آیدانیتو > دانشگاه های پذیرنده دکتری مطالعات زنان سراسری 99
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مطالعات زنان

دانشگاه های پذیرنده دکتری مطالعات زنان سراسری 99

دانشگاه های پذیرنده دکتری مطالعات زنان سراسری 99

در این مقاله به بررسی دانشگاه های پذیرنده دکتری مطالعات زنان سراسری 99 و ظرفیت های پذیرنده دکتری مطالعات زنان سراسری 99، رتبه و تراز جهت قبولی در این رشته و همچنین رشته های مجاز جهت شرکت در آزمون دکتری مطالعات زنان خواهیم پرداخت.


دکتری مطالعات زنان

بهتر است قبل از بازگو کردن عناوین گفته شده، راجع به گرایش ها و رشته مطالعات زنان توضیحاتی خدمت عزیزان علاقه مند به مطالعات زنان دهیم: در سال 1980، رشته مطالعات زنان در بین درس های دانشگاهی آمریکا و اروپا اضافه شد و بعدها این رشته در دانشگاه های سایر کشورها از جمله ژاپن، ترکیه، هند و … نیز راه پیدا کرد. رشته مطالعات زنان از زیر شاخه های گروه علم انسانی و علوم اجتماعی می باشد. رشته مطالعات زنان در مقطع دکتری در کشور ایران با یک گرایش – حقوق زن در اسلام – در دانشگاه های سراسری و آزاد تأسیس شده است. جالب است بدانید در اکثر دانشگاه ها این رشته در دهه ی اخیر با عنوان های مختلفی ارائه می شد: به عنوان مثال: “مطالعات جنسیت”، “مطالعات جنسیت و زنان” و …

هدف از ارائه رشته مطالعات زنان

هدف از تأسیس رشته مطالعات زنان در کشور ایران با اهداف و عناوین مطرح شده در رشته مطالعات زنان غرب بسیار متفاوت است. در ایران هدف از ارائه این رشته، بهره گیری بیشتر زنان از آموزه های دینی و قرآنی و تعالیم اسلامی است. رشته مطالعات زنان از جمله رشته هایی است که در زمان اندک حضور خود در ایران، مورد نقد و بررسی های زیادی قرار گرفت. از جمله مواردی که می توان از ضعف های این رشته دانست، محدودیت در دانشکده است.

دانشگاه های پذیرنده دکتری مطالعات زنان

تعداد دانشگاه هایی که این رشته را ارائه کرده اند، بسیار اندک است. در ادامه نام دانشگاه های سراسری که پذیرش دانشجو دکتری مطالعات زنان را انجام می دهند، خواهید دید.
دورهدانشگاهرشتهگرایشظرفیت
بورس اعزام به خارجدانشگاه تربیت مدرسمطالعات زنان1
روزانهدانشگاه تربیت مدرسمطالعات زنانحقوق زن در اسلام3
نوبت دومدانشگاه تربیت مدرسمطالعات زنانحقوق زن در اسلام2
غیر انتفاعیدانشگاه – ادیان مذاهب – قممطالعات زنانحقوق زن در اسلام7
  همان طور که مشاهده کردید در سال 96، تنها دانشگاه تربیت مدرس در سه دوره دانشجو دکتری مطالعات زنان در گرایش حقوق زن در اسلام جذب کرده است:
  • 1 بورس اعزام به خارج وجود دارد.
  • 3 دانشجوی دکتری در دوره ی روزانه می توانند در دانشگاه تربیت مدرس جذب شوند.
  • 2 دانشجوی دکتری نیز در نوبت دوم (شبانه) در دانشگاه تربیت مدرس جذب می شود.
علاوه بر دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه غیر انتفاعی ادیان مذاهب – قم رشته مطالعات زنان – حقوق زن در اسلام را ارائه می دهد.
  • دانشگاه غیر انتفاعی – ادیان مذاهب – قم، 7 دانشجو را در گرایش حقوق زن در اسلام جذب می کند.

تراز قبولی در دانشگاه تربیت مدرس در رشته دکتری مطالعات زنان

تراز قبولی دکتری مطالعات – تربیت مدرس مربوط به سال 96 می باشد. تراز علمی جهت پذیرش در دانشگاه، حدود 3878 الی 4000 می باشد. تراز قبولی رشته دکتری مطالعات زنان دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب قم. تراز قبولی برای این دانشگاه حدود 116 الی 80 می باشد.
به همین علت ملاک مصاحبه تراز علمی قرار می گیرند، رتبه کسب شده در کنکور دکتری با توجه به مطالب گفته شده، به دلیل ظرفیت کم رشته مطالعات زنان سراسری، رقابت بین علاقه مندان این رشته سخت خواهد بود و بهتر است داوطلبان برای رسیدن به این رشته به مقالات پیشین ما، مصاحبه و ظرفیت پذیرش دانشگاه سراسری مراجعه کرده و اطلاعات خود را بالا ببرند.
در این مقاله به بررسی دانشگاه های پذیرنده دکتری مطالعات زنان سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان سراسری بزنید.

اگر سوالی در زمینه دانشگاه های پذیرنده دکتری مطالعات زنان سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

1 دیدگاه در “دانشگاه های پذیرنده دکتری مطالعات زنان سراسری 99

  1. لیدا گفت:

    سلام عذر میخوام آیا در آینده به ظرفیت رشته مطالعات زنان در دانشگاه آزاد اسلامی افزوده میشود….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *