تکمیل ظرفیت کنکور

تکمیل ظرفیت 98





تکمیل ظرفیت 98

دانشگاه های دولتی، روزانه، شبانه، پردیس های خودگردان، مجازی، پیام نور، غیر انتفاعی، فنی و حرفه ای، آزاد و علمی کاربردی در صورت عدم تکمیل ظرفیت در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به تکمیل ظرفیت می نمایند. در این مقاله تکمیل ظرفیت 98 را در مقاطع و دانشگاه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.
همانطور که می دانید مقاطع کاردانی و کارشناسی به دو بخش کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تقسیم می شود.
دانشگاه های پذیرنده در تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه های فنی حرفه ای، غیر انتفاعی و آزاد می باشند. دانشگاه های پذیرنده در تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته، دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی، غیر دولتی و دانشگاه آزاد هستند.
دانشگاه علمی کاربردی هم در تکمیل ظرفیت کاردانی پذیرش دانشجو دارد. با این تفاوت که لفظ کاردانی پیوسته و ناپیوسته برای آن بکار نمی رود و به جای آن از لفظ کاردانی حرفه ای و کاردانی فنی استفاده می شود.  این دانشگاه ها در صورت تکمیل شدن ظرفیتشان اقدام به درخواست تکمیل ظرفیت 98 در مقطع کاردانی می نمایند. دانشگاه های پذیرنده در تکمیل ظرفیت کارشناسی پیوسته، شامل دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد می باشد. دانشگاه های پذیرنده در تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته، دانشگاه های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد و علمی کاربردی هستند که در صورت تکمیل نشدن ظرفیتشان اقدام به درخواست تکمیل ظرفیت 98 در مقطع کارشناسی می نمایند. دانشگاه های پذیرنده در تکمیل ظرفیت 98 در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس های خودگردان، مجازی و دانشگاه آزاد می باشند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 98

از آنجایی که زمان برگزاری آزمون ها در مقاطع مختلف با هم متفاوت است ، زمان اعلام نتایج و در نهایت زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت در هر آزمون نیز با آزمون دیگر متفاوت است. از این رو با مراجعه به لینک های زیر می توانید زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 98 را در هر مقطع به صورت مجزا مشاهده کنید.
هر آنچه که درباره ی تکمیل ظرفیت کنکور 98 در مقطع کاردانی باید بدانید
هر آنچه که درباره ی تکمیل ظرفیت کنکور 98 در مقطع کارشناسی ارشد باید بدانید
هر آنچه که درباره ی تکمیل ظرفیت کنکور 98 در مقطع دکتری باید بدانید

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت 98

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت 98 در برخی از مقاطع و دانشگاه ها به صورت اینترنتی و در برخی دیگر به صورت حضوری انجام می شود. ثبت نام تکمیل ظرفیت 98 در دانشگاه های سراسری و علمی کاربردی از طریق سایت سنجش و در دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می شود. داوطلبان می توانند از طریق همین سایت ها در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت 98 اقدام به انتخاب رشته نمایند.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 98

جهت اطلاع از رشته های اعلام شده، مدارک مورد نیاز و هزینه ی پرداخت ثبت نام تکمیل ظرفیت 98، می توانید دفترچه تکمیل ظرفیت 98 را در مقاطع مختلف مطالعه کنید. البته در برخی از دانشگاه ها در مقاطع مختلف دفترچه ای با عنوان تکمیل ظرفیت منتشر نمی شود. در این صورت می توانید توضیحات درج شده در سایت سازمان سنجش در مورد تکمیل ظرفیت را بخوانید و یا با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های تکمیل ظرفیت

حتما شما هم فکر می کنید که هیچ صندلی خالی برای رشته های خوب و دانشگاه های پر طرفدار خالی نمی ماند. اما بایستی به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. اگر سری به دفترچه تکمیل ظرفیت سال های گذشته در هر مقطع بزنید، متوجه می شوید که وقتی می گویند تکمیل ظرفیت یک کلید طلایی و در واقع همان شانسی است که فقط یک بار در خانه مان را می زند، بد بیراه هم نگفته اند.

در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *