آیدانیتو > خروج از کشور 97
خروج از کشور

خروج از کشور 97






خروج از کشور 97

در این مقاله قصد داریم به موضوع خروج از کشور 97 بپردازیم، شرایط خروج از کشور مشمولین و انواع دلایل خروج از کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تردد مشمولین خدمت در کشورهای دیگر به چه صورت انجام می شود. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید. همان طور که می دانید نداشتن کارت پایان خدمت، کارت معافیت هوشمند و … محدودیت هایی را برای افراد ایجاد می کند، یکی از محدودیت های ایجاد شده برای مردانی که در سن مشمولیت واقع شده اند، راجع به تردد و خروج از کشور است. ابتدا بهتر است با  انواع دلایل خروج از کشور آشنا شوید:

انواع خروج از کشور

خروج از کشور به دلایل مختلفی انجام می شود که هر یک از این دلایل شرایط خاصی را دارا هستند، خروج از کشور در 8 دسه قرار می گیرند:

  1. خروج از کشور به منظور سفرهای علمی
  2. خروج از کشور به منظور سفرهای نیمه علمی
  3. خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی
  4. خروج از کشور به منظور سفرهای مطالعاتی
  5. خروج از کشور به منظور سفرهای غیر علمی
  6. خروج از کشور به منظور شرکت در مسابقات ورزشی
  7. خروج از کشور به منظور پیگیری درمان و مداوای بیماری
  8. خروج از کشور فرزندان مأمورین ثابت دولت جمهوری اسلامی در خارج از کشور

شرایط خروج از کشور 97

شرایط هر یک از موارد گفته شده در مبحث قبلی متفاوت است اما نکته ای که اهمیت دارد در اکثریت موارد گفته شده مهم ترین شرط عدم وجود غیبت در سربازی مشمولان است. مهم ترین و اولین شرط خروج از کشور افراد سربازی است. به عنوان مثال شرایط احراز خروج از کشور به منظور شرکت در مسابقات ورزشی، فاقد غیبت بودن مشمول، عدم اشتغال به دوره خدمت ضرورت، دارا بودن معافیت تحصیلی معتبر برای دانش جویان و یا دانش آموزان، قرار داشتن در مهلت قانونی بعد از اتمام تحصیل و یا انصراف از تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان است.
اما تردد مشمولان غایب به داخل کشور به چه صورت انجام می شود؟ در ادامه مقاله خروج از کشور 97  با پاسخ این سوال رو به رو خواهید شد.

تردد به داخل کشور

مشمولان ایرانی خارج از کشور که حداقل 3 سال در خارج از کشور اقامت دارند، در سال 2 بار می توانند وارد کشور شوند ، مدت زمان حضور در کشور برای این دسته از عزیزان در مجموع 3 ماه است، مشمولان ایرانی مقیم کشورهای خارجی برای دریافت مجوز تردد باید به نمایندگی های دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند و پس از تأیید و اجازه تردد، متن اجازه تردد به شماره و تاریخ ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح نیز استناد شود. اقامت خارج از کشور و زمان های اقامت و … مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین بهتر است برای کسب اطلاع بیشتر راجع به اقامت خارج از کشور، تردد مشمولان غایب و شرایط خروج از کشور مشمولان غایب به مقالات مرتبط مراجعه کنید. این دسته از داوطلبان می توانند بعد از مطالعه کامل و دقیق خروج از کشور 97 مقاله ثبت نام مشمولان مقیم خارج از کشور را مطالعه کنند تا با شرایط و قوانین خرید خدمت خود مطلع شوند. در صورتی که با مشکل و سؤالی رو به رو شدید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را در زمینه خروج از کشور یاری کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *