آیدانیتو > تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98
تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ - تاریخ اسلام سراسری 98


تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98

دانشگاههای سراسری هر سال تعدادی از دانشجویان مقطع دکتری را از طریق تکمیل ظرفیت دکتری جذب می نمایند. رشته تاریخ در گرایش تاریخ اسلام نیز از این قاعده مستثنی نیستند و متقاضیان این رشته دانشگاهی می توانند در صورتی که در آزمون سراسری موفق به پذیرش در دانشگاه نشده اند یا دانشگاه مورد نظر خود را از دست داده اند، از طریق تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98 به هدف خود برسند. اما شرایط تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام سراسری ، نحوه آن و دانشگاه های دارای تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام کدام هستند؟ در ادامه مطلب به ابهامات و سؤالات شما پاسخ داده ایم.

شرایط تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98

شرایط تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام دانشگاه های سراسری مربوط به ثبت نام داوطلب در آزمون سراسری و حضور او در جلسه کنکور است. بدین معنا که تنها کسانی مجاز به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام هستند که در کنکور دکتری شرکت کرده باشند. با توجه به این ضابطه، داوطلبانی که از رشته یا دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند راضی نیستند، نیز می توانند از فرصت تکمیل ظرفیت برای تغییر آن استفاده کنند و در صورتی که پذیرفته شوند، رشته یا دانشگاه قبلی آنها لغو می شود و در رشته و دانشگاه جدیدی که در تکمیل ظرفیت قبول شده اند، می توانند تحصیل نمایند.

نحوه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98

نحوه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام دانشگاه های سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. متقاضیانی که دارای مشخصات ثبت نام هستند، با ورود به سایت سنجش و درج اطلاعات خود به صفحه ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98 منتقل می شوند. در این صفحه بر طبق رشته و گرایش مورد نظر خود می توانند 15 کد رشته محل را انتخاب کنند و در صورت قبولی در آن ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه های دارای تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98

در رشته تاریخ گرایش تاریخ اسلام، دانشگاه های دارای درجه علمی بالا با اساتید مجرب در کشور وجود دارد. معمولاً این دانشگاه ها رتبه های برتر را نیز جذب می کنند. از این رو در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام امکان درخواست این دانشگاه ها برای جذب دوباره دانشجو محدود است. بنابراین داوطلبان دارای رتبه های مطلوب بهتر است در اولین زمان ممکن بعد از آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت ، اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته نمایند. در کنار این دانشگاه ها، به دلیل محدود بودن پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی هم فرصت خوبی برای امکان ادامه تحصیل در دوره دکتری تاریخ اسلام فراهم کرده اند که در صورت وجود پشتکار و اراده فرد، یک فارغ التحصیل دکتری رشته تاریخ اسلام دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی هیچ گونه تفاوتی با دیگر دانشجویان دانشگاه های برتر ندارد. در سال گذشته در گرایش تاریخ اسلام در مقطع دکتری، دانشگاه پیام نور استان هرمزگان واحد دانشگاهی قم دارای ظرفیت 3 نفر در تکمیل ظرفیت دکتری بوده است و دانشگاه غیر انتفاعی باقرالعلوم در شهر هم نیز 2 نفر ظرفیت پذیرش داشته است. این دانشگاه برای طلاب واجد شرایط رایگان است.

آیا تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری برگزار می شود یا خیر؟

تا دو سال پیش یعنی سال 96 شاهد برگزاری دوره تکمیل ظرفیت دکتری در انواع رشته های تحصیلی ارائه شده در مقطع دکتری از جمله تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ- تاریخ اسلام سراسری بودیم. اما به در اقدام غیرمنتظره ای مسئولین امر تصمیم به حذف این دوره گرفتند. اما باز هم مشخص نیست که آیا این دوره به طور کامل حذف شده است یا اینکه امسال باز هم شاهد برگزاری آن برای تمامی رشته ها از جمله رشته تاریخ اسلام سراسری هستیم. در نتیجه، تنها راه ممکن انتظار برای انتشار اطلاعیه سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای حذف یا عدم حذف تکمیل ظرفیت رشته دکتری تاریخ- تاریخ اسلام است. 
در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ بزنید.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *