات وظیفه عمومی ذکر شده در دفترچه شامل 12 کد میباشد که هرکدام از کد ها یکی از شرایط نظام وظیفه، مانند دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند و یا کارت معافیت از خدمت هوشمند و…را شامل می شود. که داوطلب باید یکی از کد هارا طبق وضعیت خود،در زمان ثبت نام اینترنتی در فرم ثبت نام وارد کند. داوطلب پذیرفته شده دردانشگاه، باید مشمول یکی از 12 شرایط نظام وظیفه درج شده در دفترچه ثبت نام ارشد 97 باشد.
ثبت نام اتباع خارجی
اتباع خارجی برای تحصیل در ایران علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده باید 16 بند دیگر ذکر شده دردفترچه را دارا باشند.
سهمیه ها
دردفترچه ثبت نام ارشد 98 عنوانی به نام سهمیه های ایثارگران و رزمندگان مشاهده میشود که داوطلبان می توانند برای هرکدام از سهمیه ها با توجه به مدت خدمت ، درصد جانبازی و…متقاضی دریافت این سهمیه شوند.

مراحل ثبت نام ارشد 98

ثبت نام در تاریخ 16 الی 25 آذر تنها از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org امکان پذیر میباشد. دانشجویان پس از ورود به سایت سازمان سنجش و خریداری  سریال ثبت نام آزمون، میتوانند در دو کد رشته اصلی و شناور اقدام به ثبت نام کنند. پرستاری بدون کنکور از جمله رشته هایی است که میتوانید بدون دادن هیچ آزمونی وارد دانشگاه شوید.
دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری 98
با توجه به درج تمامی قوانین ثبت نام و عناوین رشته ها در دفترچه ثبت نام ارشد سراسری 98 ، به نظر می رسد که مطالعه دفترچه امری ضروری است.
در این مقاله به بررسی دفترچه ثبت نام ارشد سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی ارشد بزنید.

اگر سوالی در زمینه دفترچه ثبت نام ارشد سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *