انتخاب رشته دکتری, تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان

تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان 98

تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان 98

تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان 98

تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان 98 ، فرصت مجدد برای علاقه مندان و داوطلبان دکتری مطالعات زنان می باشد. داوطلبان دکتری مطالعات زنان که موفق به قبولی در دانشگاه نشده اند، می توانند بار دیگر برای رسیدن به رشته مورد نظر تلاش کنند. با ادغام کنکور دکتری سراسری و آزاد در سال 96 به بعد، سهم قبولی در دانشگاه بین کنکور دکتری و مصاحبه تقسیم شد و پذیرش نهایی پس از موفقیت داوطلب در مصاحبه دانشگاه های مورد نظر انجام می شود.
بعد از انجام مصاحبه و پذیرش دانشجویان ، دانشگاه هایی که ظرفیت خالی برای رشته های خود دارند را به سازمان سنجش اعلام می کند و سازمان سنجش تمام داوطلبانی که موفق به قبولی در دانشگاه نشده بودند را دعوت به تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان می کند. داوطلبان با مطالعه کامل و دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری و آزاد می توانند انتخاب رشته مناسبی داشته باشند و در یکی از دانشگاه های موردنظر در این رشته ادامه تحصیل دهند. در بین دانشگاه های اعلام شده جهت تکمیل ظرفیت، دانشگاه های سراسری – غیر انتفاعی مشاهده می شود.
اما داوطلبان دکتری مطالعات زنان 98 باید توجه داشته باشند، همانطور که در مقالات مربوط به ظرفیت دکتری مطالعات زنان سراسری 98 آمده است، در کل 13 دانشجو جذب دانشگاه سراسری در سال 96 جذب شدند و این به معنای محدودیت این رشته می باشد و امید به اعلام  تکمیل ظرفیت در رشته دکتری مطالعات زنان 98، کمی غیر منطقی به نظر می رسد. اما به هر حال ممکن است داوطلبان در مصاحبه دانشگاه ها موفق نشوند و این امر دلیل تکمیل ظرفیت رشته مطالعات زنان شود. با توجه به ظرفیت های کم رشته مطالعات زنان در دانشگاه های مختلف، می توان گفت کسانی که موفق به قبول در دانشگاه ها در مقطع دکتری شوند، از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.


ظرفیت دکتری مطالعات زنان در مرحله تکمیل ظرفیت

از ظرفیت های دانشگاه آزاد در رشته مطالعات زنان، اطلاعاتی در دسترس نیست و در سال 96 دانشگاه های آزاد، این رشته را ارائه ندادند.

زمان تکمیل ظرفیت دکتری 98

هر ساله بعد از اعلام ظرفیت ها از طرف دانشگاه ها، سایت سازمان سنجش زمان و نحوه تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان را اعلام می کند. داوطلبان دکتری مطالعات زنان 98 توجه داشته باشند، شرط ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها، شرکت در آزمون کتبی دکتری می باشد و تنها داوطلبانی که نامشان در پذیرفته شدگان دانشگاه ها نیست و تحصیلات مقطع دکتری را آغاز نکرده اند، مجاز به انتخاب رشته هستند.

انتخاب رشته و مصاحبه تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان

در مرحله تکمیل ظرفیت 98، داوطلبانی که مجاز به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها هستند، می توانند 30 کد رشته را وارد کنند. مرحله ی مصاحبه و انتخاب رشته در این مرحله بسیار مهم است. برای موفقیت در مصاحبه، داوطلبان باید آمادگی لازم را کسب کنند و مدارک خود را آماده کنند. برای موفقیت در مصاحبه بهتر است مقاله مصاحبه دکتری مطالعات زنان 98 را مطالعه کنید

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری 98

همان طور که گفته شد، داوطلبان دکتری مطالعات زنان باید مدارک خود را به طور کامل ارائه دهند.
  • اصل و کپی شناسنامه تمامی صفحات
  • معرفی نامه رسمی از وزارت جهاد کشاورزی در صورت استفاده از سهمیه ها
  • ارائه مدارک نظام وظیفه
  • توصیه نامه اساتید مقطع کارشناسی ارشد
  • روزمه تحصیلی
  • رزومه کاری
  • مقالات چاپ شده، گواهی ثبت اختراع، تألیف و ترجمه کتاب، همگی در رشته مربوطه
  • ارائه مدارک علمی در راستای رشته منتخب تأثیرات مثبتی به روند قبولی در دانشگاه خواهد داشت.

 تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان بلی یا خیر؟

تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان در سال قبل بر طبق تصمیم دست اندکاران امر لغو شد. اما تا به این لحظه اخباری مبنی بر برگزاری دوره تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان و یا عدم برگزاری آن انتشار نیافته است. فقط باید پیگیر سایت سازمان سنجش باشید تا اخباری را در این رابطه منتشر کند.
در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری مطالعات زنان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *