آیدانیتو > تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98
تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98






تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98

بعد از برگزاری کنکور دکتری و اعلام نتایج پذیرفته شدگان و ثبت نام آنها در دانشگاه هایی که پذیرش شده اند، بعضی از دانشگاه ها با توجه به امکانات آموزشی و ظرفیت های خود برای بهره بردن دیگر دانشجویانی که پشت در دانشگاه جا مانده اند، اعلام تکمیل ظرفیت به منظور ورود و پذیرش تازه واردان می نمایند. تکمیل ظرفیت فرصتی دوباره برای دو گروه از متقاضیان است: 1- آنهایی که در رشته یا دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شده اند و با وجه به رتبه خود امید تغییر رشته و دانشگاه دارند و 2- کسانی که در کنکور شرکت کرده و کارنامه برای آنها صادر شده است، اما قبول نشده اند. در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام دانشگاه های سراسری، انواع دوره های آن مانند: روزانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان اعلام نیاز می کنند. که در میان خیل متقاضیان، آنهایی شانس قبولی بیشتری دارند که رتبه و تراز آنها به آخرین فرد قبولی در هر یک از دانشگاه ها نزدیک ، یکسان و یا بیشتر باشد. تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری، هر سال یک بار انجام می شود و در کنار پذیرش دانشگاه ها، طبق روال پذیرش دانشجویان دکتری، مصاحبه اهمیت اساسی دارد. از این رو داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت تاریخ ایران بعد از اسلام پذیرفته می شوند، باید بیشتر از دیگر داوطلبانی که در روند آزمون دکتری قبول شده اند، برای مصاحبه تلاش کنند چرا که این متقاضیان نفرات آخر برای پذیرش هستند.

دانشگاههای تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98

در تکمیل ظرفیت معمولاً تعداد دانشگاهها و نفرات پذیرنده کاهش می یابد و دانشگاه هایی که از اعتبار علمی برخوردار هستند، سریع پر می شوند. بنابراین کسانی که رتبه و تراز بهتر از بقیه رقبا داشته باشند، شانس بیشتری برای قبول شدن خواهند داشت. در دوره روزانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال گذشته 3 نفر در تکمیل ظرفیت جذب می کرد که با توجه به اعتبار علمی این پژوهشگاه در رشته تاریخ ایران دوره اسلامی، فرصت کم نظیری برای علاقه مندان به رشته تاریخ است. این مرکز آموزشی و پژوهشی از اساتید به نام رشته تاریخ بهره مند است و میزان پژوهش های آن که در مجلات معتبر داخلی و حتی خارجی منتشر می شود، قابل توجه است. دانشگاه پیام نور استان تهران نیز  3 نفر دانشجوی دکتری در گرایش تاریخ ایران دوره اسلامی در سال قبل جذب می کرده است که این دانشگاه نیز از سطح علمی قابل قبولی برخوردار است. دانشگاههای پیام نور به دلیل شهریه مناسب و نیز انعطاف آموزشی ، طرفداران قابل توجهی دارد که علاقه مندان رشته تاریخ ایران بعداز اسلام نیز از این قائده مستثنی نیستند. سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور به گونه ای است که دانشجو را خودخوان پرورش می دهد و این سبک به ویژه برای دانشجویان رشته تاریخ ایران بعداز اسلام کارآمد می باشد زیرا یک مورخ باید خودخوان باشد و متون کتاب های تاریخی را کامل و دقیق مورد مطالعه قرار دهد. در پایان باید یادآوری کنیم که مطالعه دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98 ، قبل از ثبت نام و انتخاب رشته یک اقدام لازم و ضروری است.
در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *