آیدانیتو > تکمیل ظرفیت ذخیره
تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت ذخیره






تکمیل ظرفیت ذخیره

همان گونه که در جریان هستید، نتایج کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 26 شهریور 1397 و نتایج کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها نیز چند روز پیش از آن یعنی بیستم شهریور ماه به اطلاع داوطلبان گرامی رسید. بنابراین، بعضی از ظرفیت های رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تکمیل شد. باید بگوییم که دانشگاه آزاد تاریخ 11 مهر را به عنوان ذخیره به بعضی از مراکز دانشگاهی اعلام کرد. در این مقاله، به بحث در مورد تکمیل ظرفیت ذخیره برای شما دوستان می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه تکمیل ظرفیت ذخیره با مطالعه این مقاله به دست آورید.

تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد

حتماً از خود می پرسید که عبارت تکمیل ظرفیت ذخیره به چه معناست. در جواب باید بگوییم که شماری از شرکت کنندگان در کنکور دانشگاه آزاد و افرادی که برایشان کارنامه صادر شده است، در مقابل یکی از رشته محل های انتخابی خود واژه “ذخیره” را مشاهده کرده اند. این لغت به این معناست که در صورت وجود ظرفیت در این رشته ها، این افراد می توانند اقدام به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت ذخیره نمایند.

البته باید بگوییم که دوره تکمیل ظرفیت ذخیره تنها مختص آن دسته از داوطلبانی است که در کنکور دانشگاه آزاد و در گروه پزشکی شرکت کرده و رتبه های بالایی را کسب نموده اند. حداکثر تعداد سه رشته محل برای این قبیل از داوطلبان به شکل ذخیره اعلام می گردد. به بیان دیگر، هر کدام از داوطلبان که با وارد کردن شناسه دانشگاه آزاد اسلامی به قسمت کاربری خود وارد می شوند، به احتمال زیاد علاوه بر قبولی اصلی، حداکثر سه کد رشته محل دیگر را می توانند به عنوان ذخیره ملاحظه نمایند. لازم به ذکر است که رشته محل های اعلام شده در مرحله تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد تنها مربوط به رشته های دامپزشکی و گروه پزشکی همچون علوم آزمایشگاهی، پرستاری، داروسازی و دندانپزشکی است.

زمان تکمیل ظرفیت ذخیره

همان طور که در ابتدای مقاله عنوان شد بر طبق اعلام سایت دانشگاه آزاد، ثبت نام تکمیل ظرفیت ذخیره این دانشگاه در 11 مهر انجام شد. اما به غیر از تاریخ اعلام شده، مهلت دیگری نیز از روز دوشنبه 7 آبان تا ساعت 24 روز چهارشنبه 9 آبان در اختیار متقاضیان قرار داده شده است. تمامی افراد متقاضی باید در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد اقدام کنند. سال جاری اولین دوره برگزاری تکمیل ظرفیت ذخیره آزاد بوده است، در نتیجه اجرای آن در سال آینده و تاریخ قطعی آن هنوز مشخص نیست و باید صبر کرد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ذخیره

تمامی داوطلبان بعد از مراجعه به سایت azmoon.org با وارد کردن کد دسترسی انتخاب رشته و کد ملی، امکان ورود به سامانه انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد را پیدا خواهند کرد و به راحتی می توانند تا تعداد صد کد رشته محل را انتخاب کنند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت ذخیره پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت ذخیره ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *