تکمیل ظرفیت مهندسی نساجی

تکمیل ظرفیت ارشد نساجی 98

تکمیل ظرفیت ارشد نساجی 98

در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت ارشد نساجی 98 پرداخته ایم. همان طور که اطلاع دارید، تکمیل ظرفیت ارشد فرصتی مجدد برای داوطلبانی است که در مرحله قبل موفق به پذیرش در هیچ رشته ای نشده اند و همین طور داوطلبانی که از رشته و دانشگاه پذیرفته شده خود رضایت کافی ندارند، در این مرحله سعی در جبران انتخاب خود دارند. بنابراین می توان گفت تکمیل ظرفیت ارشد، مرحله ای حساس به شمار می رود و در صورت عدم اطلاع از قوانین ممکن است در روند تحصیلی خود مشکلاتی ایجاد شود. در این مقاله قوانین تکمیل ظرفیت، شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این مرحله و … توضیح داده شده است.


زمان تکمیل ظرفیت ارشد نساجی

زمان شروع تکمیل ظرفیت ارشد نساجی 98 دو تا 3 هفته بعد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد می باشد. با توجه به اینکه در حال حاضر زمان دقیق انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مشخص نشده است، انتظار می رود در اواخر مهرماه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آغاز شود. تکمیل ظرفیت ارشد معمولاً در دو نوبت انجام می شود، اولین تکمیل ظرفیت در مهر و دومین تکمیل ظرفیت در بهمن ماه انجام می شود. همان طور که می دانید در بهمن ماه معمولاً ظرفیت دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور تکمیل می شود اما جالب است بدانید در تکمیل ظرفیت بهمن ماه 96، دانشگاه های سراسری نیز شرکت داشته اند. بنابراین به طور قطعی نمی توان گفت در سال 98، تنها دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور در تکمیل ظرفیت شرکت خواهند کرد.

شرط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد

تنها شرط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت، شرکت در آزمون ارشد و صدور کارنامه ارشد می باشد، بنابراین داوطلبانی که برای آنها کارنامه صادر شده است، حتی در صورتی که از انتخاب رشته قبلی جامانده اند، نیز می توانند در این مرحله انتخاب رشته نمایند.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

داوطلبان عزیز با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و درج اطلاعات ثبت نامی خود، فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد نساجی 98 را تکمیل خواهند کرد. برای شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نیاز به پرداخت هزینه نیست. داوطلبان برای انتخاب رشته ارشد سراسری مجاز به وارد کردن 20 کد رشته و دانشگاه های آزاد 100 کد رشته هستند. انتخاب رشته در این مرحله نیاز به بررسی خواهد داشت و بهتر است از بین رشته و گرایش های نساجی، دانشگاه های مختلف که در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه شده است، کد رشته هایی را که معیارهای علاقمندی، بازار کار، سطح علمی و جایگاه عملی را دارند، انتخاب نمایید.

قوانین تکمیل ظرفیت ارشد نساجی

  • در صورتی که داوطلبی در دوره روزانه قبول شده باشد و در مرحله تکمیل ظرفیت نیز شرکت کند، 1 سال محروم خواهد شد.
  • تنها در کد ضریب هایی مجاز به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت هستید که در کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده باشید.
  • داوطلبانی که در مرحله قبلی پذیرفته شده اند، و در مرحله تکمیل ظرفیت نیز شرکت کرده اند، انتخاب اولیه آنها حذف خواهد شد، بنابراین تنها در صورتی انتخاب رشته مجدد نمایید که به انتخاب بهتر از انتخاب فعلی خود دست پیدا خواهید کرد.
کارنامه سبز
کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یک هفته پس از اعلام نتایج منتشر می شود و وضعیت رتبه کسب شده داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در دانشگاه هایی که توسط داوطلب انتخاب شده اند، مشخص می شود. بنابراین داوطلبان می توانند رتبه قبولی کسب شده خود در سایر دانشگاه ها را نیز مشاهده کنند. در نهایت پس از بررسی تکمیل ظرفیت ارشد نساجی 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 98 بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *