تکمیل ظرفیت آزاد, تکمیل ظرفیت سراسری

تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری

تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری

بعد از اعلام نتایج آزمون و ثبت نام پذیرفته شدگان، در صورتی که تعداد ثبت نامی ها از تعداد ظرفیت های در نظر گرفته شده کمتر باشد، دانشگاه ها با ارائه دوره تکمیل ظرفیت دانشجویان بیشتری را جذب می کنند. معمولاً تکمیل ظرفیت فرصت ویژه ای برای داوطلبانی است که موفق به پذیرش نشده اند، از این رو لازم می دانیم با بیان جزئیات تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری، داوطلبان مقطع دکتری را از شرایط زمان و قوانین این دوره مطلع کنیم.

با توجه به این که رشته دامپزشکی طرفداران زیادی دارد و از طرف دیگر ظرفیت های محدودی نسبت به تعداد متقاضیان و علاقه مندان به این رشته وجود دارد، بنابراین تلاش برای موفقیت و گرفتن پذیرش در این رشته کمی مشکل است و داوطلبان زیادی در انتظار تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری هستند. در ادامه می توانید زمان و سایر جزئیات تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری را مشاهده می کنید.

شرایط تکمیل ظرفیت دامپزشکی آزاد و سراسری

داوطلبان عزیز باید دقت کنند که شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری کمی با یکدیگر متفاوت است.

شرایط تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد به این صورت است که داوطلب باید در آزمون دکتری 97 شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته در نهایت دعوت به مصاحبه شده باشد و در جلسه مصاحبه نیز شرکت کرده باشد. این دسته از داوطلبان که از شرط گفته برخوردار باشند می توانند در همان دانشگاه که دعوت به مصاحبه شده است انتخاب رشته کنند.

اما شرایط تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی سراسری به این صورت است:

  • در آزمون دکتری 97 شرکت کرده باشند
  • داوطلبان باید نمره کل مثبت کسب کرده باشند
  • متقاضیان عزیزی که در ردیف پذیرفته شدگان دکتری قرار گرفته بودند می توانند در این مرحله شرکت کنند

زمان تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری

معمولاً تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری در اواسط مهر ماه برگزار می شد، در سال 97 این زمان به نیمه ی دوم مهر تغییر کرده است و در حال حاضر زمان دقیقی برای این مرحله اعلام نشده است.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری

داوطلبان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری آزاد و سراسری برای ثبت نام و انتخاب رشته ی خود باید وارد وب سایت رسمی دانشگاه شوند، داوطلبان تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی سراسری با ورود به وب سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، حداکثر می توانید 15 کد رشته را به عنوان انتخاب های نهایی خود درج کنند، در صورتی که در این مرحله پذیرفته شوند و در مرحله قبل نیز پذیرفته شده باشند انتخاب اولیه آن ها لغو و قبولی تکمیل ظرفیت مد نظر قرار می گیرد و به هیچ عنوان قبولی اولیه بررسی و پذیرفته نخواهد شد، بنابراین اگر در آزمون و نتایج دکتری موفق بوده اید برای شرکت در تکمیل ظرفیت دقت کافی را داشته باشید.

با توجه به این که رشته دامپزشکی از رشته های پر متقاضی و کم ظرفیت است لازم است برای موفقیت بیشتر با مشاوران آگاه آیدانیتو در این زمینه مشورت کنند.
پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر بعد از مطالعه ی تکمیل ظرفیت دکتری دامپزشکی آزاد و سراسری مقاله ی تکمیل ظرفیت  دکتری آزاد را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *