آیدانیتو > جمع بندی کنکور ریاضی 98
برنامه ریزی رشته ریاضی و فیزیک

جمع بندی کنکور ریاضی 98

جمع بندی کنکور ریاضی 98

جمع بندی کنکور ریاضی 98

در این مقاله به موضوع جمع بندی کنکور ریاضی 98 خواهیم پرداخت. داوطلب کنکور ریاضی در این مقاله با مباحث زیر آشنا خواهند شد:
  • اهمیت جمع بندی
  • مرور
  • تست زنی مکرر
  • شبیه سازی کنکور
  • زمان بندی

اهمیت جمع بندی

دانش آموزانی که دچار یأس و ناامیدی برای موفقیت در کنکور ریاضی شده اید، از فرصت جمع بندی کنکور ریاضی 98 غافل نشوید. با آگاهی از اهمیت جمع بندی، انرژی مضاعفی برای مطالعه و تلاش پیدا خواهید کرد. بسیاری از داوطلبان کنکور در ماه آخر احساس می کنند، مطالبی که تاکنون مطالعه کرده اند را از یاد برده اند و دچار استرس و تنش قبل از آزمون می شوند که این امر موجب کاهش موفقیت شما می شود. لازم است به این نکته توجه کنید که هر چقدر هم در طول سال موفق عمل کرده اید و با برنامه ریزی خوبی پیش رفته اید باز هم نیاز به جمع بندی مطالب فراخوانده شده دارید. در غیر این صورت نمی توانید نتایجی که انتظار دارید را کسب کنید و باید مطالب خوانده شده را از حافظه کوتاه مدت خود به حافظه بلند مدت منتقل کنید. اما جمع بندی به شیوه صحیح را در ادامه خواهید آموخت. رشته های بدون کنکور برای  

مرور دروس مطالعه شده

دانش آموزانی که قصد دارند در کنکور ریاضی شرکت کنند، توجه کنند که زمان جمع بندی کنکور ریاضی 98 به مطالب خوانده شده اختصاص پیدا می کند و در این مدت مطالعه مباحث و  سرفصل های جدید انجام نمی شود. مرور دروس برای تسلط کامل بر مباحث درس انجام می شود که از سه روش مرور در زمان جمع بندی وجود دارد. 1- مرور از خلاصه نویسی های آزمون 2- مرور از خلاصه نویسی دست ها 3- مرور مجدد از خلاصه نویسی جمع بندی از روش های مؤثر که در زمان برنامه ریزی و جمع بندی انجام می دهید، خلاصه برداری از تحلیل تست ها (پاسخ های صحیح و غلط) می باشد. در صورتی که در زمان برنامه ریزی خود خلاصه نویسی انجام نداده اید، در زمان جمع بندی با توجه به تست های زده شده و تحلیل آنها خلاصه برداری انجام دهید. رشته های بدون کنکور میتواند راهی آسان برای رفتن به دانشگاه باشد.

تست زنی مکرر

مهم ترین مسئله ای که در زمان بندی انجام می شود، افزایش تسلط و سرعت در تست زنی آزمون ها می باشد. برای اینکار از سؤالات کنکور سال های گذشته و تست های مشابه کنکور مختلف استفاده نمایید. در این مرحله نیازی به تست های تألیفی و آموزشی نیست و تنها تست های کلی زده می شود.

شبیه سازی کنکور

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که داوطلبان با ورود به فضای آزمون کنکور بر اثر استرس و عدم آشنایی و درک آن متأسفانه نتایجی که انتظار داشته اند را کسب نکرده اند.  به همین منظور پیشنهاد می کنیم در طول جمع بندی کنکور ریاضی 98 فضای جلسه کنکور را برای خود مهیا کنید و خود را در شرایط کنکور قرار دهید. برای این منظور از قوانین جلسه کنکور مطلع شوید و آن را پیاده سازی کنید. از جمله مواردی که به آن توجه شود، لباس، محیط، زمان پاسخگویی ها و …. است. برای ثبت نام در مقطع ارشد اگر معدل کارشناسی شما بالا باشد میتوانید از طریق ارشد بدون کنکور ثبت نام کنید.

زمان بندی

شیوه ی بسیار مناسب و هوشمندانه در زمان کنکور شیوه ذخیره سازی زمان است که تنها با مدیریت زمان اتفاق می افتد. برا این کار می بایست سؤالات را در 3 سطح دسته بندی کنید: 1- سؤالات ساده که در ابتدا پاسخ می دهید. 2- سؤالاتی که بین 2 گزینه شک دارید (علامت گذاری می شود) 3- سؤالات نسبتاً سخت که زمان طولانی برای آن نیاز خواهید داشت و احتمال پاسخ صحیح آنان کم است. بهتر است مدت زمانی که برای سؤالات عمومی و اختصاصی دارد را کمی کوتاه تر کنید و در هر مبحث از زمان پیشنهادی برای پاسخگویی کمتر وقت بگذارید و در آخر با اتمام سؤالات و ذخیره زمان به سؤالات شک دار برگشته و به آنها پاسخ دهید. و در صورتی که باز هم فرصت داشتید به سراغ سؤالات نسبتاً سخت بروید. داوطلبانی که از برنامه ریزی خوبی برای مطالعه برخوردار نبوده اند و یا فرصت مطالعه نداشتند در این فرصت از بودجه بندی سؤالات کمک بگیرند و دروسی که ضریب بالاتری دارند را انتخاب کرده و بیشترین زمانشان را برای تست زنی آنها اختصاص می دهند. در ادامه به زمان بندی سؤالات دروس عمومی و تخصصی کنکور توجه کنید:

دروس عمومی

نام درستعداد سؤالزمان پاسخگویی
زبان و ادبیات فارسی2518 دقیقه
زبان عربی2520 دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی2517 دقیقه
زبان انگلیسی2520 دقیقه
جمعاً 75 دقیقه زمان به 100 سؤال خواهید داشت

 

دروس تخصصی

نام درستعداد سؤالزمان پاسخگویی
زبان و ادبیات فارسی5585 دقیقه
زبان عربی4555 دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی35535 دقیقه
جمعاً 75 دقیقه زمان به 135 سؤال خواهید داشت
  در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با جمع بندی کنکور ریاضی 98 ، به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم مقاله نمونه سؤالات کنکور ریاضی فیزیک 98را نیز مطالعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *