آیدانیتو > تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل
اتاق عمل

تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل

تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل

رشته اتاق عمل یکی از رشته های پیراپزشکی است و آزمون ارشد آن زیر نظر وزارت بهداشت برگزار می شود. همان طور که اطلاع دارید آزمون ارشد وزارت بهداشت هر سه دوره روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی را در بر می گیرد. داوطلبین برای ورود به مقطع ارشد بسیار تلاش می کنند، اما ممکن است با اختلاف هرچند کم پذیرفته نشوند و یا از محل پذیرش خود راضی نباشند. در سال قبل از 97 این امکان وجود داشت که این افراد در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل شرکت کنند و بار دیگر برای قبولی تلاش کنن، اما پس از سال 97 هیچ خبری در زمینه برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های وزارت بهداشت، منتشر نشده است با این وجود از آنجایی که ممکن است در سال های آینده این امکان وجود داشته باشد که وزارت بهداشت اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت کند، در این مقاله به تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل می پردازیم.

مدرک مورد پذیرش ارشد اتاق عمل

قوانین آزمون وزارت بهداشت بسیار متفاوت از وزارت علوم است. یکی از این تفاوت ها این است که داوطلبین برای شرکت در آزمون ارشد باید مدرکی معتبر برای شرکت در رشته ای خاص داشته باشند، که این قانون در وزارت علوم وجود ندارد. از این رو در اینجا نگاهی می اندازیم به افرادی که اجازه انتخاب رشته ارشد اتاق عمل را دارند و می توانند در تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل شرکت کنند. داوطلبینی که دارای مدرک کارشناسی در رشته های اتاق عمل، هوشبری و پرستاری هستند می توانند در تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل نیز شرکت کنند.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت قبل از سال 97

همان طور که گفتیم پس از سال 97 امکان ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت وجود ندارد ولی در صورتی که وزارت بهداشت تصمیم به تکمیل ظرفیت بگیرد، برای شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل، باید در کنکور ارشد وزارت بهداشت شرکت کرده باشید. ارشد اتاق عمل زیر نظر وزارت بهداشت ارائه می شود و برای شرکت در آزمون ارشد نیز باید شرایطی که وزارت بهداشت در نظر گرفته است را دارا باشید. این شرایط در سال قبل از 97 عبارت بودند از:

  • شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه : عدم وابستگی به تشکلات و گروه های محارب، عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران و…
  • دارا بودن دانشنامه کارشناسی در یکی از رشته های اتاق عمل، پرستاری و یا هوشیاری
  • عدم تحصیل همزمان در دوره و یا دانشگاهی دیگر
  • عدم منع برای تحصیل از نظر نظام وظیفه
  • رعایت قوانین قانون خدمت

اگر داوطلبینی در سال گذشته دوره روزانه (عادی) پذیرفته شده باشند، در سال جدید اجازه شرکت در آزمون برای پذیرش در دوره روزانه را ندارد.

دانشگاه ها و دوره های پذیرنده تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل قبل از سال 97

تمامی دوره های عادی، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی در ارشد اتاق عمل پذیرش دانشجو دارند. در صورت اعلام تکمیل ظرفیت (که در حال حاضر این امکان وجود ندارد) هرکدام از دانشگاه ها و دوره هایی که بعد از ثبت نام پذیرفته شدگان همچنان دارای ظرفیت خالی باشد، وارد مرحله تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل می شوند. دانشگاه های زیر در سال قبل از 97 پذیرنده ارشد اتاق عمل در دو دوره عادی و شهریه پرداز هستند.

اصفهانایرانشیرازمازندرانهمدان

 در صورتی که وزارت بهداشت تصمیم به برگزاری تکمیل ظرفیت نماید، اتباع غیر ایرانی که مایل به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل هستند، حتما بر مناطق ممنوعه اقامت اتباع غیر ایرانی و شرایط پذیرش اتباع غیر ایرانی توجه کنند. اتباع غیر ایرانی می توانند با مشاوران آیدانیتو تماس گرفته و سوالات خود را از مشاوران آیدانیتو بپرسند.

زمان تکمیل ظرفیت اتاق عمل

اطلاعیه ای درباره تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل برای بعد از سال 97 هنوز منتشر نشده است، اما در صورتی که وزارت بهداشت تصمیم به برگزاری تکمیل ظرفیت نماید، طبق روال سال های قبل از 97، تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل در اواخر مهر ماه آغاز خواهد شد. معمولاً مهلت ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل بسیار کوتاه در حدود 3 روز است تا نتایج پذیرفته شدگان نیز به سرعت ارائه شود. درسال 96 ظرفیت پذیرش گروه پیراپزشکی در محله تکمیل ظرفیت حدود 400 نفر گزارش شده است. برای ثبت نام و تکمیل ظرفیت داوطلبین باید به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند و متناسب با رتبه خود به انتخاب رشته بپردازند. پس از بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت ارشد اتاق عمل ، پیشنهاد می کنیم  مقاله اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت را نیز مطالعه کنید. داوطلبین تکمیل ظرفیت اتاق عمل در صورتی که پاسخ سوالشان را در این مقاله دریافت نکرده اند می توانند با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرند. مشاوران آیدانیتو جدیدترین اخبار و اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *