آیدانیتو > تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد 98
تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد 98

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ - تاریخ اسلام آزاد 98


تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد 98

هر ساله دانشگاه آزاد برای متقاضیانی که نتوانستند وارد دانشگاه شوند، فرصت تکیمل ظرفیت دکتری را فراهم می کند. در واقع تکمیل ظرفیت دکتری، فرصتی دوباره برای آن دسته از داوطلبانی است که در رشته مورد نظر خود قبول نشده اند یا از پذیرش در دانشگاه جا مانده اند. از این رو اطلاع از زمان و نحوه و شرایط تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد 98 برای بسیاری از داوطلبان اهمیت دارد.

مهلت تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد 98

معمولا دانشگاه آزاد در اواسط مهرماه اقدام به انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری می کند و در این روند جذب دانشجو ، میانگین تعداد نفراتی که امکان پذیرش خواهد داشت، بیشتر از 2000 نفر است. مهلت تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد غالباً چند روزه است و امکان تمدید آن مشخص نیست. آنچه که اهمیت دارد، توجه به این نکته است که رشته محل هایی مطولب در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ ارائه می شود که هنوز پر نشده اند. بنابراین رقابت برای آنها وجود دارد و لازم است متقاضیان به محض اعلام شروع زمان تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام آزاد 98 برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند تا شانس قبولی را از دست ندهند.

شرایط تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام آزاد 98

امکان ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام دانشگاه آزاد مخصوص کسانی است که در آزمون دکتری ثبت نام کرده اند و در جلسه کنکور حضور داشته اند طبیعتا این متقاضیان دارای کارنامه اولیه نیز می باشند بنابراین این دسته از داوطلبان شرایط تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام را دارند. داوطلبانی که در انتخاب رشته شرکت کرده و قبول شده اند و در نهایت در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کرده اند، حق ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام را ندارند. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هر سال در دو نوبت یعنی مهر و بهمن و یا یک نوبت بسته به سیاست های آموزشی دانشگاه آزاد و میزان نیاز آن برگزار می شود و در میان متقاضیان میانگین مشخصی شرایط ثبت نام و پذیرش خواهند داشت که این شرایط مطابق با دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام معین و ارائه می شود.

نحوه ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام آزاد 98

داوطلبان واجد شرایط، از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد لازم است انتخاب رشته نمایند و لیست رشته های دارای تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد. در سال گذشته واحدهای دانشگاهی داراب، تربت حیدریه و نجف آباد در رشته تاریخ اسلام دارای تکمیل ظرفیت بوده اند که می توان گفت به لحاظ علمی دارای سطح قابل قبولی هستند هرچند رشته تاریخ بیش از آنکه به دانشگاه وابسته باشد به تلاش و به روز کردن اطلاعات خود فرد بستگی دارد. یک دانشجوی تاریخ اسلام باید بخواند و پژوهش کند و تحلیل ارائه دهد و دانشگاه تنها یک موقعیت ترغیب کننده برای معمولاً امکان انتخاب 20 کد رشته محل در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد وجود دارد که به لحاظ دامنه و انتخاب قابل توجه است. از این رو تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد 98 مسیر دوم و فرصت دوباره برای ورود به مقطع دکتری و پذیرش در رشته مورد نظر است.

آیا تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام آزاد امسال برگزار می شود؟

متأسفانه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام آزاد در سال قبل یعنی سال 97 بنا به تصمیم مسئولین امر برگزار نشد. ولی در رابطه با اجرای طرح تکمیل ظرفیت در رشته دکتری تاریخ اسلام در سال 98 هیچ نظری نمی توانیم بدهیم. زیرا مشخص نیست که تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام امسال برگزار می شود یا خیر. 
در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *