کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور 

یکی از موضوعات قابل بحث در این روز ها، ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی است. داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت نکرده اند و یا در صورت شرکت مجاز به انتخاب رشته نشده اند، همه ی فرصت های خود را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی از دست نداده اند. این دسته از داوطلبان می توانند در ثبت نام کارشناسی بدون کنکور شرکت کنند و در دوره های مختلف که در ادامه معرفی خواهد شد، به تحصیل بپردازند. برای اطلاع داوطلبان از نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور، تا انتهای مقاله پیش رو همراه ما باشید. با توجه به اهمیت تحصیل در سال های اخیر، دانشگاه ها و مؤسسات زیادی به روش های مختلف (با آزمون، بدون آزمون) اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی کرده اند که حتی داوطلبانی که در کنکور سراسری موفق به قبولی نشده اند، شانس ورود به دانشگاه حتی در دوره روزانه را از دست نخواهند داد.

دوره های ارائه شده در کارشناسی بدون کنکور 

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور در نیمه دوم مردادماه 1397 می باشد. در حال حاضر جزئیات دقیق تری از زمان ثبت نام در دسترس نیست. داوطلبان عزیز می توانند در مقاله به روز شده “ثبت نام کارشناسی بدون کنکور ” از زمان دقیق ثبت نام مطلع شوند.

نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور

داوطلبان عزیز همان طور که می دانید انتخاب رشته همزمان با ثبت نام کارشناسی بدون کنکور 97 انجام می شود و داوطلبان برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org  و یا سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org  در تاریخ اعلام شده مراجعه خواهند کرد. لازم است قبل از انتخاب رشته از شرایط و ضوابط انتخاب رشته مطلع شوید که در ادامه ذکر شده است. لازم به ذکر است داوطلبان در مرحله انتخاب رشته و ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مجاز به وارد کردن حداکثر 150 کد رشته هستند و می توانند در 2 الی 3 گروه آزمایشی (1 گروه آزمایشی اصلی ( ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) و گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی انتخاب رشته نمایند. اما در هنگام انتخاب رشته به دلایل حساسیت این مرحله به نحوه چینش و اولویت بندی کد رشته توجه کنید. در صورت قبولی در اولین گزینه مجاز شده سایر انتخاب های داوطلبان بررسی نخواهد شد. بنابراین در انتخاب رشته اولویت های خود را مورد بررسی قرار دهید. برای اولویت بندی به مسائلی که در ادامه گفته می شود، توجه داشته باشید:

  1. انتخاب رشته بر اساس علاقه باشد.
  2. به بازار کار رشته مورد نظر توجه داشته باشید.
  3. به سطح علمی دانشگاه ها توجه داشته باشید.
  4. از شهریه دوره های شهریه پرداز (تمامی دوره ها به غیر از دوره روزانه) آگاه باشید.
  5. محل دانشگاه و مسیر رفت و آمد را در نظر بگیرید.
  6. به رشته های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و تفاوت این دو توجه داشته باشید.

به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور برای اطلاع از شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور به مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *